تاريخ : 10 / 6 / 1392برچسب:, | 6:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

من همواره سعی کرده‌ام نمازم را اول وقت بخوانم چرا که نماز اول وقت آرامش خاصی را به من می‌دهد.. از این رو توصیه می‌کنم که برای آرامش و عبادت با خدا نماز را اول وقت بخوانیم.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازمشرق، "افسانه پاکرو" بازیگر جوان و محبوب سینما و تلوزیون ایران در این خصوص می گوید: من همواره سعی کرده ام نمازم را اول وقت بخوانم چراکه نماز اول وقت آرامش خاصی را به من می دهد و بعد از آن متوجه شده ام که تمرکز بهتری نیز در کارهایم دارم , از این رو توصیه می‌کنم که برای آرامش و عبادت با خدا نماز را اول وقت بخوانیم.



وی همچنین در خصوص بازی در سریال های ویژه ماه رمضان با توجه به بازی در سریال زاینده رود که متناسب با ماه رمضان بود گفت: من خیلی دوست دارم که سریال با حال و هوای ماه رمضان متناسب باشد اما در مسیر زاینده رود کمی متفاوت بود,اگر سال های آینده سریالی که متناسب با ماه مبارک رمضان ساخته شود و به من پیشنهاد بدهند حتما بازی خواهم کرد.



تاريخ : 3 / 6 / 1392برچسب:, | 11:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

فرهنگ و هنر > سینمای جهان
گلشیفته فراهانی در پروژه ضدایرانی "گلاب"
گلشیفته فراهانی بازیگر ایرانی اکنون در اردن به سر می‌برد تا در پروژه ضدایرانی "گلاب" بازی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، هر چند تاکنون به صورت رسمی پیوستن فراهانی به این پروژه اعلام نشده بود، اما روزنامه دیلی میل اخیرا در مصاحبه‌ای با وی اعلام کرد او در اردن به سر می برد تا در فیلم "گلاب" به نقش آفرینی بپردازد.

هر چند در این مصاحبه فراهانی تاکید کرده که معتقد است باید سیاست را برای سیاستمداران گذاشت، اما او اینک با بازی در فیلمی که اولین تجربه جان استوارت مجری تلویزیونی آمریکایی است در اردن به سر می برد تا در این فیلم کاملا سیاسی بازی کند.

او در این مصاحبه گفته است ما هنرمندان هیچ ایده‌ای درباره آنچه رخ می‌دهد نداریم و می افزاید اما من ایران را ترک کردم زیرا آنجا سرکوب می شدم و با این کار به نماد آزادی و حقوق زنان بدل شدم. فیلم "گلاب" با اقتباس از خاطرات مازیار بهاری که در جریان پس از انتخابات دور قبل ایران دستگیر و به جرم جاسوسی زندانی شد، در حال ساخت است. تاکنون محل فیلمبرداری این اثر روشن نشده بود و فقط اطلاعات نشان می داد این فیلم در خاورمیانه در حال فیلمبرداری است.

سایت آی.ام.دی.بی نیز در اطلاعات این فیلم نامی از گلشیفته فراهانی نبرده است. اوایل ژوییه اعلام شده بود که شهره آغداشلو در این فیلم بازی می کند. این بازیگر ایرانی ساکن لس آنجلس، در نقش مادر مازیار بهاری روزنامه‌نگاری که گایل کارسیا برنال در نقش او جلوی دوربین می‌رود، بازی می‌کند.

بهاری متولد ایران که در سال 2009 همزمان با انتخابات ریاست جمهوری راهی ایران شده بود، به دلیل جاسوسی به مدت 118 روز در زندان به سر برد. جان استوارت قرار است تا آخر این ماه این فیلم را تمام کند و 3 سپتامبر دوباره به برنامه تلویزیونی‌اش بازگردد. این فیلم قرار است در سال 2014 اکران شود.



تاريخ : 25 / 5 / 1392برچسب:بدلکار,معروف,سینما,قطع نخاع,عقاب نیوز, | 10:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بدلکار معروف سینما قطع نخاع شد

یکی از بدلکاران سینما هنگام شرکت در مسابقات پارکور، دچار قطع‌نخاع شد.

به گزارش عقاب نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا یکی از بدلکاران سینما هنگام شرکت در مسابقات پارکور، دچار قطع‌نخاع شد. تورج اجلی عضو گروه بدلکاران سایه پنهان در این رابطه گفت: 19مرداد امسال مسابقات پارکور از سوی باشگاهی ورزشی در پارک ولایت تهران برگزار شد.

 
در این مسابقات تعدادی از قهرمانان این رشته حضور داشتند که به مسابقه با هم پرداختند.
 
 
وی افزود: سعید رامین، قهرمان رشته ژیمناستیک و شناست که در جریان این مسابقات دچار آسیب‌دیدگی شد و او را به بیمارستان شرکت نفت منتقل کردیم و پزشکان دیروز گفتند با توجه به شدت جراحات دچار قطع نخاع و از ناحیه پا فلج شده است.
 
اجلی خاطرنشان کرد پس از این حادثه ناگوار برای سعید رامین، کسی دربرابر آن پاسخگو نیست و وزارت ورزش موضوع را به فدراسیون ورزش‌های همگانی مربوط می‌داند. فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز مدعی است ورزش پارکور غیرقانونی است.
 
این در حالی است که چندین باشگاه در این حوزه فعالیت می‌کنند. وی ادامه داد: هفته گذشته در جریان این مسابقات در کرج نیز یک ورزشکار مرگ ‌مغزی شد و این ورزشکاران نمی‌توانند از بیمه ورزشی استفاده کنند
انتهای پیام/



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:وخامت,حال,استاد,مشایخی,عقاب نیوز, | 9:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وکیل استاد "جمشید مشایخی" گفت: صبح امروز به دلیل وخامت اوضاع جسمانی "جمشید مشایخی" بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر وی را به شمال کشور منتقل کردیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهرداد خضرایی" وکیل "جمشید مشایخی" گفت: صبح امروز به دلیل وخامت اوضاع جسمانی استاد "جمشید مشایخی" هنرمند پیشکسوت عرصه سنما و تئاتر وی را به شمال ایران و در منطقه رینه آمل منتقل کردیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه پس از ورود به منطقه خوش آب‌ و هوا و مراجعه به بیمارستان، حال استاد روبه بهبود بوده و تحت مراقبت قرار گرفته است.



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:عکس بازیگر سریال,مادرانه,عقاب نیوز, | 6:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
فرهنگ > تلویزیون - مهدی سلطانی که در سریال«مادرانه» نقش اردلان را بازی می‌کند یکی از بازیگرانی است که کارش را از تئاتر آغاز کرده است.

به گزارش خرگزاری خبرآنلاین، او که دکترای تئاتر خود را از دانشگاه آوینیون فرانسه گرفته نه تنها تجربه بازی در نمایش‌های کارگردانان شناخته شده تئاتر ایران را دارد، بلکه خودش نیز تا به حال دو نمایش «خانهٔ عروسک» (تهران، تالار مولوی۱۳۷۶) و «چیزی یادم نمی‌آید» (تهران، تالار مولوی۱۳۷۹) را کارگردانی کرده است.

مهدی سلطانی

از جمله نمایش هایی که سلطانی در آن ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به «آخرین قهرمانان زمین» کار اصغر فرهادی (تهران، تالارمولوی ۱۳۷۶)، «دیوار» کار محسن علیخانی (تهران، تئاترشهر، سالن چهارسو ۱۳۷۷‏)، «دختر گل فروش» کار پروانه مژده (تهران، تئاترشهر، سالن اصلی ۱۳۷۸)، «والس مرده شوران» کار کوروش نریمانی (تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو۱۳۸۱)، «پچپچه‌های پشت خط نبرد» کار علیرضا نادری (تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی ۱۳۸۱)، «مضحکهٔ شبیه قتل» کار حسین کیانی (تهران، تئاترشهر، تالار سایه۱۳۸۲‏)، «خانه» کار کیومرث مرادی (تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی ۱۳۸۸)‏  و ...اشاره کرد.



تاريخ : 24 / 4 / 1392برچسب:عکس , گاف , سریال ,مادرانه,عقاب نیوز, | 11:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در قسمت گذشته سریال مادرانه که هر شب از شبکه سه سیما پخش می شود بازیگر این سریال گوشی تلفن همراه را به صورت برعکس گرفته و با آن صحبت می نماید که این گاف بامزه از دید دست اندرکاران سریال مخفی مانده است.
برچسب ها: 



تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:مخالفت,ناجا,خانه,سینما,بازگشایی,عقاب نیوز, | 12:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروز و در شرایطی که قراربود خانه سینما بازگشایی شود تجمع جمعی ۴۰ نفره از سینماگران جلوی خانه سینما مانع بازگشایی قانونی و رسمی آن شد.

به گزارش فارس، تجمع اهالی سینما امروز (25 تیر ماه) مانع بازگشایی قانونی و رسمی خانه سینما شد. در شرایطی که قرار بود امروز خانه سینما به هیئت مدیره قانونی آن که متشکل از 5 عضو از صنوف قانونی است ،تحویل گردد تجمع تعدادی از سینماگران و اهالی سینما مانع از بازگشایی خانه سینما شد.
 
فرهاد توحیدی رئیس هیئت مدیره سابق خانه سینما در توافقی که با سعید منتظر‌المهدی معاونت اجتماعی ناجا صورت داد تلاش کرد تا 48 ساعت دیگر خانه سینما تحت حفاظت نیروی انتظامی باشد و هیچ کس در آن اجازه ورود یا خروج نداشته باشد با این شرایط روند بازگشایی خانه سینما دور جدیدی را آغاز خواهد کرد در حالی که تعدادی از اهالی سینما با قانونی بودن صنوف همچنین برگزاری مجمع عمومی و هیئت مدیره قانونی مخالفت خود را با حضور جلوی درب خانه سینما اعلام کردند.
 
بنابراین گزارش رؤسای صنوف سینمایی و تعدادی از اهالی سینما امروز جلوی درب خانه سینما حضور داشتند و جلسه خود را که تصمیم داشتند در محل خانه سینما برگزار کنند به ساعت 13:30 امروز در خانه سینمای شماره 2 موکول کردند. در این تجمع مازیار میری، فرهاد توحیدی، رویا تیموریان،حسن برزیده،سیروس الوند،غلامرضا موسوی،منوچهر شاهسواری، مسعود رایگان، منوچهر محمدی، همایون اسعدیان، رضا کیانیان و ... حضور داشتند و جمال شورجه به عنوان یکی از اعضای هیئت نظارت بازگشایی خانه سینما حاضر شد. در شرایطی روسای صنوف جلوی درب خانه سینما حاضر شدند که رئیس هیئت مدیره سابق این خانه تاکید کرد که اگر ظرف 48 ساعت آینده  خواسته های برآورد ه نشود تجمع اهالی سینما روز پنج شنبه نیزادامه خواهد داشت.
 
به گزارش فارس، روز های گذشته هیئت مدیره خانه سینما خطاب به اهالی صنوف بیانیه‌ای منتشر کردند و از آنها خواستند تا با تجمع جلوی خانه سینما مانع از بازگشایی قانونی آن شونداما از میان 2500 عضو خانه سیمنا تنها حدود 40 نفر از روسای صنوف 29 گانه خانه سینما و خبرنگاران جلوی درب خانه سینما حاضر شدند.



تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:فرزاد,جمشیدی,همسر,عقاب نیوز, | 9:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرزاد جمشیدی مجری جنجالی تلویزیون در آخرین ضیافت افطاری وزیر ارشاد دولت دهم با هنرمندان حضور یافت.

ضیافت افطار سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان، شامگاه یکشنبه در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم فرزاد جمشیدی مجری جنجالی تلویزیون در میان دعوت شدگان حضور داشت. وی که از چندی پیش و در پی شکایت زن جوانی به محاکم قضائی به سوژه داغ رسانه ها تبدیل شده و ماه گذشته نامه خداحافظی خود از تلویزیون را منتشر کرده بود دیروز به همراه همسرش در این ضیافت حضور یافته بود.


 

تیرماه 91 بود که ماهنامه «همشهری آیه» گفت و گویی خانوادگی با مجری نام آشنای سحرهای ماه مبارک رمضان منتشر کرد.



تاريخ : 22 / 4 / 1392برچسب:علیخانی,ماه عسل,شلوار قرمز,عقاب نیوز, | 1:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

احسان علیخانی مجری برنامه تلویزیونی «ماه عسل» که با پوشش خاصش در برنامه روز پنجشنبه واکنش‌ها و انتقادات فراوانی را برانگیخته بود، امروز بابت این موضوع از مخاطبان برنامه‌اش عذرخواهی کرد.
 

به گزارش مشرق به نقل از قانون، علیخانی روز گذشته با شلوار قرمزرنگ به اجرای برنامه ماه عسل پرداخت که این اتفاق باعث بروز واکنش‌هایی در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های مجازی شد. همین واکنش‌ها باعث شد این مجری تلویزیونی در ابتدای برنامه روز جمعه «ماه عسل» به ذکر توضیحاتی درباره این موضوع بپردازد. علیخانی با اشاره به این‌که بعد از سال‌ها اجرا در تلویزیون طبعا با قواعد این حوزه آشنایی کامل دارد، ادامه داد: «شلواری که من پوشیده بودم در اصل بادمجانی رنگ بود، اما در جریان پخش تلویزیونی رنگ‌ها پررنگ‌تر می‌شوند و این اتفاق‌ها رخ می‌دهد...»

او افزود: «می‌دانم اینجا سیرک نیست و باید شان و شئوناتش حفظ شود. اما با وجود این‌که بی‌تقصیر بودم بابت این اتفاق عذرخواهی می‌کنم.»



تاريخ : 21 / 3 / 1392برچسب:, | 11:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

المیرا عبدی دختر اکبر عبدی کمدین مشهور ایرانی در ادامه مسیر پدر وارد دنیای بازیگری شده است.
 
 شبکه ایران:  المیرا عبدی دختر اکبر عبدی کمدین مشهور ایرانی در ادامه مسیر پدر وارد دنیای بازیگری شده است.

وی در اولین تجربه سینمایی حرفه ای خود در کمدی آپارتمانی «یکی برای همه» ایفای نقش کرده است که این روزها روی پرده سینماهاست.

 


المیرا عبدی در کنار پدرش در نمایی از «یکی برای همه»

در «یکی برای همه» المیرا عبدی در نقش فرزند دختر پدرش اکبر عبدی ظاهر شده است؛ پدری که عاشق تیم پرسپولیس است و همین عشق برایش دردسرهای فراوانی را رقم می زند.

«یکی برای همه» به کارگردانی محمد آهنگرانی و تهیه کنندگی انوشیروان نعیمی در گروه سینمایی آفریقا روی پرده است.



تاريخ : 17 / 3 / 1392برچسب:, | 1:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک قالی ایرانی متعلق به قرن هفدهم در حراجی ساتبی در نیویورک به قیمت بی‌سابقه ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروخته شده است.

این قالی که متعلق گالری هنری کورکوران در واشنگتن بود به همراه ۲۴ تخته فرش دیگر برای تامین هزینه های این موزه به حراج گذاشته شده بود.

پیش از این رکورد بالاترین قیمت فرش دستباف در اختیار یک قالی ایرانی بود که در بهار ۲۰۱۰ در حراجی کریستی لندن به بهای ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروخته شد.

کارشناسان بر این باورند که در قالی فروخته شده در حراجی ساتبی در نیمه نخست قرن هفدهم در کرمان بافته شده است.

این قالی که به خاطر طرح آن به "قالی برگ داسی کلارک" معروف است، در سال ۱۹۲۶ به وسیله ویلیام کلارک، سرمایه‌دار و سناتور آمریکایی به موزه کورکوران اهدا شده بود.

در ابتدا پیشبینی می شد این قالی به قیمت ۹ میلیون دلار به فروش برسد ولی جدال ده دقیقه ای چهار خریدار قیمت آن را افزایش داد.

هویت خریدار که به صورت تلفنی در حراجی شرکت کرده بود، افشا نشده است.

مدیر موزه کورکوران اعلام کرده است که از نتیجه حراجی به شدت مشعوف شده است.

این قالی آخرین بار در سال ۲۰۰۸ به نمایش گذاشته شده بود و در انبار موزه کورکوران نگهداری می شد.



تاريخ : 6 / 3 / 1392برچسب:, | 7:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 اولین تجربه کارگردانی «شهاب حسینی» در عرصه سینما یک طنز فلسفی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، شهاب حسینی که یکی از توانمندترین بازیگران سینمای ایران شناخته می‌شود، این‌روزها قصد دارد به‌ جمع کارگردانان فیلم‌های سینمایی پیوسته و نخستین فیلمش را با مضمونی طنز و فلسفی مقابل دوربین ببرد.

حسینی این فیلم سینمایی را با فیلم‌نامه‌ای از دکتر «محمدهادی کریمی» خواهد ساخت. قرار بود این فیلم به تهیه‌کنندگی «حسن دادخواه» ساخته شود، اما فعلا همکاری دادخواه با این پروژه منتفی شده است.

پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که شهاب حسینی به دلیل ساخت این فیلم سینمایی، بازی در چند فیلم را رد کرده است.

سید شهاب‌الدین حسینی متولد 1352، در چند سال اخیر در فیلم‌های مختلفی از سینمای ایران بازی کرده است. او در این مدت توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را برای ایفای نقش در «محیا» و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در «سوپر استار» از جشنواره‌های فیلم فجر دریافت کند. او همچنین به‌خاطر بازی در فیلم‌های «پرسه در مه» و «درباره الی» بازیگر مرد برگزیده چهاردهمین جشن بزرگ سینمای ایران شد.

شهاب حسینی از جمله بازیگران فیلم سینمایی برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی بود که توانست همراه با سایر بازیگران جایزه بازیگری جشنواره فیلم برلین را دریافت کند.

«حوض نقاشی»، «محیا»، «آفریقا»، «خانه پدری»، «دلشکسته»، «بچه‌های ابدی» و... از جمله فیلم‌های سینمایی بوده که او در آن‌ها ایفای نقش کرده است. سریال‌های «پلیس جوان»، «شوق پرواز»، «سرزمین کهن» و «مدار صفر درجه» از شاخص‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی است که حسینی در آن‌ها بازی کرده است.



تاريخ : 23 / 2 / 1392برچسب:, | 2:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بهزاد فراهانی در واکنش به شایعه قتل دخترش، گلشیفته اظهار داشت: دروغ است چون همین دیشب با گلشیفته صحبت کردم، شاد و سرحال بود.
 
کافه سینما: بهزاد فراهانی در واکنش به شایعه قتل دخترش، گلشیفته اظهار داشت: دروغ است چون همین دیشب با گلشیفته صحبت کردم، شاد و سرحال بود.

نسیم نوشت، بهزاد فراهانی در عین حال گفت: ما از نخبه‌ها استفاده نمی‌کنیم و بعد که آنها مجبور به مهاجرت شدند تازه یادمان می‌آید که چه استعدادهایی را از دست داده‌ایم.

این را از حیث وضعیت دخترم نمی‌گویم و هستند ایرانی‌های مستعد که سازوکار مدیریتی گاه از آنها استفاده نکرده‌اند.



تاريخ : 22 / 2 / 1392برچسب:, | 7:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش رویداد، گلشیفته فراهانی به دلیل درگیری و خوردن تیر اسلحه به قتل رسیده است. قاتلان هنوز مشخص نشده اند و پلیس به دنبال ضاربان وی می باشد.

گلشیفته فراهانی 3 روز پیش جنازه اش در خانه ای متروکه پیدا شد.

بر اساس گزارش های منتشر شده پس از چند روز گلشیفته فراهانی در یک کلیسا تشییع جنازه شده است.

وی با خروج از ایران به همکاری با سینمای فاسد غرب پرداخته و در داخل کشور مورد انتقادهای شدید اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته و موجبات سرشکستگی زنان و دختران محجوب ایران زمین را فراهم آورد.

عاقبت گلشیفته فراهانی با پایانی تلخ، درس عبرتی شد برای تمامی کسانی که به عزت و آبروی زن ایرانی خیانت می کنند.



تاريخ : 12 / 2 / 1392برچسب:, | 11:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گروه هنري: در کنار بازیگرانی که نقش مادر را در سینما بازی کرده و می‌کنند، سینماگرانی هم هستند که فرزندانشان در حوزه‌های مختلف سینما فعالیت دارند و بسیاری از آنها به واسطه‌ی فعالیت‌ هنری مادرشان وارد حرفه‌شان شده‌اند.
مادرانی که فرزندانشان را به سینما آوردند

پگاه آهنگرانی، باران کوثری، لیلا حاتمی، غزل شاکری، آتیلا پسیانی، امیرشهاب رضویان، ثریا قاسمی، نورا هاشمی، مهراوه و ملیکا شریفی‌نیا، رفیع پیتزو کیومرث پوراحمد از جمله‌ی سینماگرانی هستند که مادرشان نیز فعالیت هنری داشته یا دارند. پگاه آهنگرانی بازیگر سینما که در جشنواره گذشته فیلم فجر برای فیلم «دربند» بازیگر برگزیده شد، فرزند منیژه حکمت تهیه‌کننده و کارگردان سینما و جمشید آهنگرانی کارگردان و طراح صحنه سینمای ایران است.



باران کوثری دیگر بازیگر جوان سینما هم فرزند رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینما و جهانگیر کوثری از تهیه‌کنندگان سینماست که از کودکی فعالیت بازیگری‌اش را آغاز کرده است.
لیلا حاتمی بازیگر مطرح سینمای ایران نیز فرزند زهرا حاتمی (زری خوشکام) بازیگر قدیمی سینمای ایران و همچنین زنده یاد علی حاتمی فیلم‌ساز نامی سینمای ایران است.
غزل شاکری بازیگرسینما نیز که فعالیتش را با «گلنار» از سنین کودکی آغاز کرد و سال گذشته نیز فیلم «آیینه‌های روبرو» را در حال اکران داشت فرزند فرشته طائرپور تهیه‌کننده باسابقه‌ی سینما است.
آتیلا پسیانی هم از بازیگرانی است که فعالیتش را سال‌های بسیار دور با مجموعه ی تلویزیونی «محله‌ی بروبیا» آغاز کرده و امروز حضور فعالی در سینما دارد. او فرزند زنده‌یاد جمیله شیخی بازیگر پیشکسوت سینما است.
آتیلا پسیانی همچنین خودش به عنوان پدر، دو فرزندش ستاره و خسرو پسیانی را به تئاتر و سینما آورده است.
امیر شهاب رضویان کارگردان سینما از معدود سینماگرانی است که مادرش رابعه مدنی از طریق او وارد دنیای بازیگری شده و «بوسیدن روی ماه» از آخرین فعالیت‌های او محسوب می‌شود.
کیومرث پوراحمد دیگر کارگردان سینما نیز چنین وضعیتی دارد و مادرش، زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان را سال‌ها پیش با مجموعه‌ی «قصه‌های مجید» وارد دنیای بازیگری کرد که فعالیت او تا چند سال پیش ادامه داشت.
ثریا قاسمی از بازیگران سینما، فرزند زنده یاد حمیده خیرآبادی رکوردار بازیگری در سینمای ایران است که در سنین نوجوانی وارد فعالیت هنری شده است.
نورا هاشمی که بازی در فیلم‌های «جیب‌بر خیابان جنوبی»، «عروس افغان» و «حوالی اتوبان» را در کارنامه‌اش دارد فرزند گلاب آدینه و مهدی هاشمی دو بازیگر موفق سینما است.
مهراوه و ملیکا شریفی‌نیا نیز که از بچگی فعالیت بازیگری را آغاز کرده‌اند فرزندان آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی‌نیا از بازیگران سینما هستند.
رفیع پیتزهم که به عنوان کارگردان در خارج از کشور فعالیت دارد و دو فیلم «زمستان است» و «شکارچی» را در ایران ساخته است، فرزند ملک‌جهان خزاعی طرح صحنه باسابقه‌ی سینمای ایران است.
از رقیه چهره آزاد و پروین سلیمانی نیز دو یادگار در سینمای ایران مشغول به کار هستند، افسانه چهره‌آزاد و ماه چهره خلیلی که به ترتیب نوه این دوبازیگر فقید سینما هستند.



تاريخ : 28 / 1 / 1392برچسب:, | 4:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دیروز بعد از انتشار عکسی از کنسرت یک خواننده لس آنجلسی و تصویر زنی که بعضی از سایت ها منتسب به کتایون ریاحی می دانستند واکنش های زیادی ابراز شد. واکنش هایی که اگر با خبر زلزله ۷.۵ ریشتری سراوان قطع نمی شد، می توانست این عکس جنجالی را تا چند روز در سر خط اخبار سایت ها نگه دارد.
 
قضاوت شتابزده سلحشور درباره کتایون ریاحی
به گزارش افکارنیوز، شتابزدگی های پی در پی. این شاید بهترین عبارتی باشد که بتوان با آن اتفاقات دیروز جامعه هنری را تفسیر کرد. عکس هایی از یک کنسرت منتشر شد و هنوز سوژه اصلی عکس ها درباره آن اظهار نظر نکرده بود که سایت های خبری، معاون اجتماعی پلیس، فرج الله سلحشور به حاشیه های این عکس ها دامن زدند. حالا در ۲۴ساعتی که از این اتفاق گذشته، مشخص شده است که تصاویر نه مربوط به کتایون ریاحی، که مربوط به همسر ابراهیم حامدی -ابی-بوده است.

چند ساعت بعد از انتشار این تصاویر، وقتی هنوز کتایون ریاحی خبر حضورش در کنسرت ابراهیم حامدی را تکذیب نکرده بود، فرج الله سلحشور با رسانه ها مصاحبه کرد و گفت: «من در گذشته گفته‌ بودم که این سینمای صهیونیستی که مبانی و اصول بازی‌اش را هالیوود تعیین و تبیین کرده، درست بشو نیست. این سینما عوامل خودش را هم غرق می‌کند. حتی آنهایی که سعی می‌کنند وارد این بازی نشوند نیز از خطر مصون نخواهند بود.»

         

اظهارات شتابزده سلحشور به همین جا ختم نشد. او گفت: «این اتفاق مطلب ما را تایید می‌کند که در شرایط فعلی و با این جریان، عوامل سینمای ما نمی‌توانند درست رفتار کنند و این سینماست که معمولا سینماگرانش را در آلودگی و فساد خودش غرق می‌کند. حال فرقی ندارد که آن بازیگر «یوسف» باشد یا فرد دیگری.»

همزمان با انتشار این اخبار، سردار منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی در نشست خبری که دیروز داشت، خبر از برخورد با پوشش های خارج عرف بازیگران سینما از طریق اینترپل داد و گفت: «به باور ما بسیاری از سینماگران، اندیشمندانی متعهد هستند که در راه ترویج انقلاب و دفاع مقدس تلاش‌های بسیاری کرده‌اند و تنها عده قلیلی هنجار ستیز بوده و دارای پوششی خارج از عرف هستند که با آنها برخورد می‌شود. تلاش پلیس این است که سینما تقویت شود و اگر درصد کمی هنجار شکنند باید اصلاح شوند... بدحجابی هنرمندان در فستیوال‌های خارجی را از طریق پلیس بین الملل (اینترپل) پیگیری کرده و به آن رسیدگی می‌کینم.»

در آخرین ساعات دیروز کتایون ریاحی در گفتگویی که با «بانی فیلم» داشت، حضور در کنسرت خواننده لس آنجلسی را تکذیب کرد و گفت: «عکس های منتشر شده از من در فضای مجازی صحت ندارد. متأسفم از اینکه در جامعه مترقی ایران، برخی از مردم از روی بی خبری و بی اطلاعی در صدد تخریب چهره های شناخته شده هستند. بعضی ها با غرض ورزی در صدد از بین بردن محبوبیت افراد شناخته شده هستند و من برای آنها متأسفم.»

امروز اما با انتشار عکس های بیشتری از این مراسم و مطابقت دادن آن با عکس های خانوادگی ابراهیم حامدی، خواننده لس آنجلسی مشخص شد که شتابزدگی رسانه ها در انتشار این خبر، کتایون ریاحی را به جای همسر ابراهیم حامدی -ابی-جا زده است. اتفاقی که اگرچه کتایون ریاحی را از اتهامات پاک کرد اما قضاوت شتابزده سلحشور را در ذهن ها ماندگار کرد.



تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 4:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کامران نجف‌زاده در پی انتقاد تند فرج‌الله سلحشور از او اظهار کرد: ترجیح می‌دهم سکوت کنم و واکنشی نداشته باشم.
 
به گزارش ایسنا، این خبرنگار واحد مرکزی خبر که در یکی از آیتم‌های «صرفا جهت اطلاع» به فرج‌الله سلحشور پرداخته بود، واکنش این کارگردان را در پی داشت؛ سلحشور در گفت و گویی درباره‌ی احتمال اجرای یکی از مراسم‌های جشنواره فیلم فجر توسط کامران نجف‌زاده گفته است: سینمای ما لیاقتش همین است؛ سینمایی که ارزشی نباشد و بر مبنای ارزش‌ها حرکت نکند امثال نجف‌زاده‌ها باید برایش کار کنند نه بچه ارزشی‌ها؛ ما همچین سینمایی داریم.
 
نجف‌زاده در برنامه اخیر «صرفا جهت اطلاع» هم به محمدرضا شریفی‌نیا پرداخت و از اینکه همزمان چند سریال با بازی او در حال پخش است انتقاد و از این مساله به عنوان قحط البازیگر یاد کرد.



تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 6:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  شفاف؛ يكي از اعضاي خانواده مجري برنامه‌هاي «ياد خدا» و «ماه خدا» در گفتگو با خبرنگار ما با تاييد اين خبر گفت: از مردم مي خواهيم براي او دعا كنند.

خانواده او به علت تالمات روحی بیش از این حاضر به توضیح درباره جمشیدی نشدند.

تلاش براي ارتباط با اين مجري كه چهارشنبه هفته گذشته بستري شده بود، ميسر نشد. شايان ذكر است در پي بيماري جمشيدي، برنامه اين هفته «ياد خدا» نيز ۵شنبه شب روي آنتن نرفت.
همچنين شنيده ها حاكي است در روزهاي گذشته برخي مديران سازمان صداوسيما نيز با وي ملاقات كرده‌اند كه خبري از آن منتشر نشده است.

تلاش برای دریافت آخرین وضعیت این مجری که حال او وخیم است، بی نتیجه ماند.



تاريخ : 22 / 10 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تصویربرداری تله فیلم «یک دماغ ناقابل» به کارگردانی مجتبی چراغعلی امروز آغاز می شود و مناطق الهیه ، قیطریه و پارک پرواز از جمله لوکیشن های این فیلم هستند.


«یک دماغ ناقابل» داستان دختر جوانی به نام افسون است که به تازگی دماغش را عمل کرده. بهمن پدر افسون وسوسه می‌شود دستمزد دکتر را بالا بکشد! و این آغاز ماجرا بین این دو است تا اینکه... .

مرجانه گلچین، عزت‌ا... مهرآوران، سحر ولدبیگی، افشین سنگ‌چاپ، امیر قریب‌زاده، الیزابت امینی، مجید شهریاری، علی جانثاری بازیگران اصلی این فیلم تلویزیونی هستند.

سایر عوامل اصلی پروژه عبارتند از: نویسنده: علی‌اصغر احمدی‌مقدم، مدیر تصویربرداری: حمید احمدی، مدیر تولید: علیرضا باقربیگی، مدیر برنامه‌ریزی: مسعود حقی، طراح صحنه و لباس: شیرین بوریایی‌دوست، صدابردار: محمد قمی، طراح چهره‌پردازی: علیرضا باقربیگی، منشی صحنه: بهشته ناصری، عکاس: مسعود پورهاجریان، مدیر تدارکات: سیدجواد لاجوردی، دستیاران کارگردان: سیدحمیدرضا رفایی، ماهان میمی، دستیاران تصویربرداری: مهیار میرجلالی، هادی درزی راوندی، مهرداد اکبری، محمد برهانی‌زاده، دستیاران صحنه و لباس: محمدبیدگل، میثم‌کرمی، سعیده‌یزدی، دستیار صدا: احمد ذوالفقاری، مجریان گریم: سحرموسوی، علی زاهدی، عاطفه جلالی، دستیاران تدارکات: شاهین‌‌رادفر، علی حق نظری، داوود صوفی.
« یک دماغ ناقابل» به تهیه کنندگی اصغر پورهاجریان در گروه اجتماعی سیمافیلم تهیه می‌شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حديث فولادوند فعاليت هاي هنري خود را از کودکي آغاز کرد و در ۱۲ سالگي زير نظر «گلاب آدينه» آموزش ديد و در نمايش «گل هاي دوستي» روي صحنه رفت . فولادوند در سال ۱۳۷۸ براي اولين بار نقش کوتاهي را در فيلم سينمايي «دستهاي آلوده» به کارگرداني «سيروس الوند» ايفا کرده و بدين ترتيب به صحنه سينما وارد شد.



حديث فولادوند (متولد ۲۰ دي ۱۳۵۶ در تهران) بازيگر سينما و دانشجوي انصرافي رشتهٔ معماري مي باشد.

سينما خبر: حديث فولادوند فعاليت هاي هنري خود را از کودکي آغاز کرد و در ۱۲ سالگي زير نظر «گلاب آدينه» آموزش ديد و در نمايش «گل هاي دوستي» روي صحنه رفت . فولادوند در سال ۱۳۷۸ براي اولين بار نقش کوتاهي را در فيلم سينمايي «دستهاي آلوده» به کارگرداني «سيروس الوند» ايفا کرده و بدين ترتيب به صحنه سينما وارد شد.

همچنين درخشش فولادوند در تلويزيون با بازي در سريال «گم گشته» آغاز شد. او همچنين در مجموعه هاي تلويزيوني «سال هاي خاکستري» ، «ديوار شيشه اي» و «معصوميت از دست رفته» بازي کرده است.

علاوه بر اين ها اين بازيگر جوان در بسياري از تله فيلم ها به هنرنمايي پرداخته است.

حديث فولادوند با بازي در فيلم «شاخه گلي براي عروس» براي مدتي مسيري در عرصه طنز را پيمود.

مي توان بازي هاي حديث فولادوند را در اکثر نقش هايش روان ، ساده و قابل پذيرش توصيف کرد.

فيلم هاي سينمايي :

افراطي ها : جهانگير جهانگيري ۱۳۸۸

کلاهي براي باران : مسعود نوابي ۱۳۸۵

کما : آرش معيريان ۱۳۸۲

و...

مجموعه هاي تلويزيوني :

مختارنامه : داوود ميرباقري ۱۳۸۵

شب عقرب : مسعود آب پرور ۱۳۸۳

و...

تله فيلم ها :

تصادف ممنوع : حجت ذيجودي ۱۳۸۹

شمارش معکوس : محسن ربيعي ۱۳۸۸

و...



تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 12:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرزاد جمشیدی مجری سیما بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد.

به گزارش کافه سینما، مهر خبر داد که این مجری بر اثر عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.

یکی از اعضای خانواده جمشیدی با تایید این خبر گفت: بعد از مراجعات مکرر به پزشک در هفته گذشته، فشار قلبی عصر دیروز او را راهی بیمارستان کرد و با تشخیص پزشک او بستری شد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر حال او وخیم است و از مردم می‌خواهیم برای سلامتی‌اش دعا کنند.



تاريخ : 15 / 10 / 1391برچسب:, | 3:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

باقر صحرارودی بازیگر سینما و تلویزیون ۱۸ روز است به دلیل مشکلات ریوی در بخش آی سی یو بیمارستان لاله بستری شده است.
بازیگر پیشکسوت سینما در ICU بستری شد
به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، منصوره یزدی همسر باقر صحرارودی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر درباره وضعیت این بازیگر پیشکسوت به گفت: «۱۸ روز است او در بیمارستان لاله بستری شده و در آی سی یو به سر می‌برد. وی همچنین به دستگاه وصل شده و از مشکلات ریوی رنج می‌برد.»

یزدی افزود: «همسرم یک سکته مغزی را رد کرده با این حال از ناحیه ریه دچار مشکلاتی است که دکتر تنها چاره آن را صبر دانسته است. فعلا نیز امکان جدا کردن او از دستگاه وجود ندارد و مشخص نیست چه زمانی می‌تواند به بخش بیاید.»

همسر صحرارودی از مردم خواست برای سلامتی این بازیگر دعا کنند.

باقر صحرارودی متولد ۲۶ خرداد ۱۳۲۱ در فسا است. وی تحصیلات خود را در دانشکده ادبیات فسا و شیراز و دانشکده ادبیات و دانشکدهه هنرهای زیبای تهران به انجام رساند. او از سال ۱۳۳۴ فعالیت هنری خود را آغاز کرد و از آن هنگام تاکنون در حرفه هنری خود که بخش اعظم آن شامل کارهای تلویزیونی است، در مقام بازیگر، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان به ایفای نقش پرداخته‌است.

«گیرنده»، «کلانتری غیرانتفاعی»، «ملک سلیمان» و «ازدواج به سبک ایرانی» از جمله فیلم‎های سینمایی اخیر صحرارودی است. وی در تلویزیون نیز در آثاری چون «راه در رو»، «کوچه اقاقیا» و «سیر و سرکه» با سعید آقاخانی، رضا عطاران و غلامرضا رمضانی همکاری کرده است.



تاريخ : 15 / 9 / 1391برچسب:, | 4:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیر گروه معارف، دفاع مقدس و انقلاب سیمافیلم در پی اعتراضات صورت‌گرفته به «یک خانواده محترم» پس از حدود سه ماه از سمت خود استعفا کرد.

خبرگزاری فارس: مدیر گروه دفاع مقدس سیمافیلم استعفا کرد

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، «حسین رحیم‌زاده» مدیر گروه معارف، دفاع مقدس و انقلاب سیما فیلم سرانجام پس از گذشت حدود سه ماه از اعتراضات درباره فیلم ضد ایرانی «یک خانواده محترم» روز گذشته -14 آذرماه- استعفا داد.

بنا بر این گزارش، استعفای این مدیر امروز توسط «حسن اسلامی‌مهر» مدیر مرکز سیمافیلم پذیرفته شده است.

به گزارش فارس، فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» به کارگردانی «مسعود بخشی» و تهیه‌کنندگی «محمد آفریده» و مشارکت سیمافیلم ساخته شده و از مضمونی ضد ایرانی برخوردار است.

این فیلم نگاهی دروغین به مقوله دفاع مقدس و خانواده شهدا دارد و پیش از اکران منجر به اعتراضات بسیاری شد که در طول این مدت با سکوت از سوی مدیران صداوسیما مواجه بود.

سرانجام اعتراضات مردمی به این فیلم تا حدودی جواب داد و رحیم‌زاده پس از گذشت حدود سه ماه از سمت خود استعفا کرد.

شنیده می‌شود «حسن اسلامی‌مهر» نیز به مدت یک هفته است که استعفانامه خود را نوشته اما هنوز موافقتی از مدیران بالاتر اعلام نشده است.



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:نجف زاده,پرستویی,عقاب نیوز, | 6:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حضور عزیزمان کامران نجف زاده در منزل جانباز ناصر افشاری باعث دلگرمی حقیر شد تا به همت ایشان بتوانیم فریاد صادقانه ناصر افشاری را به گوش مسئولین برسانیم.خوشحالم که این اتفاق با حضور کامران نجف زاده عزیز شکل گرفت چرا که بنده سالیان زیادی است که برنامه های ایشان را دیده ام و از صداقت و صراحت کلامشان احساس آرامش کرده ام چه در ایران و چه خارج از ایران.
 
 
 
تا باشد عزیزانی مثل کامران نجف زاده عزیز در بخش های مختلف سیما فعال باشند که باعث آرامش و دلگرمی همه خواهد بود.
 
با ارادت
 
پرویز پرستویی

منبع: وبلاگ کامران نجف زاده



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، پس از گذشت حدود یک ماه  از سفر ویژه و جنجالی برخی بازیگران سینما و تلویزیون به مکه مکرمه، سایت شریان، خبر از برپایی یک جشن تولد باشکوه برای یکی از بازیگران زن در هتل "راما" داد.

گزارش ها حاکی از آن است که برخی از این هنرمندان که در هتل راما مدینه اسکان داشتند اقدام به برگزاری تولد برای یکی از دوستان همسفر خود می کنند.

اما نکته جالب و غیر منتظره این ماجرا که در مقابل چشمان بهت زده زائران انجام شد این بود که صاحب هتل که یک شیخ عرب بود یک ساعت بسیار گران بها به خانم بازیگر هدیه کرد.

گفته می شود قیمت این ساعت با توجه به قیمت دلار در کشور بالغ بر ۲۰ملیون تومان می باشد.



تاريخ : 22 / 8 / 1391برچسب:مهران مدیری,ویلای جدیدش,عقاب نیوز, | 4:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مهران مدیری در حالی سریال جدید خود را کلید زده که خود نقش اول آن را ایفا می‌کند.

خبرگزاری فارس: «مهران مدیری» در ویلای جدیدش + عکس

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، سریال «ویلای من» به کارگردانی مهران مدیری و سرمایه‌گذاری مؤسسه فرهنگی «گلرنگ رسانه» عصر روز شنبه 20 آبان‌ماه در منطقه ازگل کلید ‌خورد.

 

 

در افتتاحیه این سریال که برای توزیع در شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود، مهران مدیری در سخنانی با اشاره به لوکیشن سریال گفت: این محل یک ویلای متروکه با دیوارهای سفید بود که ما ظرف دو هفته، سه شیفت روی آن کار کردیم تا همه چیز آماده شود و به امید خدا، امروز ضبط سریال ویلای من آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: من نقش اصلی این سریال را به عهده دارم و از همان قسمت اول نیز در آن حضور خواهم داشت.

بازیگرانی نظیر سیامک انصاری، برزو ارجمند، عارف لرستانی، علی لک پوریان، هادی کاظمی، الیکا عبدالرزاقی و... در این سریال بازی خواهند داشت.

بازیگران جدیدی از جمله آتنه فقیه نصیری، کمند امیرسلیمانی، رابعه اسکویی و ... به این گروه پیوسته‌اند.

فیلمنامه این سریال را خشایار الوند و امیر مهدی ژوله در دست نگارش دارند و قرار است توزیع آن پس از تصویربرداری قسمت‌های نخست، به شکل کاملاً منظم و گسترده و با اطلاع‌رسانی «گلرنگ رسانه» آغاز شود.



تاريخ : 16 / 8 / 1391برچسب:پشت صحنه , بازیگر ,عقاب نیوز, | 7:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

امروز سخنگوی سازمان سینمایی در واکنش به حضور نامتعارف برخی سینماگران در مجامع جهانی گفت: باید یک کمیته انتظامی مشترک میان تلویزیون و سینما ایجاد شود تا این مسئله سروسامان درستی به خود بگیرد.
به گزارش مشرق به نقل از قدس، سعید رجبی فروتن سخنگو و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان سینمایی، در واکنش به حضور نامتعارف سینماگران به خصوص بازیگران در مجامع بین‌المللی ، گفت: به دلیل عدم تدوین قانون مشخص درباره کم و کیف برخورد با سینماگران مبنی‌بر چگونگی حضور در مجامع بین‌المللی، اداره نظارت و ارزشیابی برای مدت مشخصی حضور این عوامل را در پروژه‌های سینمایی منع می‌کند.

وی افزود: اساسنامه و منشور اخلاقی در این ارتباط در حال بررسی و نگارش است و باید ابعاد مختلف این اساسنامه به لحاظ حقوقی مورد بررسی کامل قرار گیرد و پس از آن به‌عنوان مرجع معرفی و مورد استناد قرار گیرد. سخنگوی سازمان سینمایی در ادامه افزود: بنابراین تا زمانی که اساسنامه‌ای تدوین شده در دست نباشد نمی‌توان اقدام قانونی در این زمینه انجام داد



ادامه مطلب
تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 10:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

روز 13 اکتبر در دوبی، یک میهمانی شام باشکوه و مجلل تحت نام Jaeger-LeCoultre در یکی از قصرهای دوبی و در راستای جشنواره فیلم ابوظبی برگزار شد.گلشیفته فراهانی همراه با برخی شیوخ عرب نیز عکس یادگاری انداخت.
 



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 12:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش خبرنگار مشرق، در شرايطي كه شمار قابل توجهي از متقاضيان حج تمتع، سال‌هاست براي انجام اين فريضه لحظه‌شماري مي‌کنند و هر ساله تعدادي از آنها به واسطه كهولت سن و بيماري فوت کرده و توفيق انجام اين فريضه را از دست مي‌دهند، ديشب تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون عازم عربستان شدند.

تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون، ديشب با استفاده از سهمیه مخصوص و حمایت ویژه یک جریان خاص دولتی با پرواز شماره 1532 تهران را به مقصد جده ترک کردند تا اعمال حج تمتع را به جای آورند.

تینا آخوندتبار، لعیا زنگنه، سحر قریشی، رزیتا غفاری، شهرزاد کمال زاده، سمانه پاکدل، زهرا عاملی، ماه‌چهره خلیلی و مادر مهناز افشار از جمله حاضران در این کاروان بودند.

همچنین شنیده شده بهنوش طباطبایی، امیر حسین مدرس، جهانبخش سلطانی، محمدعلی باشه آهنگر و برخی دیگر از سینماگران نیز در این کاروان حضور داشته اند. برخی از هنرمندان نیز در دقیقه 90 بعلت مسایل کاری نتوانستند با این گروه عازم مکه مکرمه شوند.

بر اساس این گزارش "علی.ک" مسوول هماهنگ کننده سفر سینماگران به حج در دقایق آخر به دلایل نامعلومی از سفر بازماند.

این در حالی است که پیش از این رئیس جدید سازمان حج و زیارت بارها با تاکید بر سیاست هدفمند سازی سهمیه‌های حج و حذف سهمیه‌های خاص، تصریح  کرده بود "حق مردم متعلق به آنهاست و دادن و بخشیدن حقوق مردم به دیگران معنا ندارد."
 
 چندی قبل نیز زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به دنبال خبری در سایت مشرق مبنی بر اعزام هنرمندان خارج از نوبت به حج طی تذکر کتبی ارائه توضیح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون علت اعلام اسامی هنرمندان تئاتر و سینما جهت تشرف به حج تمتع را خواستار شده بود.

مبناي اين سفرها با چند پرسش اساسي روبه‌روست:
1. اعزام هنرمندان براساس چه معیار و ملاکی و سياست فرهنگي انجام مي‌شود؟
2. نتيجه، بازخورد و انعكاس اين سفرها در آثار و توليدات هنري چگونه ارزيابي و ديده مي‌شود؟
3. چرا هنرمندان دیگر رشته ها از چنين امتيازي كه به راحتي در اختيار چهره‌هاي گيشه‌پسند سينما قرار مي‌گيرد، سهم و بهره‌اي ندارند؟

چرا هنرمندان دیگر رشته ها مانند نویسندگان، شعرا و ... از كاروان حج جا مي‌مانند و حمايت‌هاي دولتي فقط شامل سوپراستارهاي  سينما مي‌شود كه در كارنامه هنري خود، تقريباً گوشه‌چشمي به آثار معناگرا و ارزشي نداشته‌اند و حتی برخی از آنها به دلایلی روشن ممنوع تصویر هستند به گونه‌اي كه حتي برخي از آنان به دليل بعضي نقش‌هاي هنري و رفتار خاص خود در جامعه، در كنار خانه خدا مورد انتقاد زائران ايراني قرار مي‌گيرند يا به استفاده از رانت‌هاي دولتي و ارتباط با جريان انحرافي متهم مي‌شوند.

گفتنی است، موضوع اعزام هنرمندان به سفر عمره مفرده و يا حج تمتع، يكي از برنامه‌هاي ويژه دولت است كه پايه و اساسش در دولت احمدي‌نژاد گذاشته شده است. اگرچه اين ماجرا با اعزام هنرمنداني چون محمدحسين لطيفي در حج تمتع سال 86 آغاز شده، اما در سال 90 و با اعزام دسته‌جمعي سوپراستارهاي سينما مانند محمدرضا شريفي‌نيا، حسام نواب صفوي، محمدرضا گلزار، الناز شاكردوست، مهناز افشار، الهام حميدي و ... رنگ و بوي تازه‌اي پيدا كرد و موجب انتقادهايي در جامعه هنري كشور شد.




رزیتا غفاری و ماه‌چهره خلیلی- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


تینا آخوند تبار و شهرزاد کمال زاده- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


تینا آخوند تبار و شهرزاد کمال زاده- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


سحر قریشی- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


زهرا عاملی مجری تلویزیون- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد



ماه‌چهره خلیلی- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


سمانه پاکدل- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


مهناز افشار- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 10:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

نمایش «هفت شب با مهمانی ناخوانده در نیویورک» نوشته و کار فرهاد آئیش طی روزهای 25 و 26 دی ماه به دلیل مصدومیت «علی نصیریان» روی صحنه نخواهد رفت.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، با توجه به مصدومیت «علی نصیریان» و تاکید پزشک این هنرمند پیشکسوت تئاتر کشورمان مبنی بر استراحت دو روزه برای بهبود اوضاع جسمانی وی و درخواست گروه اجرایی، این اثر نمایشی طی روزهای 25 و 26 مهر ماه روی صحنه نخواهد رفت.

این نمایش از 27 مهر‌ماه طبق روال قبلی ساعت 19 با بازی علی نصیریان و فرهاد آئیش در تالار چهارسو میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود.



تاريخ : 7 / 7 / 1391برچسب:, | 6:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

بهروز مسروري ـ بازيگر سينما، تلويزيون و راديو ـ عصر روز جمعه (هفتم مهر ماه) درگذشت.

به گزارش ايسنا، زنده‌ياد مسروري به دليل ابتلا به بيماري سرطان ريه مدتي در بيمارستان بستري بود و آخرين ساعات زندگي را در منزل گذراند.

او در سن 62 سالگي دار فاني را وداع گفت و بازي در سريال «پشت كوه‌هاي بلند» به كارگرداني امرالله احمدجو آخرين حضورش در تلويزيون بوده است.

بهروز مسروري همچنين در سريال «روزي روزگاري» از ساخته‌هاي احمدجو بازي كرده است.

به گفته‌ي خانواده مسروري مراسم تشييع پيكر اين بازيگر يكشنبه ـ نهم مهر ماه ـ برگزار مي‌شود و وي در قطعه هنرمندان به خاك سپرده خواهد شد.

همسر مرحوم مسروري روز گذشته در تشريح آخرين وضعيت وي به ايسنا گفت: حال او اصلا خوب نيست. در چند مقطع زماني در بيمارستان‌هاي مختلفي بستري شد تا اينكه از يك ماه پيش كه دكترها او را جواب كردند و در خانه به سر مي‌برد. اما ديروز به طور ناگهاني حالش بد شد و او را به بيمارستان پيامبران منتقل كرديم.

به گزارش ايسنا، بهروز مسروري اخيرا با سريال «پشت كوه‌هاي بلند» در نقش «كدخداي كولي‌‌آباد» روي آنتن بود. او همچنين در سريال «روزي‌ روزگاري» نقش «صفربيك» را بازي كرده است. سريال‌ «تفنگ سرپر» و فيلم‌هاي «پرده آخر» و «روزهاي زندگي» از ديگر آثار اين هنرمند هستند.



تاريخ : 26 / 5 / 1391برچسب:, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: پیکر زنده یاد «نادیا دلدار گلچین» در میان غم و اندوه والدینش و تعدادی از هنرمندان، از مقابل تالار وحدت تا بهشت زهرا(س)؛ قطعه هنرمندان بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در این مراسم، «نادر گلچین» پدر آن مرحوم که در عرصه موسیقی فعالیت دارد، حضور داشت و یادداشت کوتاهی را قرائت کرد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این مراسم به همراه تعدادی از هنرمندان و عموزادگان وی مرجانه و منیژه گلچین از حضور هنرمندان و مردم هنردوست تشکر کردند.

مراسم یادبود این هنرمند روز شنبه 28 مردادماه در مسجد نور واقع در میدان فاطمی از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد نور برگزار خواهد شد.

بر پایه این گزارش، نادیا دلدار گلچین بر اثر بیماری‌های قلبی و کلیوی و ناراحتی تنفسی از 16 مردادماه به کما رفته بود و صبح دیروز (چهارشنبه 25 مردادماه) دار فانی را وداع گفت.



تاريخ : 3 / 5 / 1391برچسب:, | 8:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

همسر اين هنرمند گفت: فشار كاري زياد، ايشان را دچار سكته قلبي كردد و از آنجا كه ما در پلور مشغول جشنواره هنرهاي محيطي بوديم و اين اتفاق روز گذشته در حين برنامه‌هاي ايشان به وقوع پيوست، در بيمارستان آمل بستري شدند.

به گفته او، نادعليان در حال حاضر در سي سي يو بستري است و در صورتي كه پزشك معالج او اجازه دهد و حال اين هنرمند بهتر شود‌ با آمبولانس به بيمارستان تهران منتقل خواهد شد.

به گزارش ایسنا،همسر نادعليان اظهار كرد: خوشبختانه خطر اصلي رفع شده است اما از آنجا كه گرفتگي رگ اصلي به دليل سكته قلبي وجود دارد بايد تحت مراقبت‌هاي ويژه باشد.



تاريخ : 3 / 5 / 1391برچسب:, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

سيامك انصاري كه اين روزها تنها اثري كه با بازي او مي بينيم همان «قهوه تلخ» است در آخرين گفت و گويش گفت: «اين روزها مشغول استراحت هستم؛ استراحت مطلق و هيچ پيشنهاد سينمايي يا تلويزيوني خاصي را هم قبول نكرده ام.»

به گزارش آويني فيلم، انصاري درباره همكاري با مهران مديري در «قهوه تلخ» هم اظهار داشت: «كار با مهران هميشه برايم جذاب بوده است. اين بار هم كار نسبتا موفقي را پشت سر گذاشتيم كه حدودا 10 روزي است فيلمبرداري آن پايان پذيرفته است. گروه در حال انجام مراحل فني كار هستند تا به تدريج قسمت هاي مختلف را به شبكه نمايش خانگي عرضه كنند.»

اين بازيگر درباره برنامه هاي پيش رويش توضيح داده است: «فعلا كه هيچ برنامه اي پيش رو نداريم. بايد صبر كرد تا ببينيم چه پيش مي آيد.»

گفتني است انصاري با حضور در برنامه گپ رامبد جوان خبر از ازدواجش در آينده اي نزديك داد.



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پاي جمشيد مشايخي شكست.

اين بازيگر پيشكسوت سينما و تلويزيون كه پنجشنبه‌ي گذشته بر اثر حادثه‌اي، پايش شكست در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: خانه‌ي يكي از دوستانم بودم كه بر اثر بي‌دقتي، از بلندي افتادم و استخوان روي پايم شكست. در اين مدت دو بار به بيمارستان مراجعه كردم، اما به‌دليل ورم، آن‌ها قادر به گچ گرفتن نيستند.

 
او ادامه داد: درد زيادي دارم و فقط روي شكستگي يخ مي‌گذارم كه ورمش كم شود تا بتوانند گچ بگيرند.
 
اين بازيگر با بيان اين‌كه خوشبختانه مشغول بازي در كاري نيستم، بيان كرد: آخرين فعاليت بازيگري‌ام تله‌فيلم «اولين باران پاييزي» بود كه هفته‌ي گذشته به پايان رسيد.



تاريخ : 23 / 4 / 1391برچسب:, | 3:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

تلویزیون امسال نیز به روال هرساله خود سریال‌هایی را برای پخش در ماه مبارک رمضان آماده کرده و با آغاز این ماه مبارک ماراتن جذب مخاطب در شبکه‌های مختلف آغاز خواهد شد.

خبرگزاری فارس: سریال‌هایی که ماه رمضان از تلویزیون پخش می‌شود

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، سریال‌هایی که چند سال گذشته ویژه ماه مبارک رمضان ساخته می‌شدند، مخاطبان بسیاری را به خود جذب می‌کردند، اما طی سال‌های اخیر عواملی نظیر شتابزدگی، بدسلیقگی مدیران در انتخاب فیلمنامه، کارگردان، موضوعات نامناسب و ... باعث شده تا در دو سه سال اخیر بینندگان با سریال‌های ماه رمضان کمی فاصله بگیرند و مانند قبل مصرانه پیگیر داستان سریال ها نباشند.

اما امسال نیز تلویزیون برحسب وظیفه‌ای که در خود می‌بیند، چند سریال برای پخش در ماه رمضان تدارک دیده که امیدواریم علی رغم مخاطب گریزی سال گذشته، امسال دوباره مردم به دیدن سریال های ویژه این ماه مبارک ترغیب شوند.

گزینه‌های تلویزیون برای پخش در ماه رمضان در ادامه می‌آید:



ادامه مطلب
تاريخ : 9 / 4 / 1391برچسب:, | 3:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از کافه سینما :

این بازیگر زن هم همکاران‌اش را متهم کرد: چرا هشت سال سکوت کردم؟/ مثل برخی برای ماندگاری تن به روابط نامشروع و غیراخلاقی ندادم/ همه قشر‌ها قبولم دارند


 

بعد از 8 سال سكوت مطلق در سينما ايران نظرم را درمورد ابزار ماندگاري در عرصه سينما متاسفانه ارتباطات برخي بازيگران با عوامل فيلم مي دانم، البته فكر مي كنم سكوت 8 ساله من پاسخ مناسبي به اين سوال است.

به گزارش کافه‌سینما،مرجان محتشم بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگوبا باشگاه خبرنگاران، درباره ابزار ماندگاري يك بازيگر در عرصه سينما اظهار داشت: كساني در سينماي ايران قدرت كاذب بدست آوردند كه لياقت ماندن در اين عرصه را نداشتند و برخي كه مردم دوستشان دارند از صحنه حذف مي شوند در واقع يكسري قرباني ماندگاري گروه ديگر مي شوند.

محتشم با بيان اينكه من نان موقعيتم را نخوردم افزود: من در اوج موقعيت كاري ام در مصاحبه هاي مكرر بيان كردم كه به صورت مداوم كار نخواهم كرد، به دليل اينكه به هر قيمتي حاضر نيستم در عرصه سينما باشم با اينكه عاشق كارم هستم.

محتشم تاكيد كرد: محبوبيت بين مردم چيزي نيست كه بتوان به راحتي آن را بدست آورد ولي متاسفانه برخي ستارگان به دليل ابزار شدن و ارتباطات غيراخلاقي كه باعث شرمندگي و تاسف است محبوب شدند كه به اعتقاد من اين محبوبيت نيست.

وي ادامه داد: چرا مرجان محتشم به عنوان يك بازيگر بدون حاشيه و كسي كه اكثريت مردم از هر قشر و تيپي اعم از جامعه مذهبي و يا جامعه مدرن و ... قبولش دارند و بايد به خاطر اعتقاد به خدا و نپذيرفتن يكسري روابط غيراخلاقي از جامعه هنر حذف شوند و انگ مغرور بودن را بخورد؟!

محشتم افزود: من از مرجان محتشم بودن ضربه خوردم زيرا براي من پارامتر هاي اخلاقي مهم تر از هر موضوع ديگري است حتي به قيمت 8 سال سكوت و مدت ها جدايي از كاري كه دوستش داشته باشم و به خاطر اين دل آزردگي ها حاضر به ادامه فعاليت در عرصه سينما با اين وضعيت نيستم.

بازيگر سريال «پس از باران» ادامه داد: همانطور كه گفتم جايي براي كساني كه بخواهند با اعتقاد به خدا در عرصه ي سينما فعاليت سالم داشته باشند نيست و متاسفانه برعكس كساني كه تن به ارتباطات نامشروع مي دهند در اين عرصه بالا مي روند.

وي با بيان اينكه اين روزها با يك بيماري دست و پنجه نرم مي كند درباره شرايط بيمه خود گفت: من حتي در حال حاضر يك دفترچه بيمه هم ندارم و اكنون با اين شرايط گاهي از طريق طراحي داخلي ساختمان امرار معاش مي كنم و از طرفي حتي نوشته هاي من هم به دليل مرجان محتشم بودن چاپ نمي شود.



تاريخ : 28 / 3 / 1391برچسب:, | 1:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردیس دکتر شریعتی در سال 1389 توسط فرد یا افراد ناشناس از پارک شریعتی تهران ربوده شده بود که پس از گذشت 2 سال از زمان سرقت، «حمید شانس» خالق این اثر ربوده شده، دو سردیس از دکتر شریعتی ساخته است که امروز به مناسبت سالروز درگذشت شریعتی در دو نقطه از تهران نصب می‌شود.

این دو سردیس از جنس برنز و فایبرگلاس است که نسخه برنزی آن در بوستان شریعتی و محل سردیس قبلی و نسخه فایبرگلاس آن نیز در محل خانه موزه دکتر شریعتی نصب می‌شود.

نصب سردیس دکتر علی شریعتی بر اساس برنامه سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای ساخت و جایگزینی مجسمه‌های به سرقت رفته پایتخت، انجام می‌گیرد.
 



تاريخ : 28 / 3 / 1391برچسب:, | 12:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش افکارنیوز، « شهاب حسینی» از آن گروه بازیگران كم حاشیه سینماست كه به رغم ستاره یا سوپر استار بودن، جنبه‌های منفی سوپراستارها را ندارد. او خیلی زود ازدواج كرده، به راحتی اعتراف می‌كند عاشق شده وجواب «نه» شنیده، اصرار كرده تا جواب «بله» را بگیرد، آن هم وقتی كه محبوب فقط ۱۵ سال داشته! شهاب حسینی با صداقت متذكر می‌شود همسرش در تمام سال‌های اخیر پشتیبان او بوده و تاكید می‌كند كه برای همه چیزهایی كه دارد از او متشكر است.
                                      



ادامه مطلب
تاريخ : 4 / 2 / 1391برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

هوشنگ حمزه ای در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب توضیح داد: ایرج قادری به دلیل تشدید بیماری سرطانی که داشت هنوز در بیمارستان بستری است و حال مساعدی ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه ایرج قادری از زمانی که به بیماری سرطان ریه مبتلا شد چندین بار به بیمارستان منتقل و هر بار با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص می شد اما این بار گویا غده های سرطانی رشد کرده اند و این کارگردان و بازیگر را در حالتی میان کما و هوشیاری قرار داده اند به طوری که قادر به شناسایی اطرافیان خود نیست.



حمزه ای با بیان این که حدود دو هفته از بستری شده قادری در بیمارستان می گذرد، افزود: آقای میرعلایی به عیادت آمدند اما هنوز قول هایی که در مورد بیمه و برخی کمک ها داده شده بود عملی نشده است و همسر آقای قادری تمامی هزینه های درمان وی را پرداخت می کند.

به گزارش سینماپرس، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی عصر جمعه از ایرج قادری کارگردان قدیمی سینما عیادت کرد.