تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 3:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رييس كلانتري 205 صحن مطهر گفت: گروهي از سوداگران مرگ كه در داخل غسال خانه فعاليت مي‌كردند، با قمه به جان يكديگر افتاده و موجب رعب و وحشت هموطنان شدند.

سروان سعيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي اعلام چند تن از شهروندان به سامانه پليس مبني بر درگيري و قمه كشي در غسال خانه بلافاصله ماموران كلانتري خود را به محل مورد نظر رساندند.
 
رييس كلانتري 205 صحن مطهر ادامه داد: ماموران پس از استقرار در محل متوجه شدند كه درگيري به پايان رسيده است ولي  در بدو ورود يكي از شهروندان به ماموران مراجعه كرد و 3 فرد داخل يك پرايد را كه كمي بالاتر پارك شده بود عاملين اصلي نزاع و درگيري معرفي كرد.
 
اين مقام مسئول انتظامي اذعان داشت: ماموران بلافاصله به سمت افراد مذكور حركت كردند و در بازرسي از آنان نيز دو قمه و يك چاقو كشف و ضبط كردند.
 
وي افزود: ماموران در ادامه قصد بازرسي از خودرو را داشتند كه با مقاومت بسيار شديد متهمان قرار گرفتند، لذا با در خواست نيروي كمكي متهمان را به زور به مقر انتقال دادند.
 
سروان سعيدي ابراز داشت: عوامل اين يگان در بازرسي از خودرو در حياط كلانتري توانستند چندين اسپره اشك آور، 2 عدد دستبند فلزي، 3 عدد قمه 70 سانتي متري، تعدادي پايپ و مقداري شيشه بسته بندي شده كشف و ضبط كنند.
لذا پرونده متهمان تشكيل و جهت بررسي بيشتر به پايگاه آگاهي منتقل شد.



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ایرج میرزایی از خلبانان هوانیروز می‌گوید: در عملیات فتح‌المبین از گروهی که به عقب برگشتند، جا ماندم؛ نقشه‌ای هم نداشتم؛ هوا تاریک می‌شد؛ سوخت بالگردم هم رو به اتمام بود؛ به بالای قرارگاه عراقی‌ها رسیدم؛ ظرف غذا دست‌شان بود و داشتند شام می‌گرفتند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سرهنگ خلبان جانباز «ایرج میرزایی» از خلبانان آزمایشی شکاری کبرا در پایگاه هوانیروز کرمانشاه است که از سال 1352 به استخدام هوانیروز در آمد و از سال 1354 وارد پایگاه هوانیروز کرمانشاه شد؛ وی بعد از پیروزی انقلاب یک بار مورد سوءقصد ضدانقلاب قرار گرفت و دو بار هم در دوران دفاع مقدس و در جبهه غرب کشور مجروح شد.

 

این خلبان در میان بسیاری از خاطرات دفاع مقدس، نحوه به اسارت گرفتن 540 عراقی را در عملیات «فتح‌المبین» روایت کرد.

                                                           ***

در جریان عملیات فتح‌المبین با شهید کشوری در ایلام پرواز می‌کردم؛ از آنجا مأموریت دادند تا برای کمک به پایگاه هوایی دزفول به منطقه اعزام شویم؛ به همراه محمد گودرزی به دزفول رفتیم؛ شب آنجا خوابیدیم؛ قرار بود صبح به عملیات فتح‌المبین برویم به همراه 3ـ2 بالگرد کبرا رفتیم.

من به دلیل عدم آشنایی به منطقه و مهم بودن عملیات پس از توجیه مختصر به همراه گروه پروازی وارد منطقه عملیاتی شدم؛ با توجه به اینکه هوا کاملاً پوشیده از گرد و خاک بود، همچنین به علت گسترش عملیات مزبور هر خلبان شکاری دنبال طعمه‌های خاص خودش بود، نیروهای عراقی به قدری وسیع حرکت کرده بودند، که توان رزمی ما را نیز طبیعتاً بیشتر به خود جلب کرده بود؛ پس از ساعت‌ها پرواز عملیاتی که درگیری هوایی نیز بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و رژیم بعث عراق صورت گرفت، نیروهای زمینی عراق کاملاً زمین‌گیر و در حال فرار بودند، جالب اینکه نیروهای مردمی ایران نیز هر کس به نوعی در منطقه ارتش بعث را دنبال کرده بود.

به همراه خلبان «محمد گودرزی» در یک کابین بودم، پس از انجام بخشی از عملیات خود متوجه شدم که کاملاً در بالای سر نیروهای عراقی و عمق خاک عراق قرار گرفتم؛ شناسایی راه برگشت برایم دشوار بود به طوری که توسط رادیو با همکاران تماس گرفتم که من برای برگشت به ایران نیاز به کمک دارم، همکاران مشغول عملیات بودند تنها سرهنگ «عباس خادم» خلبان نفربر 214 که هر دو به زبان شیرین مادری آذری تسلط کامل داشتیم، می‌توانست کمکم کند.

هوا تاریک می‌شد؛ سوخت بالگردم هم رو به اتمام بود؛ فقط 2 ـ 3 تا راکت‌ داشتم؛ زیر پایمان تانک‌های عراقی بود؛ جلوتر رفتم و دیدم قرارگاه عراقی‌ها است، درست به قرارگاه عراقی‌ها رفتم؛ ظرف غذا دست‌شان بود و داشتند شام می‌گرفتند؛ وسط اینها نشستم، به محض فرود آمدن در ابتدا بعثی‌ها فکر کردند من از خودشان هستم اما وقتی فهمیدند ایرانی هستم، دست‌هایشان را بالا گرفتند؛ در این لحظه من از کابین پیاده شدم.

یکی از نیروهای بعثی آرپی‌چی را به سمت هلی‌کوپتر گرفت؛ چون هول شده بود، آن را هم برعکس گرفته بود؛ رسیدم و آرپی‌چی را از او گرفتم؛ درگیری تن به تن شدید با او داشتم، او قوی بود اما ضربه کاری به او زدم که به زمین افتاد؛ بلافاصه به کابین برگشتم و پشت بی‌سیم وضعیت را گفتم؛ خلبان «عباس خادم» پشت بی‌سیم بود، محدوده جغرافیایی را اعلام کردم.

نگران بودم؛ امام زمان(عج) را صدا می‌زدم؛ مرحوم «سیدگل‌آقا اعجازی» یکی از سادات منطقه آستارا که یک وقت‌هایی به او نذری می‌دادیم، را به یاد می‌آوردم و او را به جدش قسم می‌دادم تا دعای‌مان کند.

عباس خادم از پشت بی‌سیم گفت: «نگران نباش، الان می‌آیم، اما تو علامتی بده» گفتم: «من مسلسل دارم و زاغه مهمات دشمن روبه‌روی من است، به آنجا شلیک می‌کنم، وقتی آتش گرفت، خودت را به ما برسان».

بعد از دقایقی زاغه مهمات دشمن را هدف قرار دادم و آتش شعله‌ور شد؛ بچه‌ها به طرف ما آمدند؛540 نفر از عراقی‌ها را از قرارگاه خودشان بیرون کشیدیم و به اسارت گرفتیم؛ با هماهنگی خاص قرارگاه هوانیروز جنوب با هلیکوپتر شنوک و 214 اسرا را به سمت قرارگاه جنوب تخلیه کردیم.



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: حدود یک میلیون هکتار از مراتع بکر و مرغوب و 1.5 میلیون واحد دامی استان در اختیار عشایر است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز آل هاشم عمده‌ترین شهرستان‌های عشایرنشین استان را خداآفرین ،کلیبر، اهر، میانه، چاراویماق، سراب و هریس نام برد.

مهندس آل‌هاشم هم چنین گفت: اگرچه جمعیت عشایر نسبت به کل جمعیت استان دو درصد است ولی این جمعیت اندک اما پرکار نزدیک به 20 درصد دام کوچ استان را در اختیار داشته و نقش چشمگیری در تولید محصولات دامی برعهده دارند.

مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی گفت: عشایر استان سالانه 12 هزار و 500 مترمربع ورنی و 9 هزار مترمربع قالی تولید می‌کنند./ع

 



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 9:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فاز نخست اسکله بندر آستارا توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: فاز نخست بندر آستارا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، محمدرضا رحیمی که صبح امروز به منظور افتتاح چهار پروژه بزرگ گیلان وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شده بود، لحظاتی قبل با یک فروند بالگرد وارد محوطه بندر این شهرستان مرزی شد و در بدو ورود از طرف مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

بندر آستارا نخستین بندر بخش خصوصی شمال کشور است که با ظرفیت نهایی سالانه 3 میلیون و 500 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا طراحی شده که یک‌میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی مربوط به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی است و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری دیگر کالا اختصاص می‌یابد.

بندر آستارا با سابقه طولانی که قدمت آن به بیش از 140 سال می‌رسد یکی از نقاط مبادلات تجاری کشور بوده که به لحاظ اقتصادی، جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

طبق مصوبه دولت در سال 85 مقرر شد بندر متروکه آستارا به بندر باری و مسافری تبدیل شود که این امر در حال تحقق یافتن است.

هم‌مرز بودن ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا شرایط بسیار مناسب و مساعدی را برای تجارت خارجی دو کشور و دیگر کشورهای همجوار را فراهم کرده است.

نزدیکی بندر آستارا به بندر باکو، بندر آستراخان، ماخاچ‌کالا و اولیا از ویژگی‌های ممتاز بندر آستارا است.

بندر آستارا به دلیل نزدیکی به کشورهای ارمنستان، ترکیه و عراق در بخش ترانزیت مواد نفتی، غلات و کالای عمومی نقش مهمی دارد.

همچنین با حضور رحیمی محموله 700 تنی سیمان با کشتی نیلوفر آبی به مقصد جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

انجام عملیات تخلیه کانتینر محموله فولاد از مبدأ قزاقستان در اسکله آستارا از دیگر برنامه‌های حاشیه سفر رحیمی به این شهرستان مرزی است.

آستارا در 173 کیلومتری شمال غربی رشت و 350 کیلومتری جنوب باکو قرار دارد و تنها مرز زمینی گیلان با جمهوری آذربایجان است.

به گزارش فارس، امروز با حضور رحیمی علاوه بر اسکله آستارا، همزمان 10 هزار واحد مسکن مهر، بیمارستان خصوصی بین‌المللی قائم (عج) و دانشکده داروسازی با اعتباری بالغ بر 5 هزار و 30 میلیارد و اشتغالزایی 838 نفر افتتاح می‌شود.



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 9:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: پیش ثبت نام دوره جدید اعزام به عتبات عالیات از 24 فروردین ماه جاری - شنبه هفته آینده - آغاز می شود.

ˈمسعود اخوانˈ روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: پیش ثبت نام دوره جدید عتبات عالیات تا یکم اردیبهشت ماه امسال ادامه خواهد داشت.
 
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: علاقمندان می توانند برای نام نویسی در دوره جدید اعزام ها، در تاریخ یاد شده به سایت اینترنتی عتبات به نشانی www.atabat.ir مراجعه کنند.
 
اخوان یادآور شد: پالایش و بررسی اطلاعات ثبت نام کنندگان و قرعه کشی پیش ثبت نام این دوره نیز دوم اردیبهشت ماه صورت می گیرد.
 
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: متقاضیان دوره جدید از 25 اردیبهشت تا 16 تیر ماه امسال به عتبات عالیات اعزام می شوند.
 
هم اکنون اعزام های مرحله آخر پیش ثبت نام سال 91 در حال انجام است که تا 24 اردیبهشت ماه امسال ادامه خواهد داشت.



تاريخ : 19 / 1 / 1392برچسب:, | 7:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در واقع به جز گروه‌های A، B، AB و O گروه‌های خونی دیگری نیز وجود دارند که به نسبت این چهار گروه کمیاب‎ترند و معمولا نام افرادی را به خود می‌گیرند که در بدن آن‌ها جاری بوده و سپس کشف شده‌اند

محققان دانشگاه ورمونت موفق به کشف دو پروتئین جدید در سلول‌های قرمز خون شده‌اند که می‌تواند وجود دو نوع جدید از گروه خونی قابل آزمایش را به اثبات برساند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری طبنا؛ این کشف جدید از آن جهت پراهمیت است که می‌تواند خطر انتقال گروه‌های خونی ناسازگار را در میان ده‌ها هزار انسان کاهش دهد.

اما نکته جالب توجه درباره کشف جدید این است که این دو نوع جدید گروه خونی می‌تواند تعداد کلی گروه‌های خونی شناخته شده را به ۳۲ برساند.

در واقع به جز گروه‌های A، B، AB و O گروه‌های خونی دیگری نیز وجود دارند که به نسبت این چهار گروه کمیاب‎ترند و معمولا نام افرادی را به خود می‌گیرند که در بدن آن‌ها جاری بوده و سپس کشف شده‌اند.

این گروه‌های خونی نادر از قبیل گروه‌های «جونیور» یا «لانگریز» به واسطه وجود گروه‌های ویژه از آنتی ژن‌ها شناسایی می‌شوند و بسیاری از آن‌ها از قبیل گروه‌های خونی Kell و MNS با گروه‌های خونی A یا O همخوانی و سازگاری دارند.

اما کشف گروه‌های خونی جدید معمولا امری بسیار نادر است، کشف آخرین نمونه جدید گروه خونی به بیش از یک دهه پیش باز می‌گردد، از این رو کشف دو گروه خونی به صورت همزمان رویداد بسیار مهمی به شمار می‌رود.

گروه‌های خونی «جونیور» و «لانگریز» به ویژه در شرق آسیا و در ژاپن فراوان دیده می‌شود به صورتی که به گفته دانشمندان بیش از ۵۰ هزار ژاپنی از گروه خونی «جونیور منفی» برخوردارند و به این واسطه دچار مشکلات انتقالی خون و یا ناسازگاری مادر با جنین هستند.



تاريخ : 19 / 1 / 1392برچسب:, | 6:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برادر عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارفانی را وداع گفت.
 
به گزارش سفیر، مراسم یابود مرحوم حسن ضرغامی، امروز از ساعت 15 تا 17 در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خیابان آیت الله ایروانی(رباط کریم) برگزار می‌شود.



تاريخ : 19 / 1 / 1392برچسب:, | 1:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع سال ۹۲ از ۲۹ فروردین ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

خبرگزاری فارس: اعلام جزئیات ثبت نام در کاروان های حج تمتع امسال

به گزارش خبرگزاری فارس، ثبت نام از دارندگان اسناد سپرده گزاری حج تمتع که تا تاریخ 20 آبان ماه سال 84 در یکی از شعب بانک ملی ودیعه گزاری کرده اند، از 8 صبح روز پنجشنبه 29 فروردین 1392 برای تمامی استانها بجز استانهای تهران، قم، البرز، قزوین آغاز خواهد شد و ثبت نام در کاروانهای استان های مذکور از 8 صبح روز جمعه 30 فروردین 1392 انجام خواهد گرفت.

شرایط و نحوه تشرف سفر حج تمتع 1392

متقاضیان دارای اسناد 8 میلیون ریالی که تا تاریخ 31 فروردین ماه سال 78 در یکی از شعب بانک ملی ثبت نام کرده‌اند منوط به آنکه برابر مفاد فراخوان‌های مکرر سازمان به یکی از شعب بانک ملی مجهز به شبکه سیبا مراجعه و نسبت به تبدیل سند خود به 10 میلیون ریال اقدام کرده باشند یا در مهلت باقیمانده نسبت به تبدیل سند خود اقدام کنند.

کلیه صاحبان اسناد 10 میلیون ریالی که تا تاریخ 20 آبان ماه سال 84 در یکی از شعب بانک ملی ثبت نام کرده اند.

کلیه افرادی که در سنوات گذشته با سند اولویت دار در کاروان‌ها ثبت نام کرده‌اند و به دلایلی مشرف نشده‌اند و اصل سند حج تمتع آنان از طریق مدیر کاروان به سازمان حج و زیارت تحویل شده است، منوط به آنکه ابتدا به منظور روشن شدن وضعیت بستانکاری خود به امور مالی حج و زیارت استان مراجعه کنند و سپس با دریافت مجوز و پایداری به بانک ملی مراجعه و نسبت به دریافت سند جدید 10 میلیون ریالی دارای اولویت تشرف اقدام کنند.

ثبت نام همزمان از ساعت 8 صبح روز جمعه 30 فروردین ماه سال‌جاری آغاز خواهد شد و تا تکمیل ظرفیت هر یک از کاروان ها حداکثر تا یک هفته ادامه خواهد داشت، اگرچه ذخیره جا و ثبت نام به صورت اینترنتی انجام خواهد شد، لیکن ناظران حج و زیارت بمنظور رعایت نظم در محل کاروان حضور خواهند یافت.

چنانچه در زمان تعیین شده، ظرفیت کاروانها تکمیل نشود، از متقاضیان دارای اولویت های بعدی دعوت بعمل خواهد آمد.

اصل و کپی قبض ودیعه گزاری حج تمتع، اصل شناسنامه به انضمام تصویر تمام صفحات آن،‌ اصل کارت ملی به انضمام تصویر آن و 2 قطعه عکس 4×6 مطابق عکس گذرنامه یا تصویری که 6 ماه از تاریخ آن نگذشته باشد از جمله مدارک جهت ثبت نام است.

روشهای ثبت نام

مراجعه حضوری متقاضی به کاروان که در این روش، شخص متقاضی با در دست داشتن مدارک لازم ضمن مراجعه مستقیم به مدیران کاروان های ذکر شده در این اطلاعیه، نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

غیرحضوری( رزرو اینترنتی توسط متقاضی) که با مراجعه مستقیم متقاضی به آدرس http://haj92.haj.ir قابل انجام خواهد بود.

استفاده از گذرنامه بین المللی انفرادی

از آنجائیکه مقرر است در حج تمتع آتی نیز از گذرنامه بین المللی برای تشرف به حج تمتع استفاده خواهد شد و با توجه به شرایط خاص این سفر و به منظور سهولت اخذ روادید و برخی امور اجرایی حج ضروری است متقاضیان اقدام به اخذ گذرنامه انفرادی (حتی در صورت تشرف همزمان زوجین) کرده و گذرنامه معتبر خود را به مدیر کاروان مربوطه تحویل دهند و درغیر این صورت مدیر کاروان موظف است نسبت به حذف ایشان و پذیرش جایگزین با هماهنگی حج و زیارت استان البرز اقدام کند.

ضمناً اخذ گذرنامه و شرایط خروج از کشور دانش آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه و پرسنل نیروهای مسلح وفق ضوابط و مقررات سازمان نظام وظیفه عمومی و نیز اداره کل گذرنامه ناجا خواهد بود.

گذرنامه متقاضیان باید حداقل تا تاریخ 20 فروردین ماه سال 93 دارای اعتبار باشد.



تاريخ : 19 / 1 / 1392برچسب:, | 10:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بر اساس آمارهای رسمی کشور در سه ماه آغاز سال گذشته 24 هزار و 967 پسر با دخترانی که یک تا 20 سال از خودشان بزرگتر بوده‌اند ازدواج کردند.

خبرگزاری فارس: رواج ازدواج پسران با دختران مسن‌تر

 به گزارش خبرنگار جامعه فارس، در چند سال گذشته با تغییراتی که در هرم سنی جمعیت کشور رخ داده است و با توجه به تغییراتی که در نگرش‌های جوانان به موضوع ازدواج پیش آمده شاهد تغییراتی در این حوزه بوده‌ایم.

یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته بیشتر به چشم می‌خورد تمایل ازدواج پسران با دخترانی است که از نظر سنی از خودشان چند سال بزرگتر هستند و اغلب این افراد دختران شاغلی هستند که از نظر وضعیت مالی در وضعیت بهتری نسبت به پسران قرار دارند.

اگر از لحاظ اقتصادی به این موضوع توجه کنیم یکی از دلایلی که در این تغییر نگرش‌ها مؤثر بوده است عدم تمکن مالی مورد نیاز پسران جوان در زمان ازدواج آنان است که باعث می‌شود به سمتی بروند که از لحاظ مالی امنیت داشته باشند.

سیما فردوسی مشاور امور خانواده در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس در خصوص علت گرایش پسران به این موضوع گفت: ازدواج پسران با دخترانی که از خودشان بزرگتر هستند ریشه در تربیت خانوادگی آنها دارد. وی ادامه داد: خانواده ها و مخصوصا مادرانی که در دوران کودکی از بچه‌های خود بسیار حمایت می‌کنند و  باعث می‌شود تا پسران حس مسئولیت پذیری نداشته باشند و عادت ‌کنند که همیشه یک نفر از آنها حمایت کند.

این استاد دانشگاه افزود: این افراد در دورانی که بزرگ می‌شوند و قصد ازدواج دارند به سراغ دخترانی می‌روند که بتوانند از آنها حمایت کنند و زیر چتر حمایتی خود ببرند و به سراغ خانم‌هایی می‌روند که حس مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند و بتوانند مسئولیت‌ها را بپذیرند وبه این ترتیب احساس آرامش بیشتری می‌کنند.

وی در خصوص تاثیر این ازدواج‌ها در طلاق گفت: در آمارهای طلاق می‌تواند مؤثر باشد اما عامل اصلی نیست در بعضی از این ازدواج‌ها در آینده می تواند باعث طلاق شود اما در این ازدواج‌ها ازدواج‌های موفق نیز وجود دارد.

فردوسی گفت: اگر این تفاوت سنی معقول و در حد یک تا سه سال باشد مشکل جدی ایجاد نمی‌شود اما اگر این اختلاف سنی بیشتر شود طبیعتا مشکلات آنها نیز بیشتر می‌شود.

وی در خصوص مناسبترین اختلاف سنی بین زوجین گفت: مناسبترین فاصله سنی از 2 تا 3 سال است و حداکثر تا هفت سال پسر از دختر باید بزرگتر باشد.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط سازمان ثبت احوال کشور در سه ماه آغازین سال گذشته از کل 224 هزار و 52 ازدواج صورت گرفته، 24 هزار و 967 پسر با دخترانی که یک تا 20 سال از خودشان بزرگتر بوده‌اند ازدواج کردند که در این میان اختلاف سنی یک سال با 8 هزار و 399 ازدواج بیشترین فراوانی و اختلاف سنی 20 سال با 181 ازدواج کمترین فراوانی را به خود اختصاص داده اند.

بسیاری از کارشناسان اجتماعی معتقدند اینکه گفته می‌شود دختران باید از پسران کوچکتر باشند اعتقاد صحیحی نیست اما به شرط آنکه این اختلاف سنی معقول و در حد یک تا سه سال باشد چرا که بیشتر از این سن هماهنگی جسمی میان زوجین را از بین می‌برد و پس از مدتی علاقه‌ ها کمرنگ می‌شود و مسائل جدی تر خودنمایی می‌کند.

‌مجید ابهری، آسیب شناس و استاد دانشگاه علت افزایش آمار ازدواج پسران با دختران بزرگ‌تر از خود را مشکلات اقتصادی، بالا رفتن قیمت مسکن، تورم و فرار از مسئولیت می‌داند و معتقد است: افزایش آمار ازدواج پسران با دختران بزرگتر از خود به دلایل مختلف، یکی از عوامل نگران‌کننده در جامعه محسوب می‌شود.



تاريخ : 19 / 1 / 1392برچسب:, | 9:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان جزئیات کامل آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۲ گفت: نتیجه اولیه این آزمون نیمه دوم اردیبهشت و نتایج نهایی هفته اول شهریورماه اعلام می‌شود.

خبرگزاری فارس: جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۲/ اعلام نتایج نهایی در هفته اول شهریور

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 به صورت کارنامه تنظیم و در نیمه دوم اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی WWW.SANJESH.ORG در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی (دفترچه راهنمای شماره 2) نیز 48 ساعت قبل از نتایج اولیه بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

توکلی ادامه داد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند می‌توانند ضمن مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی (دفترچه شماره 2) و اطلاعیه‌های منتشره سازمان سنجش حداکثر 100 کد رشته محل را انتخاب کرده و بر اساس برنامه زمانی مربوط با مراجعه به سایت سازمان سنجش آنها را در فرم الکترونیکی ثبت کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: گزینش دانشجویان در هر یک از کد رشته محل‌های امتحانی از بین داوطلبانی که حداکثر نمره علمی لازم را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته شدند با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته محل انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام می‌شود.

توکلی گفت: گزینش نهایی در تمام کد رشته‌ها بر اساس 80 درصد نمره آزمون در هر گرایش و 20 درصد معدل دوره کارشناسی و سهمیه داوطلبان صورت می‌گیرد.

* اعلام نتیجه نهایی هفته اول شهریور 92

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته 92 در هفته اول شهریور ماه اعلام می‌شود تا پذیرفته‌شدگان در رشته و دانشگاه مورد نظر ثبت‌نام کنند.

* جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد

توکلی اظهار داشت: آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته 92 برای پذیرش دانشجو در 139 کدرشته امتحانی و 6 رشته آموزشی برگزار شد.

وی افزود: ثبت‌نام از داوطلبان 133 کد رشته از 139 کدرشته به صورت متمرکز از طریق سایت سازمان سنجش انجام شده و 896 هزار و 125 داوطلب تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام را تکمیل کردند که از این تعداد 458 هزار و 801 نفر زن و 437 هزار و 324 نفر مرد هستند.

به گفته وی 51.20 درصد داوطلبان که در این دوره‌ها ثبت‌نام کردند زن و 48.80 درصد مرد هستند.

* کاهش داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد نسبت به سال‌های گذشته

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به کاهش داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 92 نسبت به سال‌های گذشته، گفت: تعداد داوطلبان در حدود 34 هزار و 90 نفر کمتر از سال گذشته است.

وی افزود: از تعداد 896 هزار و 125 داوطلب ثبت‌نام کننده 90 هزار و 58 داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در گزینش و آزمون کدرشته امتحانی دوم از میان 66 کد رشته امتحانی شناور مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک علاوه بر کد رشته اول اعلام کردند.

توکلی گفت: ثبت‌نام از داوطلبان 6 کد رشته دیگر از 166 کد رشته با نظارت سازمان سنجش و توسط دستگاه‌های اجرایی مربوط انجام و با هماهنگی سازمان سنجش در شهرستان تهران برگزار شده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس برنامه زمانی معین آزمون 133 کد رشته امتحانی در صبح و بعد از ظهر چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 18،19 و 20 بهمن ماه سال 91 در 44 شهرستان کشور و 115 حوزه امتحانی مستقر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برگزار شد.

وی افزود: همچنین از تعداد 896 هزار و 125 داوطلب 741 هزار و 232 نفر در جلسه آزمون حاضر شده و تعداد 154 هزار و 893 نفر غایب بودند. به عبارتی 82.72 درصد داوطلبان در جلسه آزمون حاضر بودند و 17.28 درصد غایب بودند.

توکلی عنوان کرد: از تعداد 741 هزار و 232 داوطلب حاضر در جلسه نیز تعداد 71 هزار و 53 نفر در جلسه آزمون کدرشته امتحانی دوم نیز حاضر بودند. یعنی از تعداد 90 هزار و 58 داوطلب که علاقمندی خود را به شرکت در آزمون کدرشته امتحانی دوم اعلام کردند تعداد 71هزار و 53 نفر حاضر بودند.



تاريخ : 19 / 1 / 1392برچسب:, | 9:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بر اساس تصویب‌نامه ضریب حقوق سال ۱۳۹۲کارکنان شاغل و بازنشسته مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، حداقل حقوق کارمندان ۴۹۰ هزار و حداکثر سه میلیون و ۴۳۰ هزار تومان است.

خبرگزاری فارس: حداقل حقوق کارمندان ۴۹۰ هزار و حداکثر سه میلیون و ۴۳۰ هزار تومان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران تصویب‌نامه درباره ضریب حقوق سال 1392کارکنان شاغل و بازنشسته دولت مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که به تصویب هیات وزیران رسیده، با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‎جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

تصویب‌نامه درخصوص ضریب حقوق سال 1392 به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور ابلاغ شده است.

هیئت وزیران در جلسه مورخ 11/فروردین/1392 به استناد ماده (50) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1389ـ و ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب 1386 ـ تصویب نمود:

بندهای (2)، (3)، (4)، (5)، (6)، (7) و (8) تصویب‌نامه شماره 262757/ت49040هـ مورخ 29/12/1391 به شرح زیر اصلاح می‌شوند:

2ـ ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات  کشوری برای سال 1392 به میزان هزار و شش (1006) ریال تعیین می‌شود.

3ـ ضریب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه) برای سال 1392 به میزان هزار و شش (1006) ریال تعیین می‌شود.

4ـ ضریب حقوق بازنشستگان موضوع بند (ج) ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه برای سال 1392 به میزان هزار و شش (1006) ریال تعیین می‌شود.

5 ـ حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال 1392 به میزان بیست و پنج درصد نسبت به سال 1391 افزایش می‌یابد.

6 ـ حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر (شاغلان) موضوع تبصره ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولان ماده مذکور به استثنای مشمولان بند (8) این تصویب‌نامه در سال 1392 به میزان چهار میلیون و نهصد هزار (4.900.000) ریال و حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.

7ـ حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان چهار میلیون و نهصد هزار (4.900.000) ریال تعیین می‌شود.

8 ـ حداقل حقوق کارمندان مشمول بند (3) این تصویب‌نامه در سال 1392 به میزان سه میلیون و سیصد و بیست هزار (3.320.000) ریال و حداکثر حقوق این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی



تاريخ : 18 / 1 / 1392برچسب:, | 1:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز 18 فروردین مراسم تشییع پیکر عسل بدیعی بازیگر سینما و تلویزیون در تالار وحدت و با حضور سیل عظیمی از مردم، هنرمندان و مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، در ابتدای این مراسم شاهرخ بدیعی، پدر عسل بدیعی که در شرایط روحی نامناسبی به سر می‌برد با بغض گفت: درست است که عسل دیگر در میان ما نیست اما او با اهدای عضوش تکثیر شده و به بدن هفت نفر دیگر رسوخ پیدا کرده است و امروز دیگر من به جای یک عسل هفت فرزند دارم.

او اضافه کرد: حال من به گونه‌ای نیست که بخواهم در این مراسم سخنرانی کنم اما از همه عزیزانی که در طول این مدت ما را همراهی کردند و باعث دلگرمی ما شدند تشکر می‌کنم.
 
سیروس الوند هم به نمایندگی از هنرمندان به سخنرانی در مورد بدیعی پرداخت و او را هنرمندی خانواده دوست و نمونه خواند.

در ادامه این مراسم رضا داوود‌نژاد، شوهر خواهر عسل بدیعی گفت:حرف زدن در مورد عسل بدیعی برای من کار راحتی نیست چرا که او  مانند یک خواهر بود و با از دست دادن او غم بزرگی من را گرفته است.
 
داوود‌نژاد، افزود در طول یک سال اخیر اتفاقات زیادی برای ما رخ داده است که با همراهی شما ما آن را پشت سر گذاشتیم بی‌تردید اگر شما در ماجرای بیماری من،ما را همراهی نمی‌کردید من و خانواده‌ام نمی‌توانستیم آن اتفاق را پشت سر بگذاریم.

او تصریح کرد: در از دست رفتن عسل هم همراهی شما بهترین مرحم برای من و خانواده بدیعی بود مدتی قبل من و همسرم غزل دفتر یادداشتی از عسل پیدا کردیم که در کمال ناباوری دست نوشته‌ایی از او یافتیم که او در اول فروردین ماه امسال آن را به رشته تحریر در آورده بود و در آن از آرزو ها و هدف‌هایش نوشته بود. من در این‌جا از غزل خواهر آن مرحومه می‌خواهم که آن یادداشت را برای شما بخواند و به شما این نوید را می‌دهم که به زودی متن این یادداشت را با دست خط عسل به خبرگزاری بدهم تا همه مردم از متن آن مطلع شوند.
 
همچنین در ادامه غزل بدیعی گفت: کاش خواهرم می‌دانست که امروز چقدر مردم برای خداحافظی با او جمع شدند و سپس یادداشت عسل را خواند.

در ابتدای این یادداشت آمده بود که سال 92 شد و این گذر عمر چیزی قسمت همه ماست حالا 36 سالم است و دهه سی به سرعت گذشت با سرعتی صد چندان از دهه بیست،شش سال در رکود را می گذرانم من فسقر ،در خوابی که عموم زنانه جامعه ام را در برگرفته ... در پایان این یادداشت آمده بود که امسال من شگفتی می‌آفرینم و باعث افتخار پسرم و خانواده می‌شوم و بی‌شک امسال سال من است.
 
بعد از خواندن این متن جانیار عرب‌نیا، فرزند عسل بدیعی و فریبر عرب‌نیا در حالی که به سختی صحبت می‌کرد گفت: من این‌جا آمدم تا تنها به مادرم بگویم که به او افتخار می‌کنم چرا که او برای من بهترین مادر بود و فداکاری‌های زیادی برای من انجام داد بی‌شک اگر مهر او نبود من هم نبودم او با اینکه از پیش ما رفته اما من او را بیش‌تر از پیش دوست دارم و معتقدم او امروز خوشحال‌تر از همیشه است طوری که اگر برگردد ممکن است این‌جا برایش شبیه به زندان باشد.

در ادامه فریبرز عرب‌نیا، از حضور مردم تشکر کرد بعد از صحبت‌های عرب‌نیا، میرعلایی مدیر عامل بنیاد سینما فارابی از عسل بدیعی تقدیر کرد و گفت: او یک هنرمند نمونه بود با کاری که انجام داد خودش را جاودانه کرد.
 
او ادامه داد: در سریال «تا صبح» ما با هم همکاری داشتیم و در آن سریال تحت تاثیر بازی هنرمندانه او قرار گرفتم.
در پایان پیکر عسل بدیعی در میان سیل عظیمی از مردم تشیع شد و به سمت قطعه هنرمندان روانه شد.
 همچنین در این مراسم ابولفضل پورعرب ،ستاره اسکندری، ماهایا پطرسیان، محمد شیری، مسعود رایگان، حبیب‌الله کاسه‌ساز، حبیب‌رضایی، سیروس الوند، سیروس ابراهیم‌زاده، الهام پاوه‌نژاد، مهتاب کرامتی، فرزاد حسنی، علی دهکردی، رویا تیموریان و بسیاری از اهالی سینما و هنرمندان حضور داشتند.
 



تاريخ : 18 / 1 / 1392برچسب:, | 1:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مأموران آتش نشانی با حضور به موقع خود ، مانع از بروز یک فاجعه در مرکز شهر تهران شدند.

به گزارش عصرایران ، دقایقی قبل ، رهگذرانی که از میدان ولی عصر (عج) در مرکز تهران می گذشتند ، دود سیاه رنگی را دیدند که به شدت از میان میدان به آسمان می رفت.
از ماه ها قبل ، محوطه وسط میدان ولی عصر(عج) ، به کارگاه مترو تبدیل شده است و امروز ، منبع گازوئیل این کارگاه ، به طور ناگهانی دچار حریق شد.

در پی این حادثه ، که وحشت مردم و کسبه محل را باعث شد ، پلیس به فوریت محدودیت مقطعی آمد و شد برقرار کرد و خودروهای آتش نشانی هم در اندک زمانی خود را به میدان رساندند و قبل از گسترش آتش آن را مهار کردند.
خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.



تاريخ : 18 / 1 / 1392برچسب:, | 12:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 18 / 1 / 1392برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در گذشته ثابت شده بود که خوردن شیر عامل تولید سنگ کلیه در بدن نیست، دانشمندان دریافتند که مصرف تمامی فرآورده‌های لبنی این ویژگی را دارد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مطالعات جدید نشان داده است زنان و مردانی که از کلسیم غذایی و لبنی استفاده می‌کنند 20 درصد کمتر به بیماری سنگ کلیه مبتلا می‌شوند.

دکتر اریک تیلور یک متخصص کلیه در این باره گفت: البته مطالعات ثابت کرده است افراد مبتلا به سنگ کلیه باید در رژیم‌های غذایی خود کمتر از مواد کلسیم‌دار استفاده کنند.

تیلور افزود: مردم باید بدانند که سنگ کلیه از جنس اگزالات است و کلسیم موجود در مواد غذایی تاثیر زیادی در ایجاد آن ندارد مگر آن‌که به میزان بسیار زیاد استفاده شود. همچنین خوردن غذاهای غنی از کلسیم به نظر می‌رسد که باعث دفع سنگ کلیه نیز می‌شود اما مکمل‌های غذایی کلسیم‌دار بهتر است استفاده نشوند.

این مطالعات به مدت یک دهه است که روی بیش از یک میلیون زن و مرد انجام شده است. محققان این افراد را به 5 گروه تقسیم کردند و به مدت 20 سال مصرف کلسیم در آنها را مطالعه نمودند. نمونه‌های آزمایشی را کسانی تشکیل می‌دادند که بیماری کلیوی نداشتند. نتایج بررسی های 20 ساله نشان داد که افرادی که به اندازه کلسیم مصرف کردند 77 درصد کمتر از آنهایی که بیش از اندازه کلسیم استفاده کرده اند به بیماری سنگ کلیه مبتلا شدند.



تاريخ : 18 / 1 / 1392برچسب:, | 12:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سامانه تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی از ابتدای هفته جاری فعال و امکان مراجعه حضوری متقاضیان حذف شد.

به گزارش مهر، سامانه تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی از ابتدای این هفته فعال شده است و متقاضیان می توانند در این سامانه درخواست و تقاضای خود را ثبت و با استفاده از کد رهگیری مراحل انجام کار را پیگیری کنند.
 
متقاضیان بر اساس زمان بندی تعیین شده در سامانه باید اصل مدارک خود را به یکی از دفاتر پستی سراسر کشور تحویل و پس از انجام فرایند اداری مدارک تایید شده را از مامورین شرکت پست در آدرسی که به هنگام ارائه مدارک اعلام کرده اند، دریافت کنند.
 
همچنین از 22 اردیبهشت ماه، اداره کل دانشجویان داخل از پذیرش مراجعات حضوری و انجام امور خارج از سامانه یاد شده معذور است.
 
به گزارش مهر، متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم، از خدمات سامانه تایید مدارک استفاده کنند.



تاريخ : 18 / 1 / 1392برچسب:, | 11:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خواهر شهید شیرودی می‌گوید: مادرم با رهبر معظم انقلاب دو بار دیدار داشت، یک بار حضرت آقا به منزل‌مان آمدند و یک بار هم مادر به دیدار ایشان رفت، در هر دو دیدار مادرم فقط یک درخواست از حضرت آقا داشت.

 به گزارش فارس، بیش از 40 روز از خداحافظی زمین خاکی با مادر نامدارترین خلبان جهان می‌گذرد، مادری که رفتنش داغی دیگر بر دل‌ها نهاد.
 
خواهر شهید «علی اکبر شیرودی» از پدر و مادرش به عنوان اسوه صبر و شکیبایی یاد می‌کند و می‌گوید: پدر و مادرم علاقه زیادی به علی‌اکبر داشتند؛ من فکر نمی‌کردم در غم شهادتش آنها این قدر صبوری کنند. در جنگ کردستان برادرم به خاطر مشغله کاری چند ماه نتوانست به مرخصی بیاید. بعد از چند ماه که آمد، مادرم مانند پروانه دور علی‌اکبر چرخید و بی‌هوش شد. من آن لحظه فکر می‌کردم اگر برادرم شهید شود، برای مادرم چه اتفاقی خواهد افتاد. اما دیدم صبوری‌های مادرم را. زانوی غم بغل نگرفت، بی‌تابی نکرد، بلکه 40 روز بعد از شهادت علی‌اکبر وارد فضای اجتماع شد و در شاخه‌های کمک‌رسانی به جبهه حضور فعال داشت. در آن ایام به دیدار خانواده شهدا و جانبازان می‌رفت تا به آنها روحیه بدهد و خودش نیز در کنار آنها روحیه بگیرد.
 
وی ادامه می‌دهد: مادرم برای مشکل‌گشایی روستاییان تلاش می‌کرد؛ منزل شخصی‌اش را پایگاه کمک‌رسانی به مناطق جنگی کرده بود؛ 6 ماه بعد از شهادت علی‌اکبر همراه با تعدادی از مادران شهدا با کاروانی از کمک‌های مردمی به جبهه‌های جنگ رفت و با حضور در بین رزمندگان به آنها روحیه داد.
 
شیرودی بیان می‌دارد: مادرم اسوه صبر و استقامت و پایداری بود؛ او داغ سه فرزند جوان و داماد شهیدش را دید؛ اینها باعث نشد که روحیه‌اش را از دست بدهد و سی سال پرچم شهادت فرزندش را به دوش کشید و همواره تلاش ‌کرد فرهنگ شهادت را در اذهان مردم زنده نگه دارد.
 
وی می‌افزاید: چند سال قبل که مادرم به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته بود، ایشان از مادرم پرسیدند: «چه خواسته‌ای دارید؟» مادرم پاسخ داد: «سلامتی شما»، آقا فرمودند: «چند سال قبل هم که در منزل شما مهمان بودیم، شما همین را گفتید»، مادرم گفت: «ما شهید ندادیم که خواسته‌ای داشته باشیم».
 
مادرم معتقد بود خانواده شهدا باید کار زینبی کنند و راه شهدا را ادامه دهند.



تاريخ : 17 / 1 / 1392برچسب:, | 1:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام زائران در کاروان‌های حج امسال در همه استان‌های کشور به جز استان‌های تهران، البرز، قم و قزوین در تاریخ 29 فروردین ماه 92 آغاز خواهد شد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، غلامرضا رضایی معاون سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر اظهار داشت: ودیعه گذاران حج تمتع تا تاریخ 20 آبان ماه سال 1384 که حجاج سال‌جاری را تشکیل می‌دهند، می‌توانند برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج امسال در روزهای 29 و 30 فروردین ماه سال‌جاری اقدام کنند.وی ادامه داد: ثبت نام زائران در کاروان‌های حج امسال در همه استان‌های کشور به جز استان‌های تهران، البرز، قم و قزوین در تاریخ 29 فروردین ماه 92 آغاز خواهد شد و شروع ثبت نام در استان‌های مذکور در تاریخ 30 فروردین 92 خواهد بود.
 
وی تاریخ درج کاروان‌های تمتع در جراید کثیرالانتشار را 26 فروردین‌ماه 92 اعلام کرد و بیان داشت: زائران می‌توانند بر اساس انتخاب گروه‌های قیمتی، اقدام به ثبت‌نام در کاروان‌ها در تاریخ فوق الذکر کنند.معاون سازمان حج و زیارت افزود: 50 درصد ظرفیت کاروان‌های تمتع به ثبت نام اینترنتی تخصیص داده شده که زائران می‌توانند از منازل خود اقدام به ثبت نام کنند و ثبت نام مابقی ظرفیت‌ها در دفاتر زیارتی انجام خواهد شد.
 
رضایی ادامه داد: از آنجایی که سازمان حج و زیارت سازمانی زائر محور است، برای جلب رضایت زوار بیت الله‌الحرام ضروری‌ است تا همه ساله برآوردی برای انتخاب مدیران کاروان‌های تمتع انجام پذیرد که در این راستا هیات‌هایی از سوی سازمان حج و زیارت مشخص شده‌اند تا با حضور در استان‌های کشور برای مصاحبه با مدیران کاروان‌ها و ارزیابی عملکرد آنان، آنها را از لحاظ توانمندی اجرایی، آشنایی با اماکن مقدسه، خصوصیات ظاهری و غیره مورد بررسی قرار دهند.
 
وی افزود: بر اساس نظر کمیته‌های تشکیل شده در سازمان، سطح سواد مدیران تمتع می‌بایستی معادل لیسانس علمی و بالاتر باشد و مدیران کاروان‌های امسال از میان کسانی انتخاب خواهند شد که در آزمون مدیران سال 1387 شرکت کرده و موفق به کسب امتیاز لازم شده و همچنین در سنوات قبل عملکردشان مورد رضایت زائران و معیارهای مورد نظر سازمان حج و زیارت بوده ‌است.
 
رضایی ادامه داد: از آنجایی که لازم است یک مدیر حج تمتع برای انجام مسئولیت از پویایی و جنب‌و‌جوش ویژه‌ای برخوردار باشد، ضروری است از نیروهایی استفاده شود که از سلامت و توان جسمانی کاملی برخوردار باشند که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حداکثر سن مدیران مصاحبه ‌شونده 55 سال تمام تعیین شده ‌است. وی از برگزاری آزمون سراسری انتخاب مدیران حج تمتع 93 در آینده نزدیک خبر داد.



تاريخ : 16 / 1 / 1392برچسب:, | 4:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛در صورتی که قوه قضاییه اقدام به برگزاری آزمون استخدامی بنماید،در همین صفحه به اطلاع شما می رسد.شما کارجویان عزیز می توانید با به اشتراک گذاشتن نظرهای خود درباره ی استخدامی سال ۹۲ ، با ما همراه باشید.برای دریافت اخبار استخدامی قوه قضاییه در سال ۹۲ اینجا را ببینید.



تاريخ : 16 / 1 / 1392برچسب:, | 2:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم ، محمد صادق مفتح  ایجاد سامانه ثبت خرید و فروش و اجاره املاک را گامی مهم در نظارت و ساماندهی بازار مسکن توصیف کرد و افزود : در همین راستا سامانه ثبت معاملات خودرو نیز بزودی به آن اضافه می شود تا تمام موارد خرید و فروش خودرو نیز ثبت شود .

 
معاون وزیر صنعت با اشاره به هماهنگی های انجام شده با نیروی انتظامی در این باره اظهار داشت : این اقدامات ضمن جلوگیری از برخی سوء استفاده ها به شفافیت و مدیریت در نظام اقتصادی کشور کمک شایانی خواهد کرد .