تاريخ : 16 / 1 / 1392برچسب:, | 2:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی که چندی پیش نوید چاپ اسکناس‌های درشت‌تر را داده بود به ایسنا گفت: بعد از تولید انبوه اسکناس 200 هزار ریالی نسبت به چاپ و انتشار اسکناس 500 هزار ریالی اقدام می‌شود و به فاصله حدود دو سال معمولا چاپ اسکناس درشت‌تر انجام می‌شود.

مجید صنیعی با بیان اینکه برای چاپ اسکناس هزینه‌ای حدود 68 تا 70 تومان صرف می‌شود و اسکناس‌هایی که در سال 91 امحاء شد، هر قطعه 24 تا 25 تومان هزینه داشت گفت: هر ساله حدود 500 تا 700 میلیون قطعه اسکناس امحاء می‌شود.

وی اظهار کرد: اسکناس‌های پنج هزار و 10 هزار تومانی را در سال 90 چاپ کردیم و چاپ ایران چک‌های 50 هزار تومانی را به صورت محدود داشتیم که این موضوع بر اساس قانونی بود که در بودجه سال 91 مصوب شده بود و قرار بود ایران چک‌های 500 هزار ریالی با سازو کار خودش ادامه پیدا کند.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با بیان اینکه در بودجه سال 92 هم به یک نوعی ادامه چاپ و انتشار آن با همان سازو کار گذشته و شاید با محدویت بیشتری ادامه دارد گفت: با توجه به اینکه ما در چارچوب اسکناس محدویت داریم و بلافاصله بعد از 10 هزار تومان نمی‌شود مجوز اسکناس‌های 500 هزارریالی یا 100 هزار ریالی را گرفت بنابراین خواه ناخواه اسکناس 200 هزار ریالی مطرح می‌شود و بعد از آن که انتشار اسکناس به حدی برسد که بتواند در خودپردازها قرار گرفته و به تولید انبوه برسد، اسکناس‌های 500 هزار ریالی چاپ می‌شود.



تاريخ : 16 / 1 / 1392برچسب:, | 12:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

علاالدين بروجردي در گفتگو با خبرنگار  پارلماني باشگاه خبرنگاران، خبر فوت 2 زائر زن ايراني در فرودگاه جده عربستان را تأييد کرد و گفت: متأسفانه روز گذشته 2 زن ايراني در فرودگاه جده کشته و 2  نفر ديگر مصدوم شدند.
 

وي افزود: ما مسأله را پيگيري کرديم که برخورد تانکر سوخت در محل اسکان مسافران در فرودگاه جده باعث کشته شدن اين هموطنانمان شده است.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در اين رابطه 2 نظر وجود دارد، نخست آنکه اين ماشين در حال پارک بوده و خود به خود حرکت کرده و دوم آنکه راننده نتوانسته آن را کنترل کند و در نتيجه باعث اين حادثه شده است.

نماينده بروجرد در ادامه تصريح کرد: ضمن تسليت به خانواده اين دو هموطن، ضرورت دارد وزارت امور خارجه هيئتي را به عربستان اعزام کند تا موضوع را بصورت جدي پيگيري کنند.


وي افزود: دولت عربستان از زماني که مسافران ايراني وارد اين کشور مي‌شوند، وظيفه تأمين امنيت زائران را داشته و بايد در اين راستا پاسخگو باشد.

بروجردي همچنين اظهار داشت: سازمان حج و زيارت نيز که مسئول نقل و انتقال زائران است بايد جوابگوي اين مسأله باشد.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تأکيد کرد: هيئت اعزامي بايد مسأله را بصورت دقيق بررسي و گزارش آن را ارائه کنند تا اگر محل استقرار زائران از امنيت لازم برخوردار نيست، از طريق مذاکره با دولت عربستان محل امني را در نظر بگيرند.

وي تصريح کرد: پيشنهاد اعزام تيمي جهت بررسي موضوع را به وزارت امور خارجه ارائه کرديم و آمادگي داريم يک نفر از اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس را نيز به همراه اين تيم اعزام کنيم.

 



تاريخ : 15 / 1 / 1392برچسب:, | 3:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین، آخرین قوانین و تغییرات مربوط به سربازی که مربوط به افزایش مرخصی سربازان متاهل، احتمال تعدیل یا حذف سربازان امریه و همچنین احتمال افزایش طول مدت خدمت سربازی به 24 ماه از جمله آنهاست که سردار کمالی، معاونت نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح در گفت وگو با ایسنا به آن اشاره کرده است.

مهمترین اظهارات وی به صورت خلاصه آورده شده است:

• نفرات برتر کنکور رشته‌های مختلف، نفرات اول تا سوم المپیادهای جهانی دانش‌آموزی و دانشجویی و کلیه راه‌یافتگان المپیادهای معتبر دانش‌آموزی به عنوان نخبه و استعداد برتر شناخته می‌شوند.این افراد در صورت ارائه پروژه تحقیقاتی پیرامون مسائل مختلف کشوری و لشگری به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و تایید آن از سوی این بنیاد می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. در صورتی که پروژه تحقیقاتی این افراد تائید شود، آنان پس از طی دوره آموزش نظامی می‌توانند نسبت به دریافت کارت پایان خدمت خود اقدام کنند.

• در قانون جدید سربازی، شرط عبور از کنکور برای بهره‌مندی از معافیت تحصیلی برداشته شده و در حال حاضر نیز هر یک از مشمولان در صورتی که وارد غیبت نشده باشند، می‌توانند با ثبت‌نام در دانشگاه‌ها، نسبت به اخذ معافیت تحصیلی اقدام کنند.همچنین مشکل آن دسته از دانشجویانی که در پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه‌های مختلف دولتی در مناطقی نظیر کیش، چابهار، قشم و ... پذیرفته شده و به دلیل عدم‌اطلاع کافی از قوانین، وارد غیبت از سربازی می‌شدند، نیز حل شد.

• دانشجویان انصرافی در صورتی که بخواهند در مقطع جدید ادامه تحصیل بدهند، مدت بهره‌مندی از معافیت تحصیلی برای آنان از نو محاسبه می‌شود و سال‌های قبل در مدت بهره‌مندی‌اش از معافیت تحصیلی تاثیری نخواهد داشت.

• در حال حاضر مشمولان لیسانس به بالا با تایید وزارت علوم و سپردن وثیقه‌ای که مقدار آن از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا تعیین می‌شود، می‌توانند به راحتی از کشور خارج شوند.‌ در حال حاضر مقدار این وثیقه حدود، 150 میلیون ریال است.


• مرخصی سربازان متاهل 10 روز در سال بیشتر از مرخصی سربازان مجرد است.مدت مرخصی در مناطق بد آب و هوای درجه 2 شش روز، درجه 3 هشت روز و درجه4، 10 روز اضافه می‌شود . 30 روز مرخصی نیز در اختیار فرماندهان و مسئولان است که به مقتضای ابراز لیاقت و شایستگی به سربازان داده می‌شود. ایام تعطیل جزو مرخصی سربازان محسوب نمی‌شود، روزهای پنجشنبه دربرخی از یگان‌ها تعطیل است که این روز نیز برای سربازان مشغول به خدمت مانند جمعه‌ها و سایر ایام تعطیل به عنوان تعطیلات حساب شده و جزو مرخصی آنان محسوب نمی‌شود.

• اگر محل سکونت سربازی 300 کیلومتر تا یگان خدمت‌ وی فاصله داشته باشد علاوه بر سه روز مرخصی که به خاطر مسافت دریافت می‌کند یک روز نیز به عنوان درراهی به وی تعلق می گیرد که این مرخصی حداکثر تا سه بار تا پایان خدمت قابل تکرار است.

• در حال حاضر مدت خدمت سربازی 21 ماه است که این مدت برای سربازان مناطق عملیاتی و امنیتی 18 ماه، سربازان مناطق محروم بدآب و هوا 19 ماه، سربازان مشغول در یگان‌های حفاظتی مراکز دولتی 21 ماه و برای مابقی سربازان دستگاه‌های دولتی امریه‌دار هستند، 24 ماه در نظر گرفته شده است.
• در حال حاضر با توجه به نیازی که سازمان‌های دولتی دارند، تعدادی از سربازان با موافقت ستاد کل در اختیار آنها قرار گرفته و آنان پس از گذراندن دوران آموزشی باقی مدت خدمت سربازی خود را در این سازمان‌ها طی می‌کنند.

• معافیت آن دسته از مشمولانی که دارای فرزند صغیر بوده و همسرشان فوت شده تا زمانی که ازدواج نکرده‌اند، از خدمت سربازی معاف خواهند بود. مشمولانی که با فرزند صغیر از همسر خود جدا شده‌اند هم باید به سربازی بروند و معافیتی به آنان تعلق نمی‌گیرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس راهوار تهران بزرگ گفت: از روز 17 فروردین فقط ورود خودروهایی که مجوز طرح ترافیک سال 92 دارند به محدوده طرح ترافیک مجاز است.

خبرگزاری فارس: آغاز به کار دوربین‌های طرح ترافیک از شنبه/ ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک فقط با مجوز 92

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهوار تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: در ایام نوروز ورود به طرح ترافیک آزاد بوده و از روز شنبه 17 فروردین‌ماه سال 92، تمام دوربین‌های طرح ترافیک فعال شده و در مبادی ورودی طرح زوج و فرد، مأموران پلیس راهور مستقر خواهند شد و صرفاً کسانی می‌توانند در این محدوده‌ها تردد کنند که دارای مجوز طرح ترافیک مربوط به سال 92 باشند.

وی تأکید کرد: تمامی طرح‌ها و برنامه‌های ترافیکی از روز شنبه به شدت و قوت در تمام محدوده‌های شهر تهران اجرایی خواهد شد.

سردار رحیمی در ادامه گفت: با توافقی که با شهرداری انجام گرفته شده بود، سه ماه قبل از عید کارهای مربوط به طرح‌های ترافیک آغاز شده و در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم نیز انجام شده است و کسانی که آرم خود را دریافت نکرده‌اند، تأخیر از سمت خودشان بوده که امیدواریم هرچه سریع‌تر برای تحویل مدارک و دریافت آرم طرح ترافیک خود اقدام کنند.



تاريخ : 15 / 1 / 1392برچسب:, | 8:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش قدس آنلاین، پلیس فتا ناجا در این نوشتار به تشریح جرایم ارتکابی در فضای تولید و تبادل اطلاعات و همچنین قانون جرایم رایانه ای پرداخته است و در این خصوص اطلاع رسانی به موقع را عامل مهمی در کاهش وقوع جرایم در فضای سایبر عنوان کرده است .
بخش یکم ـ جرائم و مجازاتها
فصل یکم ـ جرائم علیه محرمانگی داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی
مبحث یکم ـ دسترسی غیرمجاز
ماده1ـ هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به‌وسیله تدابیر امنیتی حفاظت‌شده‌است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک‌سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.
مبحث دوم ـ شنود غیرمجاز
ماده2ـ هر کس به طور غیرمجاز محتوای در حال انتقال ارتباطات غیرعمومی در سامانه‌‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری را شنود کند، به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.
مبحث سوم ـ جاسوسی رایانه‌ای.
ماده3ـ هر کس به طور غیرمجاز نسبت به داده‌های سری درحال انتقال یا ذخیره‌شده در سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حاملهای داده مرتکب اعمال زیر شود، به مجازاتهای مقرر محکوم خواهدشد:
الف) دسترسی به داده‌های مذکور یا تحصیل آنها یا شنود محتوای سری در حال انتقال، به حبس از یک تا سه سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (20.000.000) ریال تا شصت میلیون (60.000.000) ریال یا هر دو مجازات.
ب) در دسترس قراردادن داده‌های مذکور برای اشخاص فاقد صلاحیت، به حبس از دو تا ده سال.
ج) افشاء یا در دسترس قرار دادن داده‌های مذکور برای دولت، سازمان، شرکت یا گروه بیگانه یا عاملان آنها، به حبس از پنج تا پانزده سال.
تبصره1ـ داده‌های سری داده‌هایی است که افشای آنها به امنیت کشور یا منافع ملی لطمه می‌زند.
تبصره2ـ آئین‌نامه نحوه تعیین و تشخیص داده‌های سری و نحوه طبقه‌بندی و حفاظت آنها ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط وزارت اطلاعات با همکاری وزارتخانه‌های دادگستری، کشور، ارتباطات و فناوری اطلاعات و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهدرسید.
ماده4ـ هرکس به قصد دسترسی به داده‌های سری موضوع ماده (3) این قانون، تدابیر امنیتی سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی را نقض کند، به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.
ماده5 ـ چنانچه مأموران دولتی که مسؤول حفظ داده‌های سری مقرر در ماده (3) این قانون یا سامانه‌های مربوط هستند و به آنها آموزش لازم داده شده است یا داده‌ها یا سامانه‌های مذکور در اختیار آنها قرار گرفته است بر اثر بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی یا عدم رعایت تدابیر امنیتی موجب دسترسی اشخاص فاقد صلاحیت به داده‌ها، حاملهای داده یا سامانه‌های مذکور شوند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات و انفصال از خدمت از شش ماه تا دو سال محکوم خواهندشد.

فصل دوم ـ جرائم علیه صحت و تمامیت داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی
مبحث یکم ـ جعل رایانه‌ای
ماده6 ـ هر کس به طور غیرمجاز مرتکب اعمال زیر شود، جاعل محسوب و به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (20.000.000) ریال تا یکصد میلیون (100.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد:
الف) تغییر یا ایجاد داده‌های قابل استناد یا ایجاد یا واردکردن متقلبانة داده به آنها.
ب) تغییر داده‌ها یا علائم موجود در کارتهای حافظه یا قابل پردازش در سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا تراشه‌ها یا ایجاد یا وارد کردن متقلبانة داده‌ها یا علائم به آنها.
ماده7ـ هرکس با علم به مجعول بودن داده‌ها یا کارتها یا تراشه‌ها از آنها استفاده کند، به مجازات مندرج در ماده فوق محکوم خواهدشد.
مبحث دوم ـ تخریب و اخلال در داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی
ماده8 ـ هرکس به طور غیرمجاز داده‌های دیگری را از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حاملهای داده حذف یا تخریب یا مختل یا غیرقابل پردازش کند به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.
ماده9ـ هر کس به طور غیرمجاز با اعمالی از قبیل واردکردن، انتقال دادن، پخش، حذف کردن، متوقف کردن، دستکاری یا تخریب داده‌ها یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری، سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی دیگری را از کار بیندازد یا کارکرد آنها را مختل کند، به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.
ماده10ـ هرکس به طور غیرمجاز با اعمالی از قبیل مخفی کردن داده‌ها، تغییر گذر واژه یا رمزنگاری داده‌ها مانع دسترسی اشخاص مجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی شود، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
ماده11ـ هرکس به قصد خطر انداختن امنیت، آسایش و امنیت عمومی اعمال مذکور در مواد (8)، (9) و (10) این قانون را علیه سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی که برای ارائه خدمات ضروری عمومی به کار می‌روند، از قبیل خدمات درمانی، آب، برق، گاز، مخابرات، حمل و نقل و بانکداری مرتکب شود، به حبس از سه تا ده سال محکوم خواهدشد.
فصل سوم ـ سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه
ماده12ـ هرکس به طور غیرمجاز داده‌های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ها در اختیار صاحب آن باشد، به جرای نقدی از یک میلیون (1.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
ماده13ـ هرکس به طور غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (20.000.000) ریال تا یکصد میلیون (100.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

فصل چهارم ـ جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی
ماده14ـ هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حاملهای داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
تبصره1ـ ارتکاب اعمال فوق درخصوص محتویات مبتذل موجب محکومیت به حداقل یکی از مجازاتهای فوق می‌شود.
محتویات و آثار مبتذل به آثاری اطلاق می‌گردد که دارای صحنه و صور قبیحه باشد.
تبصره2ـ هرگاه محتویات مستهجن به کمتر از ده نفر ارسال شود، مرتکب به یک میلیون (1.000.000) ریال تا پنج میلیون (5.000.000) ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.
تبصره3ـ چنانچه مرتکب اعمال مذکور در این ماده را حرفة خود قرار داده باشد یا به طور سازمان یافته مرتکب شود چنانچه مفسد فی‌الارض شناخته نشود، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.
تبصره4ـ محتویات مستهجن به تصویر، صوت یا متن واقعی یا غیر واقعی یا متنی اطلاق می‌شود که بیانگر برهنگی کامل زن یا مرد یا اندام تناسلی یا آمیزش یا عمل جنسی انسان است.
ماده15ـ هرکس از طریق سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده مرتکب اعمال زیر شود، به ترتیب زیر مجازات خواهد شد:
الف) چنانچه به منظور دستیابی افراد به محتویات مستهجن، آنها را تحریک، ترغیب، تهدید یا تطمیع کند یا فریب دهد یا شیوه دستیابی به آنها را تسهیل نموده یا آموزش دهد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
ارتکاب این اعمال در خصوص محتویات مبتذل موجب جزای نقدی از دو میلیون (2.000.000) ریال تا پنج میلیون (5.000.000) ریال است.
ب) چنانچه افراد را به ارتکاب جرائم منافی عفت یا استعمال مواد مخدر یا روان‌گردان یا خودکشی یا انحرافات جنسی یا اعمال خشونت‌آمیز تحریک یا ترغیب یا تهدید یا دعوت کرده یا فریب دهد یا شیوه ارتکاب یا استعمال آنها را تسهیل کند یا آموزش دهد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.
تبصره ـ مفاد این ماده و ماده (14) شامل آن دسته از محتویاتی نخواهد شد که برای مقاصد علمی یا هر مصلحت عقلایی دیگر تهیه یا تولید یا نگهداری یا ارائه یا توزیع یا انتشار یا معامله می‌شود.
منبع : روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران شماره16306/121



تاريخ : 15 / 1 / 1392برچسب:, | 1:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تیم فوتبال استقلال در شرایطی برابر الهلال عربستان به پیروزی رسید که قبل از این دو نماینده دیگر ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا برابر دو نماینده دیگر عربستان شکست خورده بودند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، دومین روز از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا امروز چهارشنبه با رقابت های گروه چهارم پیگیری شد که در یکی از دیدارهای این گروه تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه فصل بن عبدالعزیز به مصاف الهلال عربستان رفت. در این دیدار که نیمه اول آن با تساوی بدون گل به پایان رسید، شاگردان امیر قلعه نویی موفق شدند در پایان 2 بر یک میزبان خود را شکست دهند.

در نیمه اول استقلال در چند موقعیت می توانست دروازه حریف را باز کند اما مهاجمان این تیم دقت لازم را نداشتند. امین موسوی در دقایق پایانی نیمه اول می توانست دروازه الهلال را باز کند که با ضربه ای کم دقت توپ را به بیرون زد تا نیمه اول بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم الهلالی ها انگیزه بالاتری برای رسیدن به گل داشتند و استقلالی ها هم دل به ضد حملات خوش کرده بودند. در دقیقه 59 ضربه بازیکن الهلال به تیر افقی دروازه استقلال برخورد کرد و لحظاتی بعد سیدمهدی رحمتی یک موقعیت ایده ال را از حریف گرفت. رحمتی در چند موقعیت دیگر مانع از باز شدن دروازه اش شد اما در دقیقه 68 بالاخره تسلیم ضربه سالم الدوساری شد تا بازی یک بر صفر شود.

پس از این استقلالی ها با تلاشی مضاعف به دنبال جبران این گل بودند که در دقیقه 80 پژمان منتظری پیش تاخته ضربه ایستگاهی ارسالی مجتبی جباری را به تور دروازه الهلال چسباند تا همه چیز از نو آغاز شود. پنج دقیقه بعد از این گل آرش برهانی که لحظاتی پیش جانشین حاتمی در خط حمله شده بود با فرار از تله آفساید مدافعان الهلال با ضربه ای بغل پا برای دومین بار دروازه تیم عربستانی را باز کرد.

با این گل الهلالی ها برای رسیدن به گل تساوی به آب و آتش زدند و حملاتی را روی دروازه نماینده ایران پی ریزی کردند اما دفاع خوب استقلالی ها مانع از به تساوی کشیدن بازی شد تا شاگردان امیر قلعه نویی با سه امتیاز با ارزش عربستان را ترک کنند.



تاريخ : 15 / 1 / 1392برچسب:, | 1:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عرش نیوز :

     

جام

 روزنامه جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه 14/1/91 نوشت: از بعضی شهرهای شمال خبر می‌رسد در ایام تعطیلات نوروز، بی‌بندوباری توسط خانواده‌های مرفهی که به این مناطق سفر کرده بودند، به اوج رسید. عدم رعایت حجاب، خرید و فروش علنی مشروبات الکلی و رقص و میگساری از جمله این اقدامات خلاف شرع و قانون بوده است.

درحالی که بسیاری از مردم به ویژه اهالی متدین شمال از این وضعیت ابراز نگرانی می‌کردند، متأسفانه دستگاه‌های مربوطه در برابر این تخلفات بی‌تفاوت بودند!



تاريخ : 14 / 1 / 1392برچسب:, | 4:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

يک نماينده ديگر مجلس شوراي اسلامي براي حضور در انتخابات دور يازدهم رياست‌جمهوري اعلام كانديداتوري کرد.
سيد محمد بياتيان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ براي نامزدي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري اعلام كانديداتوري کرد.

وي گفت: از طريق تريبون باشگاه خبرنگاران  و  با شعار "‌انقلاب در مديريت با حضور نخبگان نسل سوم"  براي حضور در عرصه انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري اعلام آمادگي مي‌کنم. 

رئيس مجمع نمايندگان استان کردستان هدف خود از حضور در انتخابات آتي را پيشنهاد مجمع نمايندگان استان متبوعش دانست و گفت: مجمع نمايندگان استان کردستان به من پيشنهاد داد تا در عرصه انتخابات حاضر شوم و بنده هم پيشنهاد آنها را قبول کردم.


بياتيان با بيان اينكه بنده به نوعي به نمايندگي از جنبش دانشجويي و نسل جوان انقلاب که مورد غفلت قرار گرفته‌ پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ام، ابراز اميدواري کرد نامزدهاي بيشتري در عرصه انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري اعلام آمادگي كنند و باعث پرشور شدن انتخابات آتي شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سيد محمد بياتيان متولد 1352 در يکي از روستاهاي شهرستان بيجار در استان کردستان است؛ وي داراي مدرک تحصيلي فوق ليسانس معماري، فوق ليسانس مديريت تحول استراتژيک است و قبل از ورود به مجلس نهم در مقام استاد دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) قزوين مشغول به كار بوده است.

سيد محمد بياتيان مسلط به زبان انگليسي و عربي بوده و در دور اول انتخابات مجلس نهم با 19 هزار و 588 راي يعني 40.51 درصد آرا کل ماخوذه توانست وارد مجلس نهم شود.

وي در حال حاضر نماينده مردم بيجار و حسن‌آباد، عضو هيئت رئيسه کميسيون صنايع و معادن و رئيس مجمع نمايندگان استان کردستان است همچنين از سال 78 تا 85 در جنبش دانشجويان در حال فعاليت بوده و سه دوره دبير اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي سراسر کشور بوده است.

همچنين با اعلام کانديداتوري سيد محمد بياتيان براي رياست جمهوري آينده تعداد نامزدهاي بهارستان براي حضور در عرصه انتخابات آتي به 4 نفر رسيد چرا که پيشتر حجت‌الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد، محمدرضا باهنر براي حضور در انتخابات اعلام نامزدي كرده‌اند.



تاريخ : 14 / 1 / 1392برچسب:, | 4:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، نسخه اي از نامه "فاطمه قدوسي" دختر خردسال روحاني شهيدي که روز يکشنبه در انفجار در بين‌الحرمين کربلا به شهادت رسيد منتشر شد.     


به گزارش خبرگزاري حج و زيارت، حجت‌الاسلام والمسلمين شهيدي، مسؤول امور فرهنگي و روحانيون بعثه مقام معظم رهبري با حضور در هتل محل اقامت روحاني شهيد قدوسي با مدير و همسفران وي ديدار و ضمن تسليت براي آنها و خانواده محترم او طلب صبر كرد.

در اين ديدار كه در هتل "الملاك" (فرشته) كربلا انجام شد، "احمدي" مدير كاروان "تشنگان زمزم فرات" و جمعي از زائران كه حجت الاسلام قدوسي مسؤوليت كاروان آنها را برعهده داشته حضور داشتند.

مدير كاروان "تشنگان زمزم فرات" كه به گفته خود آشنايي بيش از 30ساله با حجت‌الاسلام قدوسي دارد درباره ويژگي‌هاي اين روحاني شهيد سخن گفت و از علاقه او براي شهادت آن هم در كربلا و آرام گرفتنش در قبرستان وادي‌السلام که يكي از آرزوهاي بزرگ او بود خبر داد.

وي نسخه‌اي از نامه دختر خردسال شهيد قدوسي را كه روز هشتم اسفندماه جاري قبل قبل از اعزام وي به كربلا نوشته بود را در اختيار خبرنگار بعثه قرداد كه متن و تصوير اين نامه را در ادامه مشاهده مي‌كنيد:


بسمه تعالي
سلام بابا. اميدوارم خوش بگذره. بابا چرا اين طوري شد.. يه دفعه اول کربلا 3 نفره منو نبرديد هيچ چيزي نگفتم؛ بعد يک مکه 12 روزه باز هم هيچي نگفتم و الآن ديگه يه چيزي مي‌گم. بابا! چون توي مسابقه اول شدم بايد منو کربلا 5 بار، مکه 8 بار، قم 20 بار، مشهد 10 بار ببري اگرنه.. مي‌گم شما به من جايزه ندادي. بابا! يکي از خاطره‌هايم را در صفحه‌ي بعد مي‌بيني.

فعلاً خداحافظ و التماس دعا




تصوير نامه در اندازه بزرگتر:

 



تاريخ : 14 / 1 / 1392برچسب:, | 11:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت امیرسپهبد صیاد شیرازی و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح اعلام کرد: مراسم بزرگداشت چهاردهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، 21 فروردین در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود.
به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امیرسرتیپ "محمدحسن باقری" معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت امیر صیاد شیرازی و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح اعلام کرد: مراسم بزرگداشت جمعی از فرماندهان شهید عالی‌رتبه نیروهای مسلح همزمان با چهاردهمین سالگرد شهید سپهبد صیاد شیرازی برگزار می‌شود.

وی افزود: در هر شرایطی ما باید به تجلیل و تکریم از کسانی که برای این کشور اسلامی افتخار آفریدند بپردازیم و شهدا الگوهای بارز افتخارآفرین، برای کشور و جهان اسلام هستند.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در این مراسم سعی شده تعدادی از شهدای برجسته نیروهای مسلح، اعم از ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، سازمان بسیج مستضعفین و جهادگران دوران دفاع مقدس مطرح شوند، هر چند هر یک از شهدای دیگر نیز، خود شایسته تجلیل و تکریم هستند.

باقری درباره زمان و مکان برگزاری این مراسم گفت: مراسم بزرگداشت روز چهارشنبه 21 فروردین‌ماه از ساعت 10:30 در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح (واقع در تهران، بزرگراه شهید صیاد شیرازی، میدان سبلان) برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح از فرماندهان و مسئولان کشوری و لشکری، کارکنان نیروهای مسلح، خانواده‌های معظم ایثارگران، همرزمان شهدا، آحاد مردم قدرشناس و وفادار ایران اسلامی به‌ویژه سلحشوران بسیجی دعوت کرد تا به‌منظور تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهیدان در مراسم بزرگداشت شهید صیاد و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه شهید نیروهای مسلح شرکت کنند.



تاريخ : 12 / 1 / 1392برچسب:, | 10:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 12 / 1 / 1392برچسب:, | 9:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش نیمروز به نقل از باشگاه خبرنگاران، همه ساله حوزه های علمیه برادران در سه مقطع سیكل، دیپلم و مقاطع دانشگاهی تعدادی از برادران علاقمند را از طریق آزمون كتبی و مصاحبه برای تحصیل در حوزه های علمیه پذیرش میكند اما برخی از علاقمندان همواره از خود میپرسند با چه شرایطی میتوانند وارد حوزه علمیه شوند؟ امتحان كتبی و مصاحبه چگونه است؟ ورود به حوزه علمیه در چه مقطع تحصیلی مناسب است؟ تحصیل مقدمات در شهرستان بهتر است یا قم؟  تحصیل دوره های كوتاه مدت(سفیران هدایت) خوب است یا دوره های بلند مدت؟ آیا میتوان غیر حضوری در حوزه تحصیل كرد؟ سعی شده است بصورت كوتاه به این سوالات پاسخ داده شود.

 چه كسانی میتوانند در حوزه تحصیل كنند؟

الف) شرایط عمومی داوطلبان: برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی واجتماعی . اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. تابعیت جمهوری اسلامی ایران . برخورداری از سلامت جسمی و روحی. موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه . نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه.

 ب) شرایط اختصاصی دوره بلند مدت: قبولی حداقل سوم راهنمایی با حداكثر سن 18 سال .متولدین سال 1374.

* سنوات تحصیلی بالاتر از سوم راهنمایی و مدت خدمت سربازی به حداكثر سن اضافه می شود.

* داوطلبان دارای مدرك كاردانی و بالاتر، نباید در زمان ثبت نام، بیش از یك سال از تاریخ فراغت تحصیلی آنان گذشته باشد.

تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یك.

 ج) شرایط اختصاصی سفیران هدایت:

1-داشتن مدرك دیپلم با حداكثر سن 22 سال متولدین 1370.

* سنوات تحصیلی بالاتر از دیپلم به حداكثر سن اضافه می شود.

2-تعهد تحصیل تمام وقت به مدت دوره.

3-تعهد خدمت تبلیغی (به مدت سنوات تحصیل) در مناطق مورد نیاز.

 د) امتیازات: حافظان حداقل یك ششم قرآن كریم یا نهج البلاغه، خانواده های محترم شهدا، فرزندان جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم، از امتیاز برخوردارخواهند بود.

ه) حافظان كل قرآن كریم، آزمون كتبی ندارند و قبولی آنان  براساس معدل كل آخرین مدرك تحصیلی و مصاحبه می باشد.

 ز) آزمون: به صورت كتبی در سه مقطع سیكل، دیپلم و دانشگاهی با موضوعات قرآن، احكام، معارف اسلامی، ادبیات و زبان فارسی ،عربی، ریاضی، معلومات عمومی، هوش و استعداد برگزار می شود.

 ر)مصاحبه: در مصاحبه عمدتا هدف و انگیزه ورود به حوزه علمیه مورد پرسش قرار میگیرد و برخی از مسائل اسلامی اولیه نیز ممكن است مطرح گردد و البته مسائل سیاسی نیز در حد و حدود كم. در برخی از مواقع نیز سوالاتی در راستای تست هوش نیز مطرح میشود. البته در مصاحبه دانشگاهیان ممكن است مباحث فكری مطرح شود تا احیانا برخی از جریان های فكری به اصطلاح منحرف وارد حوزه نشوند.

 با چه مقطع تحصیلی وارد حوزه شویم؟

ورود با مدرك سیكل: از ویژگی های مثبت این مقطع این است كه طلبه میتواند از عمر خود بهتر استفاده كند و تا سنین بیست و یك سالگی شش سال مقدمات را تمام كند و در سن بیست و پنج سالگی دوره سطح را نیز تمام كرده است و خلاصه اینكه جلوتر از سن خود میتواند مقاطع تحصیلی را پشت سر گذارد و به مباحث اصلی حوزه وارد شود ویژگی دوم این است كه محیط حوزه شرایط خود سازی را برای فرد تسهیل میكند از این رو افراد در سنین پایین تر زمینه بهتری را برای خود سازی دارند و بدون آنكه خود متوجه باشند سیستم به انها كمك خواهد كرد مضاف به آنكه اكثر افراد در سنین پایین زمینه خودسازی بهتری دارند.

 اما نكته های منفی: درك برخی از دروس  حوزه علمیه برای سنین پایین كمی مشكل است از این رو ممكن است فرد قدرت لازم را برای فهم این دروس نداشته باشد و با توجه به امتحانات حوزه بعد از یكی دوسال مجبور به ترك  یا اخراج از حوزه شود و این مساله میتواند در زندگی آن فرد تاثیر منفی  بسزایی داشته باشد از این رو بنظر میرسد ورود به حوزه علمیه با سیكل در صورتی مناسب است كه طلبه از سوی افراد آگاه پشتیبانی شود. مساله دیگر اینكه برخی از طلبه هایی كه با سیكل وارد حوزه شده اند بعدها ممكن است به این نتیجه برسند كه ورودشان به حوزه بر اساس احساسات بوده است و بازگشت به گذشته همراه با هزینه های اجتماعی و ...خواهد بود.

 ورود با دیپلم: بنظر ورود به حوزه با مدرك دیپلم مناسب باشد چرا كه افراد در این سنین قدرت انتخاب آگاهانه دارند و بعدها نیز بعید است از ورود به حوزه پشیمان شوند و اینكه افراد در این سنین توان و قدرت فهم دروس حوزه را دارند، درس های حوزه در سالهای اول بسیار مهم است چرا كه همین دورس بعدها پایه فهم قرآن و روایات خواهد شد. جهت دیگر اینكه در سنین مناسبی ده ساله اول حوزه تمام شود و فرد میتواند ادامه تحصیل دهد.

 ورود با مدرك دانشگاهی: ویژگی مثبت این مقطع این است كه افراد علاقمند و دغدغه مند این نوع انتخاب را دارند از این رو رشد بهتری میتوانند داشته باشند و از دروس حوزه استفاده دقیق تری كنند اما مشكل این است كه سن افراد افزایش یافته است  چه بسا خانواده و اطرافیان ممكن است انتظارات مالی از فرد داشته باشند و معمولا زمان ازدواج فرد فرا رسیده است و حوزه حمایت مالی مناسبی از طلاب ندارد و با توجه به تحصیل تمام وقت در سالهای اولیه حوزه، فرد نمیتواند همزمان كاری جهت تامین معاش انجام دهد.

 مساله دیگر این است كه سالهای طولانی تحصیلات در حوزه میتواند فرد را خسته كند چرا كه یك فرد با مدرك لیسانس حداقل باید تا چهل سالگی در حوزه ادامه دهد تا دروس سرو سامان  نسبی بگیرند. لازم بذكر است كه معادل سازی دروس و كارهایی از این قبیل در حوزه پذیرفته نیست و یك فرد دانشگاهی همان دروسی را یك فرد سیكل میخواند باید بخواند البته ممكن است بتواند كمی با سرعت بیشتری بخواهند. در سالهای اخیر دانشجویان علاقمند به حوزه به نحو چشمگیری افزایش داشته است.

 تحصیل مقدمات در قم یا شهرستان؟ اكثر داوطلبین به تحصیل در حوزه علاقمندند از ابتدای تحصیل در حوزه علمیه قم مشغول شوند چرا كه تصور میكنند از نظر اخلاقی و علمی مدارس قم زمینه بهتری برای رشد دارند اما باید توجه داشت كه در انتخاب مدارس برای تحصیل باید برخی از نكات را در نظر گرفت: اول اینكه برای طلبه هایی كه با سیكل وارد حوزه شده اند بهتر است در مدرسه علمیه شهر خود مقدمات را تحصیل كنند چرا كه از نظر سن و سال در وضعیتی هستند كه نیاز به پشتیبانی عاطفی و معنوی خانواده دارند از این رو دوری از خانواده در این سنین میتواند بعدها مشكلات روحی جدی برای این دسته از طلاب ایجاد كند، آنها میتوانند بعد از اتمام مقدمات، ادامه تحصیلات را در قم ادامه  دهند.

 نكته دیگر اینكه كسانی كه در شهرستانها تحصیل میكنند انگیزه بالایی برای انتقال به قم دارند از این رو مقدمات را با علاقه میخوانند و زمانی كه بقم منتقل میشوند انگیزه مضاعفی برای ادامه تحصیل دارند اما طلابی كه از ابتدای تحصیل در قم هستند ممكن است برای ادامه كار انگیزه به این اندازه نداشته باشند. باید توجه داشت كه در درسهای حوزوی اگر چه نقش استاد مهم است اما در مجموع مدارس فاصله چندانی باهم ندارند و بیشتر وابسته به تلاش خود طلبه است، از این رو میتوان طلبه های فراوانی یافت كه مقدمات را در شهرستانها تحصیل كرده اند و در ادامه موفقیت های خوبی كسب كرده اند و بودند طلابی كه از ابتدا در قم تحصیل كرده و در ادامه موفقیتی كسب نكرده اند، نكته دیگر اینكه طلابی كه در شهرستانها تحصیل میكنند از نظر فكری در محیط بازتری هستند و فكر خود را خود سامان میدهند اما طلاب قم در بمباران اطلاعاتی و فكری هستند و ممكن است ذهنشان كانالیزه شود.

 در مجموع میتوان گفت كسانی كه با مدرك دانشگاهی وارد حوزه میشوند بهتر است در قم تحصیل كنند تا هم با سرعت بیشتری دروس را دنبال كنند و هم اساتید قوی برای اقناع آنها وجود داشته باشد. افراد سیكل بهتر است در شهرستان شروع كنند و دیپلمه ها نیز بسته به شرایط میتوانند قم یا شهرستان را برای تحصیل انتخاب كنند.

 مدارس سفیران یا بلند مدت؟ مدارس علمیه سفیران مدارسی است كه برای تربیت مبلغ تاسیس شده است و بعد از پنج سال طلبه ها میتوانند و باید به مناطق مختلف رفته و به تبلیغ بپردازند و ادامه تحصیلات خود را بصورت غیر حضوری ادامه دهند، سیستم بلند مدت همان حوزه اصلی است كه اكثر مدارس علمیه این رویه را دارد.

 باید اشاره كرد مدارس سفیران برای افرادی خوب است كه علاقه های كار فرهنگی و تبلیغی دارند و دوست دارند زودتر وارد فعالیت شوند از این رو برخی از دروس كاربردی را یاد میگیرند و وارد جامعه میشوند اما باید توجه داشت كه تجربه چند ساله این مدارس نشان داده است كه بسیاری از طلاب از ورود به این مدارس ناراضی هستند. اولا بعد از مدتی احساس میكنند كه از نظر علمی قدرت خوبی ندارند و این درحالی است كه ادامه تحصیل آنها با مشكلاتی روبه رو است و باید مسیری را كه از قبل تعیین شده است  طی كنند.

 سیستم آنها را به تبلیغ ترغیب میكند و این در حالی است كه بسیاری از آنها در سنین بیست تا سی قرار دارند و بهترین موقع تحصیل آنهاست برخی از طلبه ها در میانه تحصیل متوجه انتخاب اشتباه خود میشوند اما چاره ای ندارند چرا كه اگر بخواهند وارد سیستم دراز مدت شوند باید از اول شروع كنند. اما طلابی كه از طریق سیتم آموزشی دراز مدت وارد حوزه شوند در آینده تحصیلی خود با انتخاب های متعددی روبرو هستند آنها میتوانند فقه و اصول را ادامه دهند میتوانند در كنار فقه و اصول در مراكز متعدد تخصصی رشته مورد علاقه خود را دنبال كنند، همچنین میتوانند در كنار دروس حوزوی یكی از رشته های دانشگاهی را نیز ادامه دهند و اینها همه در سفیران هدایت قابل دسترس نیست و انتخاب نادرست میتواند تاثیر فراوانی در زندگی طلبه داشته باشد. ضمن آنكه علاقمندان كار تبیلغ در سیستم دراز مدت میتوانند به اهداف سفیران هم برسند.

 تحصیل غیر حضوری در حوزه علمیه؟ تحصیل رسمی در حوزه علمیه بصورت حضوری انجام میگیرد و طلبه رسمی كسی است كه بصورت رسمی و از طریق آزمون وارد حوزه علمیه شده باشد و بصورت تمام وقت در حوزه مشغول تحصیل باشد و مدارك تحصیلی و امكانات دیگر فقط برای این دسته از طلاب تعلق میگیرد البته طلاب بعد از دوره مقدمات میتوانند غیر حضوری ادامه دهند اما ورودی های جدید دوره مقدمات را باید حضوری بخوانند. علاقمندانی كه شرایط ورود را ندارند میتوانند با هماهنگی مدیر یكی از مدارس در كلاسهای آن مدرسه شركت كنند یا با نوار دروس را دنبال كنند.



تاريخ : 12 / 1 / 1392برچسب:, | 8:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

استاندار سابق فارس از نامزدی خود در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
 
روح‌الله احمدزاده‌کرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: پس از مشورت با علما و بزرگان در روزهای آینده کاندیداتوری خود را برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌کنم.
 
وی افزود: گفتمان ما برگرفته از منویات رهبری معظم انقلاب است و با هیچ فرد یا گروهی ائتلاف نمی‌کنم.
 
به گزارش فارس، روح‌الله احمدزاده کرمانی، دارای مدرک دکترای مدیریت رسانه است و در سال 1388 استاندار فارس شد.
 
وی همچنین در اردیبهشت ماه سال 90 با حکم محمود احمدی نژاد رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاون رئیس جمهور شد.

 



تاريخ : 12 / 1 / 1392برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عسل بدیعی بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل ایست قلبی در بیمارستان لقمان دار فانی را وداع گفت. این بازیگر جوان در زمان حیاتش اعضای بدنش را اهدا کرده بود.

خبرگزاری فارس: عسل بدیعی دار فانی را وداع گفت/ مراسم خاکسپاری بعد از تعطیلات

مهدی احمدی تهیه‌کننده باسابقه سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: متاسفانه عسل بدیعی بازیگر جوان سینما و تلویزیون که بر اثر مسمومیت دارویی از روز گذشته در بیمارستان لقمان بستری شده بود، دقایقی پیش در بیمارستان لقمان به دلیل ایست قلبی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. 

وی در ادامه گفت: ایشان در زمان حیات‌شان اعضای بدنشان را اهدا کرده بودند که کارهای مربوط به اهدای اعضاء ایشان در حال انجام است. 

احمدی درباره مراسم خاکسپاری زنده‌یاد بدیعی گفت: هنوز مراسم خاکسپاری قطعی نیست اما احتمالا روز 15 فروردین‌ماه و پس از تعطیلات خواهد بود.

عسل بدیعی متولد سال 1356 در تهران بود و از سال 75 با بازی در «بودن یا نبودن» ساخته کیانوش عیاری فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. وی روز گذشته به دلیل مسمومیت دارویی در بیمارستان لقمان بستری شده بود که دچار مرگ مغزی شد و دقایقی پیش، درگذشت.



تاريخ : 12 / 1 / 1392برچسب:, | 2:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عرش نیوز ؛‌ آیت الله احمد جنتی اوایل فروردین ماه سال جاری به جزیر خارگ سفر کرد و از بخش های مختلف این جزیره بازدید کرد.

دبیر شورای نگهبان در سفر به جزیره خارگ، از تبعیدگاهش در زمان قبل از انقلاب دیدن کرد.


وی در این سفر ضمن دیدار با مردم این جزیره در مسجد امیرالمومنین (ع) خارگ، از نمایشگاه دستاوردهای شرکت پایانه های نفتی ایران، نمایشگاه آثار جنگ و مقاومت جزیره خارگ، نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش، نمایشگاه دستاوردهای پدافند هوایی، بیمارستان صحرایی دفاع مقدس، مکتب القرآن امام حسین(ع) و دبستان دخترانه تمام هوشمند رستگاران بازدید کرد.


حضور در مزار شهدای جزیره، زیارت بقعه امامزاده میر محمد حنفیه و دیدار با مسئولان جزیره خارگ از دیگر برنامه های آیت الله جنتی در نوروز 92 بود.

آیت الله جنتی در سخنانی در جمع مردم خارگ، خواستار رسیدگی سریع مسئولان به مشکلات مردم خارگ و همچنین جلوگیری از مشکلاتی همچون اعتیاد و فساد شد.


دبیر شورای نگهبان با اشاره به کارهای عمرانی صورت گرفته از زمان تبعید وی به جزیره خارگ تا کنون، تصریح کرد: کارهای صورت گرفته در سطح جزیره به حمدالله بسیار عالی بوده و امیدوارم با همت مسئولین بیش از این نیز پیشرفت کند و این پیشرفت ها به صورت مداوم ادامه داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران دلیل مشکلات اقتصادی کشور را به دو قسمت مشکلات داخلی و خارجی تقسیم کرد و افزود: مشکلات خارجی همانند تحریم ها به واسطه دشمنی های آمریکا با ایران گریبان مردم را گرفته است و مشکلات داخلی نظیر سوء مدیریت ها، ناکارآمدی و اختلاس های صورت گرفته هم از طرفی دیگر بر حجم مشکلات افزوده که انشاالله با تلاش های صورت گرفته این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این زمینه رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از سایرین پیگیر رفع این مشکلات هستند و مسئولین نیز موظفند در رفع آنها تمام تلاش خود را به کار گیرند و خصوصاً در زمینه مشکلات شغلی جوانان باید بیشتر تلاش نمایند، چرا که دغدغه ی اکثر جوانان و خانواده ها همین موضوع است و هر مسئولی به نوبه ی خود باید برای حل آن بکوشد.

آیت الله جنتی افزود: البته دشمن از این ایستادگی ما وحشت دارد و از این مردم حساب می برد و با وجود این سختی ها ما امروز شاهد پیشرفت های متعدد در زمینه های گوناگون نظیر انرژی هسته ای، هوافضا، پزشکی، صنعتی و نظامی بوده ایم و با ایستادگی در برابر مشکلات می توان آینده ی روشنی را برای کشور رقم زد.

 



تاريخ : 11 / 1 / 1392برچسب:, | 10:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در پی اقدام تعدادی از عوامل و مزدوران وابسته در برگزاری همایش علنی در باکو و اعلام مواضع علیه جمهوری اسلامی سفیر جمهوری آذربایجان در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

خبرگزاری فارس: سفیر آذربایجان در تهران به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی اقدام سخیف تعدادی از عوامل و عناصر معلوم الحال و برخی مزدوران وابسته در تشکیل همایش علنی در باکو و اعلام مواضع علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران به وزارت امور خارجه کشورمان احضار شد.

سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با تسلیم یادداشتی، اعتراض شدید‌اللحن جمهوری اسلامی ایران نسبت به عدم اتخاذ اقدام مناسب از سوی دولت آذربایجان برای جلوگیری از برگزاری این گردهمایی را متذکر شد و اظهار داشت: در حالی که جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده روابط دو کشور در مسیر پیوندهای عمیق دو ملت تداوم یابد، انجام این گونه اقدامات می‌تواند آسیب جدی به روند مثبت و رو به توسعه روابط فیمابین وارد کند.

وی تاکید کرد: اظهارات تهدیدآمیز و هدفدار و انتشار مطالب کذب و توزیع تصاویر موهن در این نشست اقدامی تحریک آمیز است که تنها در راستای تامین منافع محافل صهیونیستی می‌باشد.

عراقچی همچنین افزود: این اقدام مخالف صریح مفاد معاهده اصول مناسبات دوستانه دو کشور است و به هیچ عنوان قابل توجیه نمی‌باشد.

در پایان از سفیر آذربایجان خواسته شد تا توضیحات دولت متبوع خود را در اسرع وقت به وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کند.



تاريخ : 11 / 1 / 1392برچسب:, | 7:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

در پی درگذشت حجت الاسلام غفوری، معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی این ضایعه را خسارتی برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست.

خبرگزاری فارس: درگذشت حجت‌الاسلام غفوری، خسارتی برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس در پی درگذشت حجت الاسلام غفوری، معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد که به شرح زیر است:

 

باسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت ناگهانی حجت‌الاسلام غفوری معاونت محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه حقاً ضایعه‌ای در فضای فرهنگ دینی کشور به شمار می‌رود.

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ضمن ابراز تاسف عمیق نسبت به این ضایعه دردناک، از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران و رضوان مسئلت نموده و به خانواده، دوستان و همکاران آن عزیز سفر کرده تسلیت صمیمانه خود را تقدیم می‌دارد.

دست‌اندرکاران جشنواره عمار که کمتر از یک ماه پیش از صفا و صراحت و همت آن مرحوم در همایش یک روزه خود بهره برده و به حضور چنین عناصری در عرصه مدیریت فرهنگ دینی و انقلابی امید بسته بودند، این ضایعه را خسارتی برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانسته و امید دارند مشی و مرام آن بزرگوار در سطوح مختلف مدیریت فرهنگ دینی مورد توجه و الگو قرار گیرد.

 

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

 

به گزارش فارس، در نشست اکران کنندگان مردمی جشنواره فیلم عمار که در 17 و 18 اسفند سال گذشته با حضور جمعی از داوران و مسئولان این جشنواره به همراه ده‌ها تن از نمایندگان گروه‌های مردمی اکران کننده فیلم‌های جشنواره از استان‌های مختلف، در حسینیه هنر برگزار شد، حجت‌الاسلام غفوری در گپی دوستانه با اکران کننده‌های مردمی راه‌های ارتباط هر چه بیشتر و نزدیکتر اکران کننده‌ها و ائمه جمعه سراسر کشور را بررسی کرد.



تاريخ : 11 / 1 / 1392برچسب:, | 1:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: آسمان اکثر مناطق کشور و همچنین پایتخت در ۱۳ فروردین صاف است.

خبرگزاری فارس: ورود سامانه جدید بارشی به کشور/ آسمان ۵ استان کشور در ۱۳ فروردین بارانی است

عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی طی روز پنج‌شنبه به کشور، اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی از اواخر امروز و طی روز دوشنبه بارش باران با وزش باد گاهی رعد و برق در استان‌های کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ این شرایط در روز دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

به گفته وی، به سبب افزایش سرعت باد، خلیج فارس تا اواخر روز دوشنبه مواج خواهد بود.

امیدوار شهری اضافه کرد: دمای هوا در بیشتر نقاط کشور به ویژه سواحل دریای خزر طی روزهای یک‌شنبه پنج‌شنبه به تدریج افزایش می‌یابد.

وی بیان داشت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش باران گاهی با وزش باد در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال فارس و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی این مدت در استان کرمان بارش باران گاهی با رعد و برق از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

امیدوار شهری در ادامه از ورود سامانه جدید بارشی در روز پنج‌شنبه از غرب کشور خبر داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ طی روز جمعه در استان‌های واقع در نیمه غربی و در روز شنبه در استان‌های واقع در نیمه شرقی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود بارش در روز جمعه در استان های واقع در غرب کشور از شدت بیشتری برخوردار شود.

این مقام مسئول در ادامه ابراز داشت: در روز 13 فروردین در استان های آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات البرز، اصفهان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌آسمان تهران طی این روز صاف خواهد بود و برای این کلانشهر وزش باد ملایم پیش‌بینی‌ می‌شود.



تاريخ : 11 / 1 / 1392برچسب:, | 1:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رباط کریم / واحد مرکزی خبر/ اجتماعی مصاحبه دارد

باز پرداخت اقساط مسکن مهر از 15 سال به 20 سال تبدیل شد.
وزیر راه و شهر سازی در حاشیه بازدید از طرحهای در حال ساخت مسکن مهر در شهر پرند گفت : با درخواست مردم از آقای رئیس جمهور در افتتاحها مبنی بر بالا بودن اقساط مسکن مهر با افزایش مدت بازپرداخت به 20سال موافقت شد.
علی نیکزاد افزود : با دستور رئیس جمهور این افزایش مدت باز پرداخت در مبادی ذیربط تصویب و ابلاغ شده است.
وزیر راه وشهر سازی گفت : مردم می توانند اقساط مسکن مهر را بجای 15 سال با قسط کمتر و در مدت 20سال پرداخت کنند.



تاريخ : 5 / 1 / 1392برچسب:, | 11:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس ارشد هواشناسی با اشاره به ورود موج جدید سرما به کشور گفت: این سامانه بارشی روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در برخی نقاط و کاهش 8 درجه‌ای دما در سواحل شمالی می‌‌شود.
به گزارش مشرق، محمد اصغری در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: ناپایداری‌ها طی امروز در نیمه شرقی کشور به شکل بارندگی ظهور خواهد کرد بطوریکه پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در خراسان شمالی و خراسان رضوی از شدت بیش‌تری برخوردار و موجب آب گرفتگی معابر می‌شود.
 
کارشناس ارشد هواشناسی یادآور شد: در خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش به شکل تگرگ نیز خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه بارندگی‌ها طی امروز و فردا در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان موجب آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌‌‌ها می‌شود افزود: از این رو لازم است عشایر کوچ‌رو از مسیل‌های خطرناک عبور نکنند.
 
به گفته اصغری بر اساس نقشه‌‌های پیش‌یابی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود از امروز تا روز چهارشنبه نیمه غربی کشور با افزایش دما همراه باشد.
 
کارشناس ارشد هواشناسی در ادامه با بیان اینکه این افزایش دما به تدریج به سواحل شمالی و نیمه غربی کشور حرکت می‌کند بیان داشت: روند افزایش دما در روز سه‌شنبه به نیمه شرقی کشور نیز می‌رسد به طوریکه می‌‌‌توان گفت طی 24 ساعت گذشته روند افزایش دما تا روز چهارشنبه در نیمه غربی کشور و طی 24 ساعت دوم تا روز پنج‌شنبه در نیمه شرقی کشور حاکم باشد.
 
اصغری در ادامه از ورود موج جدید سرما به کشور خبرداد و گفت: روز چهارشنبه سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود و موجب می‌شود در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، دامنه‌های البرز، ارتفاعات قزوین، تهران، اردبیل، گیلان و مازندران و همچنین طی روز پنج‌شنبه در استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و باران داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه این موج سرما نیمه شرقی کشور را در بر خواهد گرفت افزود: هوای سرد و وزش باد این سامانه بارشی را همراهی می‌کند.
 
اصغری یادآور شد: کاهش دما در جمعه به ترتیب در نیمه غربی و شرقی محسوس خواهد بود. همچنین دمای هوای سواحل شمالی در روز پنج‌شنبه نیز نسبت به روز گذشته حدود 8 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.
 
این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روند کاهش دما تا آخر هفته ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: به سبب ورود سامانه جدید بارشی، وزش باد شدید در استان‌های گیلان و اردبیل خواهیم داشت ضمن آنکه بارش برف در ارتفاعات و بارش باران در سطح شهر تهران به خصوص در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.