تاريخ : 3 / 12 / 1391برچسب:, | 4:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار گرامی حضرت امام در پیامی درگذشت آیت الله خوشوقت را به حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی خامنه ای تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، متن این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

برادر گرامی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید مصطفی خامنه ای

ضایعه درگذشت حضرت آیت الله خوشوقت را خدمت جناب عالی و فرزندان آن مرحوم و هم چنین خدمت همه دوستداران ایشان تسلیت عرض نموده از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای جمیع بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم

سید حسن خمینی



تاريخ : 3 / 12 / 1391برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ضریح جدید امام حسین (ع) 16 اسفند ماه سال جاری رونمایی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: ضریح جدید امام حسین (ع) 16 اسفند ماه رونمایی می شود

حسن پلارک در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: با توجه به اجرای سریع عملیات جابجایی ضریح جدید امام حسین در کربلا این ضریح 16 اسفندماه رونمایی می شود و زائران عتبات عالیات نیز می توانند 24 ربیع الاول مصادف با 17 اسفند ماه به زیارت بروند.

وی گفت: ضریح جدید امام حسین(ع) با حضور شخصیتها و مسئولان ایرانی و عراقی و به صورت قطعی 16 اسفندماه در کربلا رونمایی میشود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ضریح جدید امام حسین توسط هنرمندان ایرانی و با طراحی استاد فرشچیان در قم ساخته شد و پس از گذشتن از تعدادی از شهرهای ایران به عراق و کربلا منتقل شد. عملیات جابجایی ضریح جدید امام حسین (ع) از اوایل بهمن ماه سال جاری آغاز شده بود

ضریح مطهر امام حسین (ع) ششم شهریورماه با حضور مسئولان کشوری و مدعوینی از چند کشور اسلامی در محل ساخت کارگاه این ضریح در مدرسه علمیه معصومه قم رونمایی شد.

وزن سازه ضریح مطهر حضرت امام حسین (ع) بالغ بر 12 هزار کیلوگرم است که در این سازه، پنج هزار و 300 کیلوگرم چوب، چهار هزار و 600 کیلوگرم نقره، 118 کیلو و 650 گرم طلا، 700 کیلوگرم مس، 450 کیلوگرم تسمه و پولت های استیل، 700 کیلوگرم چوب تزیینی و 100 کیلوگرم آهن آلات بکار رفته است.



تاريخ : 3 / 12 / 1391برچسب:, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیر کل پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 112 زائر بیمار در بیمارستان‌های مکه و مدینه بستری شده‌اند گفت: متأسفانه از این مجموع 8 زائر به علت بیماری‌های ناشی از کهولت سن فوت کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: فوت 8 زائر در مکه و مدینه/اعزام 75هزار عمره گزار به سرزمین وحی

به گزارش خبرنگار جامعه فارس حسن سرخوش مدیرکل برنامه ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: تا کنون تعداد 75هزار و 964 زائر از سراسر کشور در قالب 229 پرواز به سرزمین وحی اعزام شدند که در 20 هتل مکه و 28 هتل در مدینه اسکان داشته‌اند.

وی افزود: تاکنون 146هزار و 296 نفر به روادید معرفی شده‌اند و 131هزار و 460 مورد ارسال اطلاعات به عربستان صورت گرفته است و بیش از 89 هزار ویزا اخذ شده است که به نسبت سال گذشته تعداد ویزای اخذ شده در این مرحله بیشتر است.

سرخوش در خصوص ثبت نام های مرحله دوم عمره ادامه داد: 831 کاروان با ظرفیت بیش از 113 هزار نفر در مرحله دوم اعلام شد و با توجه به اینکه برخی از مراجعین محترم موفق به ثبت نام نشده‌اند گروه‌های جدیدی را نیز در آینده نزدیک به تدریج اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل برنامه ریزی، پذیرش و اعزام افزود : از 112 بیمار بستری شده در مکه و مدینه متاسفانه 8 نفر فوت کرده اندکه عمدتا به علت بیماریهای ناشی از کهولت سن بوده است.



تاريخ : 2 / 12 / 1391برچسب:, | 11:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

واکینگ ها یا ساکنان قدیمی دانمارک، جنازه های مردگان خود را در کنار وسایل شخصی آنها درون کشتی های بادبانی قرار می دادند سپس کشتی ها را وسط دریا برده و آنها را آتش می زدند.

عصر ایران - مردم مناطق مختلف جهان از گذشته های دور تاکنون از شیوه های گوناگونی برای تعامل با جنازه مردگان خود استفاده می کنند. برخی از این شیوه ها همچنان وجود دارند و برخی دیگر به تاریخ پیوسته اند.

در این گزارش به برخی شیوه های قدیمی تعامل با پیکر مردگان در مناطق مختلف جهان می پردازیم.

هندوستان

 



در مناطق مختلف هندوستان از شیوه سوزاندن جنازه ها پس از مرگ افراد و ریختن خاکستر آن در رودخانه استفاده می شود. در دوران قدیم در برخی از قبایل، زنان نیز به همراه جنازه همسر متوفی خود به صورت ارادی یا اجباری، سوزانده می شدند. با وجود اینکه هم اکنون سوزاندن همسر زنده شخص متوفی جرم است اما هر از چند گاهی در برخی از مناطق، چنین اتفاقی روی می دهد.

چین قدیم



این شیوه متعلق به چین قدیم است که براساس آن، تابوت ها به صورت معلق از مکان های مرتفع آویزان می شوند. برخی مواقع ممکن است این کفن ها به زمین سقوط کنند و باعث تکه تکه شدن جنازه ها یا باقی مانده اجساد شوند.

تبت

 



اهالی تبت جنازه مردگان خود را به عنوان صدقه برای پرندگان عرضه می کنند. آنها جنازه مردگان خود را تکه تکه می کنند و سپس در مناطق مرتفع مانند قله کوه ها یا تپه های بلند قرار می دهند تا پرندگان و حیوانات شکارچی سراغ این جنازه ها بیایند.

مومیایی
 




اواخر قرن نهم مومیایی کردن جنازه ها در برخی از مناطق جهان وجود داشت. این جنازه های مومیایی شده تا سال ها سالم باقی می مانند.

اروپا

 


قبل از اینکه طاعون در سراسر اروپا گسترش یابد در برخی از مناطق، مردم این منطقه شیوه عجیبی دست می زدند. آنها جنازه مردگان خود را در مرداب ها دفن می کردند اما گسترش طاعون باعث شد این شیوه متوقف شود.

برج های خاموش

 


زردشتی ها معتقد به نجاست جنازه مردگان هستند به همین دلیل آنها در سال های دور ، جنازه ها را در مکانی با عنوان برج های خاموش قرار می دادند تا پرندگان شکارچی آنها را بخورند. سپس استخوان ها را به دورن دخمه می انداختند... برج های خاموش حفره دایره ای شکل هستند که باعث می شود پرندگان در هنگام پرواز، جنازه ها را ببینند.



استرالیا


بخشی از بومیان استرالیا در زمان های دور، جنازه مردگان خود را در بالای درخت می بستند تا پرندگان شکارچی بتوانند از آنها تغذیه کنند.


بخش دیگری از ساکنان اصلی استرالیا به نام ابوریگین پس از مرگ افراد، او را در میان شاخ و برگ های زیاد بر روی یکی از مناطق مرتفع قرار می دهند و پس از متلاشی شدن جنازه، استخوان ها را جمع آوری کرده و آنها را رنگ می زنند و به عنوان گردنبند استفاده می کنند یا اینکه بر روی دیوار خانه های خود از آنها استفاده می کنند.

دانمارک

 


وایکینگ ها یا ساکنان قدیمی دانمارک، جنازه های مردگان خود را در کنار وسایل شخصی آنها درون کشتی های بادبانی قرار می دادند و سپس کشتی ها را وسط دریا برده و آنها را آتش می زدند.

فضا

 


به رغم اینکه شیوه پخش کردن خاکستر مردگان در فضا هنوز عملی نشده است اما برخی همچنان به چنین شیوه ای علاقمند هستند.
 

 



تاريخ : 2 / 12 / 1391برچسب:, | 10:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شایان ذکر است که پرداخت عیدانه تهرانی‌ها از هفته اول اسفندماه آغاز و تا هفته دوم بتدریج به حساب آنها واریز خواهد شد.
محمد علیپور سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: عیدانه و یارانه اسفند ماه امروز برای همه استان ها واریز شد. این عیدانه برای تهرانی ها در هفته آینده پرداخت خواهد شد.
 
یارانه و عیدی شهرستانی ها به حساب سرپرست خانواده ها واریز شد.
 
محمد علیپور سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: عیدانه و یارانه اسفند ماه امروز برای همه استان ها واریز شد.
 
علی پور همچنین افزود: این عیدانه برای تهرانی ها در هفته آینده پرداخت خواهد شد.
 
شایان ذکر است که پرداخت عیدانه تهرانی‌ها از هفته اول اسفندماه آغاز و تا هفته دوم بتدریج به حساب آنها واریز خواهد شد.
 
البته باتوجه به خبرهای واصله عیدانه به حساب تمامی ایرانیان واریز می شود.
 



تاريخ : 2 / 12 / 1391برچسب:, | 9:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حضرت آیت الله خوشوقت، از علمای ربانی و زاهد تهران، ساعت ۷ صبح امروز دوم اسفند به ملکوت اعلی پیوست. حضرت آیت الله خوشوقت، که برای انجام حج عمره در سرزمین وحی به سر می برد، پانزدهم بهمن ماه سال جاری، به علت عفونت حاد ریوی و نارسایی کلیوی و قلبی در شهر مکه بستری شد.
 
آیت الله خوشوقت به ملکوت اعلی پیوست
افکار- حضرت آیت الله خوشوقت، که برای انجام حج عمره در سرزمین وحی به سر می برد، پانزدهم بهمن ماه سال جاری، به علت عفونت حاد ریوی و نارسایی کلیوی و قلبی در شهر مکه بستری شد.

روند درمان ایشان طی ۱۷ روز گذشته، فراز و نشیب هایی داشت اما در روز سه شنبه به حدی رسید که امکان انتقال شان به تهران جهت درمان فراهم شده بود. با این حال صبح سه شنبه، با بازگشت عفونت ریوی، حال این عالم ربانی رو به وخامت گذارد.

آيت الله عزيز خوشوقت در ماه رجب سال ١٣٠٥ هجرى شمسى در شهر بادکوبه(باکو) متولد شد.

پدر و مادر ایشان اهل زنجان بودند اما چند سالی را به خاطر نا امنی منطقه، به باکو مهاجرت کرده بودند که عزیز، دومین فرزند خانواده، در آنجا تولد یافت.

ايشان پس از تحصيلات دبیرستان، به علوم حوزوى روى آوردند و پس از پنج سال تحصيل در مسجد لرزاده تهران راهى ديار علم و تقوا، قم شدند.

حضرت آیت الله خوشوقت، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات عظام سید حسین بروجردی و امام خمینی قدس سرهما سپری کردند و حکمت و فلسفه و تفسیر را نزد علامه طباطبایی (ره) آموختند.

انفاس ملكوتى رادمرد فرزانه، آيت الله العظمی محمد حسین طباطبايى، ايشان را بيش از ديگران با دقايق و رموز اخلاق و مدارج معرفت آشنا ساخت و همين امر ايشان را مورد توجه و محبت ويژه علامه قرار داد.

آیت الله خوشوقت پس از پایان دروس حوزوی، به تهران بازگشتند و در سن ۳۳ سالگی ازدواج کردند.

حاصل ازدواج ایشان، دو فرزند پسر و چهار دختر است.

پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، طي حكمي از سوي امام خميني(ره) به عنوان نماينده ويژه ايشان در ستاد عالي انقلاب فرهنگي منصوب شدند و نيز اغلب در زمينه هاي فرهنگي، ارشاد و هدايت جوانان و تربيت فضلاي مستعد، نقشی بزرگ ايفا نمودند.

اقامت در تهران، برپايي نماز جماعت در مسجد امام حسن مجتبي(ع)، تربيت طلاب و فضلاي حوزه علميه، درس اخلاق و توجه به خواسته ها و حاجات مردم، انس با جوانان، بسيجيان، رزمندگان و خانواده هاي شهدا در طول بيش از پنجاه سال از ايشان چهره اي دوست داشتني و مردمي ساخت.

آنها كه ايشان را از نزديك مي شناسند و يا وصف حال ايشان را شنيده اند، صبر و حوصله و سعه صدر كم نظيرشان را در برخورد با مردم مي ستايند.

ايشان به جهت فهم عميق و آراي بديعي كه در آيات و روايات و دعاها به ويژه صحيفه سجاديه و نهج البلاغه داشتند، گنجينه اي از تقوا و زهد و معارف در عصر حاضر به شمار مي رفتند.

شيوه سلوك و تقرب به خدا نزد آيت الله خوشوقت تا حد زیادی برگرفته از علامه طباطبايي است و خلاصه آن، اين است كه براي رشد ايمان و سلوك در صراط مستقيم الاهی، دو امر لازم است؛ اول ترك گناه و انجام واجبات و دوم، ذکر قلبی و لسانی خداوند متعال.

آیت الله خوشوقت، به رغم اجتناب از زندگی در شهر قم و تدریس سنتی علوم حوزوی در آن شهر مقدس، طی دو دهه ی اخیر، مرتبا در حوزه علمیه قم حضور می یافتند و طلاب تشنه ی سیر و سلوک حقیقی، از محضر ایشان بهره ها می بردند.

دفاع صریح و غیرتمندانه ایشان از انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دام ظله العالی، و نیز حضور مکرر ایشان در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، زبانزد خاص و عام است.

حضرت آیت الله خوشوقت روز پانزدهم بهمن ماه سال جاری، در حالی که اعمال حج عمره را به پایان برده بودند، به علت عفونت حاد ریوی در بیمارستانی در شهر مکه بستری شدند. شدت عفونت ریوی، موجب عفونی شدن خون ایشان و نیز از کار افتادن کلیه هاشان شده بود.

روند درمان ایشان طی بیش از دو هفته به گونه ای پیش رفته بود که امکان انتقال ایشان به تهران را در روز اول اسفند، فراهم ساخته بود اما بازگشت دوباره عفونت ریوی، اختلال عملکرد قلب و ضعف شدید جسمانی، موجب شد حضرت آیت الله خوشوقت، که عمری را خالصانه برای خدا و تبلیغ راه راستین حضرت پروردگار زندگی کرده بود، در کنار خانه خدا، به آغوش خدا باز گردد.



تاريخ : 2 / 12 / 1391برچسب:, | 9:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


سوء استفاده برخی افراد که در قالب شرکت‌های بیمه‌ای به صدور بیمه نامه شخص ثالث اقدام می‌کردند با راه‌اندازی سایت استعلام بیمه نامه گرفته شد و مردم می‌توانند با وارد کردن شماره بیمه نامه از صحت بیمه نامه خودروی مورد نظر مطلع شوند.

 

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، قانون بیمه شخص ثالت خودرو و وسایل نقلیه که از سال 1387 اجرایی شده، منجر شد تا دارندگان این وسایل نقلیه ملزم به تهیه بیمه نامه شوند اما در این بین افرادی سود جو بیمه‌نامه‌های تقلبی صادر کرده و به مردم فروختند که هیچگونه اعتباری نداشت.

 

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد نظارتی بر شرکت‌های بیمه با هدف « فراهم آوردن امکان استعلام برای مردم » سایت استعلام صحت بیمه نامه را به آدرس WWW.CENTINSUR.IR و همچنین پیامک به شماره 30002621 و درج مضمونی به شرح 1*کد ملی بیمه گذار *شماره بیمه نامه چاپی اطلاعات مربوط به بیمه نامه صادره از ابتدای سال جاری راه اندازی کرد.

 

براین اساس مردم پس از تهیه بیمه نامه شخص ثالث از دو راه «استعلام براساس شماره بیمه نامه» یا «استعلام براساس کد یکتا بیمه نامه» صحت آن را جویا شوند وهمچنین از طریق پیامک به شماره ضمن آنکه امکان استعلام اطلاعات بیمه نامه، خسارت و زیاندیده برای کلیه شرکت‌های بیمه از هر نقطه و با هر سیستم عامل فراهم است.

 

همچنین کلیه شعبه‌ها و نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه با دریافت «شناسه کاربری» و «رمز عبور» از «مدیریت خدمات رایانه بیمه مرکزی»، که قبلاً ارائه شده است قادر به استعلام از «بانک اطلاعاتی سیستم»، در محیط وب هستند.

 

 

مدیریت خدمات رایانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مسئول سیستم استعلام اطلاعات بیمه خودرو کشور، از همه شعبه‌ها و نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه خواسته است که در هنگام صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت، اطلاعات مربوط را با کمال دقت در سیستم اطلاعات بیمه وارد کنند تا اطلاعات با صحت بیشتر در بانک اطلاعاتی سیستم استعلام قرار گیرد.



تاريخ : 2 / 12 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: سایه شوم زورگیران در تهران هر از گاهی بر سر یکی از شهروندان می‌افتد اما این بار وام ازدواج یک زوج جوان نصیب زورگیران خشن شد.

خبرگزاری فارس: وام ازدواجی که نصیب زورگیران خشن شد

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، طی ماه‌های اخیر سرقت از مردم در خیابان‌های پایتخت آن هم با استفاده از سلاح‌هایی همچون قمه و چاقو رواج یافته و از آن به عنوان یک پدیده یاد می‌شود.

وحشت از حضور زورگیران در خیابان‌های شهر آن چنان در دل شهروندان تهرانی ریشه دوانده که با هرکسی صحبت می‌کنی فقط خواستار برخورد سریع و قاطع دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با این افراد است، اما سوال اینجاست که چرا این پدیده آن هم طی ماه های اخیر این چنین شدت گرفت؟

فقر، بیکاری، ناهنجاری‌های رفتاری، از هم گسیختگی خانواده و غیره هرکدام می‌تواند دلیلی برای بروز رفتارهای پرخطری از جمله زورگیری باشد اما آیا این‌ها دلایل کافی و منطقی برای اقدام علیه افرادی است که بی هیچ گناهی ناگهان در خیابان خنجر از پشت می‌خورند و کشته می‌شوند تا معاش عده‌ای تأمین شود؟

کاهش 70 درصدی جرائم زورگیری پس از اعدام 2 زورگیر خشن

فریدون امیرآبادی سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اجرای احکام در ملأعام و تأثیر آن در کاهش وقوع جرائم گفت: بعد از اعدام 2 زورگیر خشن در ملأعام مسئولان پلیس اعلام کردند حدود 70 درصد از جرائم زورگیری کاسته شده است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که اجرای احکام در ملأعام بازدارندگی لازم را دارد و البته قوه قضائیه نیز در صدد آن است که هر کجا لازم باشد احکام صادر از سوی محاکم در ملأعام اجرا شوند.

امیرآبادی به نظریات جرم‌شناسی اشاره کرد و گفت: در علوم جنایی یکی از مقولات مهم بازدارندگی، مجازات‌هاست به‌گونه‌ای که یکی از اهداف اعمال مجازات بازدارندگی است.

وی افزود: قطعاً با اجرای احکام صادر شده در ملأ عام مجرمانی که در صدد ارتکاب جرم هستند خواهند فهمید که دستگاه قضایی با آنها برخورد خواهد کرد و راه فراری از چنگال قانون برای آن ها وجود ندارد.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: بارها رئیس قوه قضائیه گفته است که برخورد سخت و محکمی در انتظار متجاوزین به عنف و اخلالگران نظم عمومی است و احکام این افراد در ملأعام اجرا خواهد شد.

گاهی حکم قصاص جنبه درمانی دارد

خلیل حیات مقدم، قاضی تجدیدنظر دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص تأثیر اجرای احکامی همچون اعدام آن هم در ملأعام گفت: گاهی اعدام مؤثر است و قاضی تشخیص می‌دهد که حکم به قصاص می‌تواند جنبه درمانی داشته باشد.

وی افزود: بدون شک اقدامات پیشگیرانه تأثیر بیشتری در کاهش جرائم خشن به ویژه زورگیری دارد اما متأسفانه روند پیشگیری از جرم در کشور ما چندان مناسب نیست.

عضو سابق کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر توجه به بهداشت قضایی گفت: متأسفانه وقتی صحبت از پیشگیری می‌شود تمامی نگاه‌ها به سمت قوه قضائیه و نیروی انتظامی معطوف است در حالی که تمامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نقش دارند و دستگاه قضایی در آخرین مرحله قرار دارد.

حیات مقدم به نقش جدی صدا و سیما در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: اگر پیشگیری صورت نگیرد بدون شک شاهد افزایش بیش از پیش جرائمی همچون زورگیری خواهیم بود.

اظهارات خبرنگاری که طعم زورگیری را چشید

میلاد محمدی یکی از خبرنگارانی است که مدتی قبل مورد زورگیری قرار گرفت، وی در تشریح جزئیات حادثه به خبرنگار قضایی فارس گفت: 16 بهمن ماه سال جاری حوالی ساعت 21 در خیابان شهید قرنی از سوی سه سرنشین یک موتور پولسار آبی رنگ مورد زورگیری قرار گرفتم.

وی افزود: دو نفر از سرنشینان موتور از پشت سر با یک چاقو به من حمله کردند و پس از زخمی کردن دست و سر من گوشی همراهم را به سرقت بردند.

من در روز حادثه دوربین عکاسی و مقداری پول به همراه داشتم اما با داد و فریادهایم اجازه ندادم چیز بیشتری به سرقت ببرند و کل زورگیری هم 30 ثانیه بیشتر طول نکشید.

این خبرنگار با اشاره به پیگیری های خود برای یافتن سارقان گفت: با پیگیری‌هایی که داشتم متوجه شدم که این موتور سواران تاکنون بیش از 30 مورد زورگیری در این منطقه داشته‌اند، با توجه به اینکه این اتفاق در نزدیکی بانک سرمایه رخ داد احتمال دادم که دوربین‌های بانک تصاویری را ضبط کرده باشند به همین جهت با دریافت حکم قضایی برای بازبینی فیلم به بانک مراجعه کردم.

وی افزود: در بازبینی‌ها چیزی مشخص نشد اما رئیس بانک سرمایه صراحتاً اعلام کرد که تاکنون فیلم 4 تا 5 زورگیری سرنشینان پولسار آبی رنگ را که از طریق دوربین‌های بانک به ثبت رسیده در اختیار نیروی انتظامی قرار داده اما آن‌ها هیچ اقدامی نکرده‌اند،‌ بدون شک کیفیت تصاویر ضبط شده از طریق دوربین بانک کمتر از فیلم زورگیری اخیر نبوده است.

محمدی در ادامه به واکنش نیروی انتظامی به این اتفاق اشاره کرد و گفت: من پس از حادثه به کلانتری 107 فلسطین مراجعه کردم و آن‌ها هم تشکیل پرونده دادند اما حرف پلیس آگاهی میدان نیلوفر که پرونده را بررسی می‌کردند این بود که نباید مقاومت می‌کردم و اگر چاقو خوردم مقصر خودم هستم.

آن ها خیلی اصرار داشتند که چون نیروی کافی ندارند نمی‌توانند پوشش دهی مناسب داشته باشند مردم باید خودشان مراقب باشند و به ویژه در شب از عابر بانک استفاده نکنند، ‌آیا این توجیه منطقی است؟

وی خاطرنشان کرد: باید با توجه به اتفاقاتی که چندین بار آن هم در یک منطقه رخ داده نیروی انتظامی پیگیری ویژه ای داشته باشد.

دستگاه قضایی در برخورد با زورگیران کوتاهی نکرده است

محسن 29 ساله معتقد به ریشه یابی در علل بروز اینگونه جرائم است، وی می‌گوید: به نظر من اینگونه جرائم خشن در جامعه ما عادی شده و برخوردهای قضایی نتوانسته در این زمینه بازدارنده باشد.

محسن در ادامه می‌گوید: من در منطقه نظام آباد زندگی می‌کنم و در مدت زمان سکونت در این منطقه شاهد زورگیری‌ها و جرائم خشن زیادی بوده‌ام، البته دستگاه قضایی در برخورد با مجرمین کوتاهی نکرده و خوشبختانه توانسته با ورود به موقع از افزایش اینگونه جرائم جلوگیری کند.

این دانشجو صدور حکم اعدام را برای اینگونه جرائم الزامی می‌داند و می‌گوید: قاضی صلواتی به حق این احکام را صادر کرده و طبق قانون هم مجازات محاربه شامل حال دو تن از این زورگیران شده است، البته اینگونه برخوردها در صورتی که استمرار داشته باشد می‌تواند نقش بازدارندگی را ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه در یک ماه اخیر در جاده مخصوص کرج 16 نفر مورد زورگیری قرار گرفته‌اند گفت: برخورد دستگاه قضایی با پرونده 4 زورگیر مسلح برخوردی خاص بوده چرا که این موضوع در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

وحشت زورگیران از برخورد قاطع دستگاه قضایی

سعید فروشنده بوتیکی در میدان امام حسین است که در پاسخ به این پرسش که آیا برخورد دستگاه قضایی با زورگیران در کاهش جرائم تأثیر داشته یا نه می گوید: نمی‌توانیم تاثیر مجازاتی مثل اعدام را کمرنگ تصور کنیم، به هر حال بسیاری از افرادی که پیش از اعدام 2 زورگیر خشن جرائم این چنینی را مرتکب شده‌اند پس از برخورد قاطع دستگاه قضایی به خود آمده‌اند و حداقل از ترس مجازات تا حدودی از جرم فاصله گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: پیش از اعدام در اطراف میدان امام حسین گاها شاهد زورگیری‌هایی بودیم که خوشبختانه در حال حاضر کمتر شده است.

دستگاه های ذی ربط برخورد با زورگیران را در الویت قرار دهند 

مرجان دختر 28 ساله‌ای است که در خصوص برخورد دستگاه قضایی می‌گوید: به عقیده من برخورد نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بازدارنده نبوده چرا که اگر این برخوردها تأثیر داشت الان برادر من به دلیل ضربه چاقوی یکی از همین زورگیرها در بیمارستان نبود.

وی در تشریح حادثه‌ای که برای برادرش رخ داده می‌گوید: دو روز پیش طی تماسی از سوی بیمارستان به ما خبر دادند که برادرم با ضربات چاقو مجروح شده است.

وی ادامه داد: به محض اینکه به بیمارستان رفتیم متوجه شدیم که برادرم به دلیل شدت ضربه تحت عمل جراحی قرار گرفته و متأسفانه زورگیران مبلغ وامی را که از بانک برای مراسم ازدواج خود تهیه کرده بوده ربوده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های ذی ربط برخورد با زورگیران را در اولویت قرار دهند و اشد مجازات را برای آن‌ها اعمال کنند.

گزارش: سعیده اسدیان



تاريخ : 1 / 12 / 1391برچسب:, | 10:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قبرها در كنار هم بر روی سطحی صخره ای حفر شده اند. حفر این گورها بر سطح سنگی حیرت و پرسش بازدیدكنندگان را بر می انگیزد.
به گزارش مشرق، قبرستانی خاموش و مرموز در جنوب شرقی ترین نقطه ایران، استان سیستان و بلوچستان، شهر چابهار، روستای تیس. روستایی باستانی با قدمتی حداقل ۲۳۰۰ ساله كه در آن اعتقادات و باورهای مردم بلوچ با راز آمیزی و سكوت ژرفناك طبیعت آن و آثار باستانی بر جای مانده پیوند خورده است و گورستان جن كه بلوچ ها به آن «جن سنط» می‌گویند یكی از این رازهاست.


به گزارش شبکه ایران، قبرها در كنار هم بر روی سطحی صخره ای حفر شده اند. حفر این گورها بر سطح سنگی حیرت و پرسش بازدیدكنندگان را بر می انگیزد. چه كسانی این گورهارا حفر كرده اند؟ چرا سطح سنگی را برای حفر انتخاب كرده‌اند؟ این گورها با چه وسیله ای حفر شده است؟ در پاسخ به این پرسش ها مانند این گورستان جز سكوت و خاموشی چیزی نمی شنویم. شاید به دلیل حفظ مردگان و در گذشتگان از گزند جانوران و خورندگان زیر زمینی اجساد، رنج كندن سنگ را بر خود هموار می كردند و گورها را اینچنین می ساختند. شاید برای احترام به مردگان بوده و شاید هم باور مردم محلی درست باشد كه «این گورها متعلق به جن هاست. آنها مردگان خود را در حصار این سنگ ها دفن كرده اند، شب كه می رسد، جنها بر سر گور از دست رفتگان خود حاضر می شوند و به مویه و مرثیه سرایی مشغول می گردند. هر كس كه شبانگاه گذرش بر این گورستان بیفتد، مورد نفرین جن ها قرار می گیرد و با عذابی سخت بعد از چند روز می میرد.»



 
 



تاريخ : 1 / 12 / 1391برچسب:, | 10:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عضو ستاد تنظیم بازار استان تهران گفت: توزیع ۵ هزار تن پسته به قیمت هر کیلو ۳۰ هزار تومان از امروز در نمایشگاه‌های بهاره آغاز شد.

 یدالله صادقی در گفت‌وگو با فارس درباره تشریح وضعیت بازار استان تهران اظهار داشت: وضعیت کلی بازار خوشبختانه روند مثبت و رو به کاهشی دارد.وی با اشاره به اینکه قیمت‌ کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و آجیل شب عید تصویب شده است افزود: قیمت مرغ تازه روز گذشته 5800 تومان بوده و امروز متوسط قیمت در سطح خرده فروشی 100 تومان کاهش می‌یابد و در سطح عمده فروشی نیز در میدان بهمن 5500 تومان بوده است که پیش‌بینی می‌کنیم به 4 هزار و 800 تومان امروز کاهش پیدا کند.
 
صادقی افزود: توزیع مرغ منجمد به شکل گسترده آغاز شده است و علاوه بر توزیع قیمت مرغ منجمد در ستاد تنظیم بازار از 5100 تومان به 4800 تومان کاهش یافته است و از امروز توزیع می‌شود.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره توزیع 5 هزار تن پسته احتکار شده در سطح نمایشگاه‌های تهران به قیمت هر کیلو 30 هزار تومان اظهار داشت:‌ پسته درجه یک امروز در نمایشگاه‌ها با این قیمت توزیع می‌شود.



تاريخ : 1 / 12 / 1391برچسب:, | 10:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

اسفنديار رحيم مشايي جانشين رييس جمهور در شورايعالي امور ايرانيان خارج از کشور در نامه اي از سرپرست وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رييس دانشگاه آزاد خواست تا با توجه به نوسانات قيمت ارز و بروز مشکل براي دانشجويان ايراني در خارج از کشور، حسب نظر رييس محترم جمهور حداکثر تسهيلات لازم، بيش از گذشته براي انتقال اين دانشجويان به دانشگاه هاي داخلي در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن اين نامه به شرح زير است:

بسمه تعالي

جناب آقاي طريقت منفرد

سرپرست محترم وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي

جناب آقاي دانشجو

وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري

جناب آقاي دکتر دانشجو

رييس محترم دانشگاه آزاد


سلام عليکم

با توجه به بروز نوسانات در قيمت ارز و بروز مشکلات براي دانشجويان ايراني در خارج از کشور ، حسب نظر رياست محترم جمهوري ، مقتضي است دستور فرماييد حداکثر تسهيلات لازم را بيش از آنچه در گذشته اعمال مي شده است، در جهت انتقال دانشجويان ياد شده به دانشگاه هاي داخل کشور پيش بيني و به اطلاع عموم خانواده هاي عزيز ايراني ذينفع برسانند. ارسال گزارش اقدامات مورد امتنان است.

اسفنديار رحيم مشايي
 



تاريخ : 1 / 12 / 1391برچسب:, | 8:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 29 / 11 / 1391برچسب:, | 9:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طی روزهای اخیر شکافی بزرگ به طول چهار کیلومتر و عمق پنج متر در حاشیه شهر عنبرآباد و برخی روستاهای این شهر موجب نگرانی ساکنان این شهرستان شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، بروز شکافی بزرگ با عمق و طول چشمگیر طی چند روز گذشته موجب بروز هراس در بین شهروندان عنبرآبادی و روستاهای اطراف این شهر بزرگ در جنوب استان کرمان شده است.

این شکاف تنها طی چند روز در جنوب کرمان ایجاد شده است و شایعاتی در خصوص فعال شدن گسلی در اطراف شهر پر جمعیت عنبرآباد در بین مردم بر سر زبانها افتاده است.

این درحالی است که بروز زمین لرزه 4.2 ریشتری روز گذشته در فاریاب در نزدیکی این شهرستان بر شدت نگرانی مردم افزوده است.

بروز این شکافها در دشتهای عنبرآباد خسارتی نیز به زیر ساختها وارد کرده است بطوریکه در موردی دیگر زمین به طول یک کیلومتر در نزدیکی روستاهای توکل آباد و یوسف آباد شکاف برداشته است و این شکاف به جاده نیز خسارت زیادی وارد کرده و از میان آن گذشته است.

خسارت شدید به خانه روستائیان

این شکاف در این دو روستا حتی از میانه خانه های مسکونی نیز گذشته و در نهایت به این خانه ها نیز خسارت زده است.

هر چند شایعاتی در خصوص این شکافها به گوش می رسد اما آنچه مسلم است بروز این حادثه در عنبرآباد امری شگفت انگیز نیست زیرا در سالهای گذشته نیز عنبرآباد شاهد بروز این شکاف ها به خصوص بعد از بروز بارندگیهای شدید در جنوب کرمان بوده است.

برخی عقیده دارند که این شکافها هیچ ارتباطی به گسل ندارد و بروز این شکافها به دلیل نشست دشتها روی می دهد.

در حقیقت 15 سال خشکسالی در دشتهای استان کرمان خطر نشست زمین را افزایش داده است بطوریکه در برخی دشتهای استان کرمان زمین هر سال چندین سانتیمتر ارتفاع خود را از دست می دهد.

علی رشیدی، رئیس سازمان زمین شناسی استان کرمان بارها قبل از بروز چنین حوادثی نسبت به نشست زمین در کرمان هشدار داده است.

وی در گفتگو با مهر افزود: برداشتهای بی رویه از منابع آب زیر زمینی موجب شده است ذخایر طبیعی آب رفته رفته از بین برود و زمین نشست کند که نمونه آن در دشت اختیار آباد کرمان طی سالهای گدشته مشاهده شده است.

رشیدی خواستار مدیریت مصرف منابع آب زیر زمینی در استان کرمان شده است و پس از زمین لرزه نشست زمین مهمترین خطر کرمان است.

دشتهای کرمان در خطر نشست

وی گفت: تنها راهکار جلوگیری از نشست دشتهای استان کرمان خودداری از مصرف بی رویه آب دانست.

این درحالی است که به دلیل مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و وجود چاههای غیر مجاز و کمبود بارندگی دشتهای عنبرآباد در خطر نشست زمین قرار دارند و طی سالهای اخیر بارها شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم.

فرماندار عنبرآباد در گفتگو با مهر با تائید بروز این شکافها خواستار بررسی علمی بروز چنین شکافهایی در دشتهای شهرستان عنبرآباد شد.

ولی محمد مشایخی در این خصوص گفت: این شکاف ها طولی چند کیلومتری دارند و عمق آنها بیش از سه متر است.

وی خواستار مطالعه زمین شناسان بر روی این پدیده شد و ادامه داد: به نظر می رسد خشکسالی های اخیر دلیل عمده بروز چنین مواردی است.

این مسئول افزود: این شکافها بعد از بارندگی های اخیر روی داده است و خساراتی را وارد کرده که باید بررسی شود.

وی ادامه داد: در صورت مطالعه و مشخص شدن دلیل بروز این شکافها نگرانیهای مردم نیز کاهش خواهد یافت.



تاريخ : 29 / 11 / 1391برچسب:, | 12:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ثبت نام اینترنتی دریافت خدمات رسمیVPNبرای اشخاص حقوقی آغاز شد.
به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز ملی فضای مجازی با اعلام این خبر گفت: اشخاص حقوقی متقاضی دریافت خدمات رسمیVPN تا پنجم اسفند فرصت خواهند داشت برای ثبت نام به پایگاه WWW.VPN.IR مراجعه کنند.

مهندس علی فیاضی افزود: زمان ثبت نام اشخاص حقیقی متقاضی دریافت این خدمات متعاقباً اعلام می شود.

VPN مخفف virtual private network به معنای شبکه خصوصی مجازی است.



تاريخ : 29 / 11 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

NextUp TextAloud 3.0.48 نرم افزاری برای تبدیل متن به گفتار می باشد که برای ویندوز طراحی شده است. این نرم افزار می تواند متن شما را از اسناد MS Word، ایمیل ها، صفحات وب و فایل های PDF به گفتاری با صدای طبیعی تبدیل کند. شما بدین طریق می توانید متن های خود را به فایل صوتی تبدیل کنید و در دستگاه هایی مانند iPod، iPhone، پاکت پی سی و غیره به آنها گوش فرا دهید. TextAloud حتی قابلیت همگام سازی خودکار با iTunes را دارا می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید در زمان صرفه جویی کنید و کارآیی خود را با گوش دادن به متن ها در حین تمرینات ورزشی یا در مسافرت، افزایش دهید.

استفاده از این نرم افزار برای بیمارانی که دچار Dyslexia (خوانش پریشی، نوعی بیماری است که در آن مبتلا در خواندن یا هجی کردن کلمات دارای مشکل است) یا دیگر مشکلات خواندن متن هستند، بسیار مفید است و می تواند قابلیت خواندن متن را با گوش دادن به متنی که آن را مشاهده می کنند، افزایش دهد.

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 10:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 7:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عکسی در حاشیه جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام.



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 6:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

Extreme Call Blocker (Stealth) 28.8 یک نرم افزار خوب برای مسدود کردن و جلوگیری از دریافت تماس ها و اس ام اس های ناخواسته در گوشی های آندروید می باشد.

امکانات نرم افزار Extreme Call Blocker Droid:
- گرفتن نسخه پشتیبان و بازیابی تنظیمات
- امکان مسدود کردن تماس های ناشناس، خصوصی، بی نام و شماره های موجود در لیست سیاه
- امکان مسدود سازی اس ام اس های ناشناس و موجود در لیست سیاه
- امکان مخفی کردن نرم افزار
- نمایش دقیق شماره های بلاک شده و زمان تماس آنها
- قابلیت زمان بندی نرم افزار
- و …

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 3:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در آستانه سالروز قیام 29 بهمن 1356 مردم تبریز

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌
خوشامد عرض ميكنم به همه‌ى شما برادران عزيز، خواهران عزيز، جوانان عزيز؛ مخصوصاً خانواده‌هاى معزز شهدا، دانشوران، علما، مسئولان، كه اين راه دور را طى كرديد و هديه‌ى ارزشمند محبت و لطف و پيام استقامت مردم عزيز آذربايجان را به اين مناسبت به اينجا آورديد. اميدواريم خداوند متعال به همه‌ى شما لطف كامل و فراوان و رحمت شامله عنايت فرمايد. و همين جا به وسيله‌ى شما برادران و خواهران عزيز سلام عرض ميكنم به همه‌ى مردم آذربايجان و تبريز، مرد و زن مؤمن؛ كه حقيقتاً حضور آذربايجان و تبريز و ديگر شهرهاى آن منطقه، در همه‌ى دورانهاى گذشته‌ى ما، از صد سال، صد و پنجاه سال قبل تا امروز، در حركت ملت ايران، تعيين‌كننده بوده است. امروز هم همين جور است. شماها هستيد كه با همت خودتان، با غيرت خودتان، با ايمان خودتان، با عزم راسخ خودتان، توانسته‌ايد عزت اين كشور و اين ملت را در مقابل دشمنان حفظ كنيد. هر روز هم كه گذشته است، جلوه‌ى آذربايجان در عرصه‌هاى گوناگون بيشتر شده است. سى و پنج سال از ۲۹ بهمن سال ۵۶ ميگذرد. آذربايجان، امروز از جهت ايمان، استقامت، بصيرت و ايستادگى، حتّى از آن دوران مهم و سرنوشت‌ساز هم جلوتر است. اين همه توطئه، اين همه بدخواهى براى جدا كردن احساسات بعضها و بخشهاى مختلف اين ملت، اثرش درست بعكس بوده است. شما بوديد كه توانستيد هميشه پيشگام و پيشرو باشيد. در واقع شما هستيد كه لنگر آرامش اين كشوريد. در واقع آنطور كه شما در شعرتان گفتيد، بنده عرض ميكنم: «آرامِ دل ايران سيزلر سيز».(۱)
 يك خصوصيتى در مردم عزيز آذربايجان انسان بوضوح مشاهده ميكند؛ اين خصوصيت در بعضى از مناطق كشور هست، اما در آذربايجان به شكل بارزى وجود دارد و آن اين است كه مبارزات و حركت غيرتمندانه‌ى مردم آذربايجان در دوره‌هاى مختلف؛ در قضيه‌ى مشروطه، در قضيه‌ى اشغال نظامى، در قضاياى گوناگون - كه در اغلب اين قضايا، پيشروِ ديگران هم بودند - همواره با دين و ايمان دينى همراه بوده است. با اينكه جريان روشنفكرى چپ و همچنين جريان روشنفكرى وابسته‌ى به غرب در منطقه‌ى آذربايجان فعال بود - از همان روزهاى اولِ ورود روشنفكرى بيمار به كشورمان - و سعى ميكردند مردم را از دين جدا كنند، در عين حال اگر شما نگاه كنيد به نهضتهائى كه در آذربايجان شكل گرفت و خيلى از آنها نهضتهاى عمومى ملت ايران بود كه آذربايجانى‌ها جلوتر از ديگران بودند، مى‌بينيد با وجود آن تلاشها، حركت مردم و پيشروان و سرسلسله‌هاى حركتهاى مردمى در آذربايجان، بر پاى‌فشارى و پايبندى خود به مسائل دينى، صريح‌تر از همه بودند. در تبريز، ستار خان ميگفت: فتواى علماى نجف در جيب من است. يعنى اين مرد بزرگِ مبارزِ شجاع، كار خودش را با هدايت علما و مراجع نجف تنظيم ميكرد؛ درست نقطه‌ى مقابل آنچه كه آن روز تفكرات جريانهاى روشنفكرىِ شرق و غرب ميخواستند در اين كشور اعمال كنند. هميشه همين جور بوده، امروز هم همين جور است، فردا هم همين جور خواهد بود.
 ملت ايران در مجموعه‌ى خود، ايمان دينى را معيار و ملاك و راهنما قرار داده است. مثال را ما از آذربايجان زديم، اما در سرتاسر كشور، با اندازه‌هاى كم و زياد، همه‌ى ملت ايران اينجورند. حركت، حركت همراه با غيرت و شجاعت و احساس مسئوليت است؛ اما با راهنمائى دين، با پشتوانه‌ى ايمان دينى؛ اين خيلى ارزشمند است. براى همين هم هست كه شما ملاحظه ميكنيد خطراتى كه معمولاً از طرف قدرتهاى سلطه‌گر جهانى متوجه ملتها ميشود و آنها را متزلزل ميكند، اين خطرها ملت ايران را متزلزل نكرد. حالا در برهه‌ى كنونى، زمان مسئله‌ى تحريمها و فشارها گفتند كه ميخواهيم براى ملت ايران تحريم فلج‌كننده تنظيم كنيم؛ تنظيم هم كردند. دو سه روز قبل از بيست و دوى بهمن، يك مرحله‌ى جديد تحريمها را وارد معادلات كردند؛ چند ماه قبل هم - در مرداد همين سال - باز مجدداً همين كار را انجام دادند. يعنى در ايام بيست و دوى بهمنِ امسال به خيال خودشان فشارها را بر مردم افزايش دادند. به اميد چه؟ به اميد سست كردن مردم. جواب چه بود؟ جواب ملت ايران اين بود كه امسال راهپيمائى بيست و دوى بهمن از سالهاى قبل پرشورتر است. همه آمدند، همه جا آمدند، با روحيه آمدند، با چهره‌ى خندان آمدند. اين، ملت ايران است. هر سال بيست و دوى بهمن، ملت ايران ضربه‌اى بر دشمنان وارد ميكند؛ مثل بهمنى بر سر دشمنان و مخالفان فرود مى‌آيد. امسال هم اين بهمن فرود آمد. بنده لازم ميدانم مجدداً - كه اگر تا صد بار هم تكرار شود، زيادى نيست - از ملت ايران به خاطر اين حضور پرشكوه و عزتمندانه سپاسگزارى كنم. در مقابل اين احساس، در مقابل اين بصيرت، انسان بايد تعظيم كند. اين، ملت ايران است.
 دشمنان در مقابل اين وضعيت، دچار انفعالند؛ اين را من به شما عرض بكنم. برخلاف آنچه كه وانمود ميشود كه آنها در موضع فعال قرار دارند، نه، اينجور نيست؛ دشمن در مقابل ملت ايران در موضع انفعال است. ملتى با عزم راسخ، با بصيرت، با ايمان، ميداند چه ميخواهد، راه را هم بلد است، سختى‌ها را هم با شجاعتِ تمام تحمل ميكند؛ در مقابل اين ملت، اسلحه‌هاى گوناگون سياسى و نظامى و امنيتى و اقتصادى كنْد است؛ لذا دشمن در حال انفعال است. دشمنان چون در حال انفعالند، حركات غير منطقى ميكنند.
 من اين را به شما عرض بكنم: دولتمردان آمريكا مردم غيرمنطقى‌اى هستند؛ حرفشان غيرمنطقى است، عملشان غيرمنطقى است، زورگويانه است؛ توقع دارند ديگران در مقابل كار غيرمنطقى آنها و زورگوئى آنها تسليم شوند؛ خب، بعضى هم تسليم ميشوند؛ بعضى از دولتها، بعضى از نخبگان سياسى در برخى از كشورها در مقابل پرروئى و زورگوئى آنها تسليم ميشوند؛ اما ملت ايران و نظام جمهورى اسلامى تسليم‌شدنى نيست. نظام جمهورى اسلامى حرف دارد، منطق دارد، توانائى دارد، اقتدار دارد؛ لذا در مقابل حرف غير منطقى و كار غير منطقى تسليم نميشود.
 آنها چطور غيرمنطقى‌اند؟ نشانه‌ى غير منطقى بودن آنها، همين تناقضهائى است كه بين حرفهاى آنها و بين كارهاى آنها هست؛ حرف يك جور ميزنند، كار جور ديگرى انجام ميدهند. خب، از اين نشانه‌اى واضح‌تر براى غير منطقى بودن نيست. انسانِ منطقى يك حرف قانع‌كننده‌اى ميزند، بعد هم دنبال آن حرف راه مى‌افتد. اين آقايان - دولتمردان آمريكائى و ديگر تبعه‌ى آنها از غربى‌ها - اينجورى نيستند؛ يك حرفى ميزنند، يك ادعائى ميكنند، اما در عمل، درست عكس آن را انجام ميدهند. من حالا چند نمونه عرض بكنم:
 ادعا ميكنند ما متعهد به حقوق بشريم. بله، آمريكائى‌ها پرچم حقوق بشر را بلند كرده‌اند، ميگويند ما متعهد به حقوق بشريم؛ آن هم نه فقط در كشور خودشان - كه آمريكا باشد - در همه‌ى دنيا. خب، اين حرفى است، ادعائى است؛ در عمل چه؟ در عمل، بيشترين ضربه را اينها به حقوق بشر ميزنند؛ بيشترين اهانت را به حقوق انسانها در كشورهاى مختلف و نسبت به ملتهاى مختلف، اينها ميكنند. زندانهاى مخفى‌شان در سرتاسر دنيا، زندانشان در گوانتانامو، زندانشان در عراق - ابوغريب - حمله‌ى آنها به مردم غيرنظامى در افغانستان، در پاكستان، در مناطق گوناگون؛ اينها نمونه‌اى از حقوق بشر ادعائى آمريكائى‌هاست! هواپيماهاى بدون سرنشينشان راه مى‌افتد، هم جاسوسى ميكند، هم مردم را زير فشار قرار ميدهد؛ كه روزانه خبرش را شما از افغانستان و پاكستان ميشنويد. البته همين هواپيماهاى بدون سرنشين، به قول يكى از مجلات آمريكائى كه همين چند روز قبل از اين نوشته بود، در آينده مايه‌ى دردسر خود آنها خواهد شد.
 ميگويند ما متعهد به عدم تكثير سلاح هسته‌اى هستيم. بهانه‌ى حمله‌ى به عراق هم در يازده سال قبل از اين همين بود كه گفتند در عراق رژيم صدام دارد سلاح هسته‌اى درست ميكند. البته رفتند و پيدا هم نكردند و معلوم شد دروغ بوده است. ميگويند ما متعهديم كه سلاح هسته‌اى تكثير نشود؛ در عين حال از يك دولت شريرى كه داراى سلاح هسته‌اى هم هست، تهديد به سلاح هسته‌اى هم ميكند - يعنى دولت صهيونيستى - دفاع ميكنند، حمايت ميكنند. آن حرفشان است، اين عملشان است.
 ميگويند ما متعهد به گسترش دموكراسى در دنيا هستيم - حالا كارى نداريم كه دموكراسىِ خود آمريكا چه جور دموكراسى‌اى است؛ در اين زمينه بحث نميكنيم - با اين ادعا، با كشورى مثل جمهورى اسلامى كه روشن‌ترين و واضح‌ترين مردم‌سالارى‌ها و دموكراسى‌ها را در اين منطقه داراست، دائم معارضه و مقابله ميكنند؛ در عين حال پشت سر كشورهائى در اين منطقه مى‌ايستند و با كمال پرروئى از آنها حمايت ميكنند كه بوى دموكراسى را استشمام نكرده‌اند و يك بار ملتشان رنگ انتخابات و رأى و صندوق رأى را نديده‌اند. اين هم تعهدشان نسبت به دموكراسى است! ببينيد فاصله‌ى قول و عمل چقدر است.
 ميگويند ميخواهيم مسائلمان را با ايران حل كنيم. اين حرفى است كه بارها ميگفتند، اخيراً بيشتر هم ميگويند. ميگويند ميخواهيم مذاكره كنيم و مسائلمان را با ايران حل كنيم - اين حرفشان است - اما در عمل متشبث به تحريم ميشوند، متشبث به تبليغات دروغ ميشوند، حرفهاى ناشايسته ميزنند، مطالب خلاف واقع را نسبت به نظام جمهورى اسلامى و ملت ايران دم‌به‌دم منتشر ميكنند.
 همين چند روز قبل از اين، رئيس جمهور آمريكا نطق ميكند و درباره‌ى مسائل هسته‌اى ايران جورى حرف ميزند كه انگار اختلاف بين ايران و آمريكا اين است كه ايران ميخواهد سلاح هسته‌اى درست كند. ميگويد ما تا جائى كه بتوانيم، نميگذاريم ايران سلاح هسته‌اى درست كند! خب، اگر ما ميخواستيم سلاح هسته‌اى درست كنيم، شما چطور ميتوانستيد نگذاريد؟ اگر ايران اراده ميكرد كه سلاح هسته‌اى داشته باشد، آمريكا به هيچ وجه نميتوانست جلوى او را بگيرد.
 ما نميخواهيم سلاح هسته‌اى درست كنيم؛ نه به خاطر اينكه آمريكا از اين ناراحت ميشود؛ عقيده‌ى خود ما اين است. ما اعتقاد داريم كه سلاح هسته‌اى جنايت بر بشريت است و نبايد توليد شود؛ آنچه هم كه در دنيا هست، بايد محو شود و از بين برود؛ اين عقيده‌ى ماست، به شما ربطى ندارد. اگر ما اين عقيده را نداشتيم و تصميم ميگرفتيم سلاح هسته‌اى درست كنيم، هيچ قدرتى نميتوانست جلوى ما را بگيرد؛ همچنان كه در جاهاى ديگر هم نتوانستند بگيرند: در هند نتوانستند، در پاكستان نتوانستند، در كره‌ى شمالى نتوانستند. آمريكائى‌ها مخالف هم بودند، اما آنها هم سلاح هسته‌اى درست كردند.
 اينكه ميگويند «ما نميگذاريم ايران سلاح هسته‌اى درست كند»، يك تقلب در حرف زدن است. مگر بحث سر سلاح هسته‌اى است؟ در قضيه‌ى هسته‌اى ايران، بحث بر سر سلاح هسته‌اى نيست؛ بحث سر اين است كه شما ميخواهيد جلوى حق قطعى و مسلّم ملت ايران را - كه غنى‌سازى هسته‌اى و استفاده‌ى صلح‌آميز از توان داخلى خود ملت ايران است - بگيريد. البته اين را هم نميتوانيد و ملت ايران آنچه را كه حق خودش است، انجام خواهد داد.
 دولتمردان آمريكائى غير منطقى حرف ميزنند. با گفتگو كننده‌ى غير منطقى، نميشود انسان بنشيند به اتكاء منطق حرف بزند؛ خب، او غير منطقى است. غير منطقى يعنى زورگو، يعنى حرفِ بيخود بزن. اين واقعيتى است كه ما در طول اين سى سال در برخورد با قضاياى گوناگون جهانى آن را بروشنى دريافته‌ايم. ما اين را ميفهميم كه طرف مقابل ما كيست و چگونه بايد با او رفتار كرد.
 من چند نكته را يادداشت كرده‌ام كه به شما برادران و خواهران عزيز و به همه‌ى ملت ايران در اين زمينه‌ها عرض كنم. البته اين حرفها براى ملت ايران است. آنها كه حرف ميزنند، رئيس جمهور آمريكا كه حرف ميزند، اعوان و انصارش از دولتمردان آمريكا كه حرف ميزنند، براى فريب دادن افكار عمومى است؛ حالا افكار عمومى جهان، يا افكار عمومى ملتهاى منطقه؛ يا اگر بتوانند، افكار عمومى ملت خودمان. ما فعلاً با افكار عمومى جهان كارى نداريم. شبكه‌ى وابسته‌ى صهيونيستى - آمريكائىِ خبرى دنيا حرفهاى ما را آنچنان كه هست، منعكس نميكند؛ يا اصلاً منعكس نميكند، يا ناقص منعكس ميكند، يا درست بعكس منعكس ميكند. من براى مردمِ خودمان حرف ميزنم. اقتدار جمهورى اسلامى مربوط به افكار عمومىِ جهانى نيست. جمهورى اسلامى اقتدار خود، عزت خود، شرف خود را از افكار عمومى دنيا به دست نياورده است؛ از خود اين ملت به دست آورده است. آن بناى استوار و مستحكمى كه ملت ايران به وجود آوردند و امروز پيام آن در همه‌ى دنيا دارد پى‌درپى و به خودى خود پخش ميشود، متكى است به خود ملت ايران. من براى مردمِ خودمان حرف ميزنم، كارى به ديگران ندارم؛ ميخواهند بشنوند، ميخواهند نشنوند؛ ميخواهند منعكس كنند، ميخواهند نكنند؛ اما ملت عزيز خودمان بايد بدانند. پس نكته‌ى اول اين است كه اينها غير منطقى‌اند، بدون اعتقاد حرف ميزنند و حرفشان با عملشان يكى نيست.
 نكته‌ى دوم: بحث مذاكره را پيش كشيدند، كه ايران بيايد بنشينيم مذاكره كنيم. همين رفتار غيرمنطقى، در اين دعوت به مذاكره هم وجود دارد. غرض آنها حل مشكلات و مسائل نيست - كه من بعد توضيح خواهم داد - غرضشان يك كار تبليغاتى است براى اينكه به ملتهاى مسلمان نشان دهند كه ببينيد اين نظام جمهورى اسلامى بود با آن سرسختى، با آن ايستادگى، اما عاقبت مجبور شد بيايد باب مصالحه و گفتگو را با ما باز كند. وقتى ملت ايران اينجور است، شماها چه ميگوئيد ديگر؟ اين را براى خاموش كردن و نااميد كردن ملتهاى سربرافراشته‌ى مسلمان كه امروز در بسيارى از كشورهاى اسلامىِ اينها نسيم بيدارى وزيده است و به خاطر اسلام احساس عزت ميكنند، لازم دارند. از اول انقلاب، اين يكى از هدفها بود. از سالهاى اول انقلاب، يكى از هدفهاى آنها همين بود كه ايران را پاى ميز مصالحه و بده‌بستان بكشانند؛ بگويند بالاخره ديديد ايران هم كه ادعا ميكرد مستقل است، ايستاده است، نترس است، شجاع است، مجبور شد بيايد بنشيند پاى ميز مذاكره؟ امروز هم همين هدف را دنبال ميكنند. اين، مطلب مهمى است. وقتى هدف از مذاكره، يك هدفِ غيرمربوط به مسائل اساسى است، يك هدف تبليغاتى است، خب معلوم است طرف مقابل كه جمهورى اسلامى است، خام نيست، چشم‌بسته نيست، ميفهمد كه هدف شما چيست؛ لذا متناسب با همان نيت خودتان، جواب شما را ميدهد.
 نكته‌ى سوم اين است كه مذاكره در عرف آمريكائى‌ها و قدرتهاى سلطه‌گر به معناى اين است كه بيائيد بنشينيم گفتگو كنيم تا شما حرف ما را قبول كنيد - هدف مذاكره اين است - بيائيد بنشينيم حرف بزنيم تا بالاخره نتيجه‌ى اين حرف زدن و گفتگو كردن اين باشد كه مطلبى را كه شما قبول نميكرديد، حالا قبول كنيد. همين حالا در تبليغاتى كه آمريكائى‌ها در مورد مذاكرات راه انداخته‌اند - كه چند وقت است لابد ميشنويد - و سر و صدا و هياهو دارند كه بله، با ايران مذاكره‌ى مستقيم كنيم، چه كنيم، در همين حرفهاى امروزشان هم اين معنا كاملاً خودش را نشان ميدهد: بيائيم بنشينيم تا ايران را قانع كنيم كه از غنى‌سازى دست بردارد؛ از انرژى هسته‌اى دست بردارد. هدف اين است. نميگويند بيائيم بنشينيم مذاكره كنيم تا ايران ادله‌ى خودش را بيان كند، ما از فشار روى مسئله‌ى هسته‌اى دست برداريم، از تحريم دست برداريم، از دخالتهاى امنيتى و سياسى و غيره دست برداريم؛ ميگويند بيائيد مذاكره كنيم تا ايران حرف ما را قبول كند!
 خب، اين مذاكره كه به درد نميخورد؛ اين مذاكره كه به جائى نميرسد. حالا گيرم دولت ايران قبول كرد، رفتند نشستند با آمريكائى‌ها مذاكره كردند. وقتى هدف اين است، اين چه مذاكره‌اى است؟ خب، معلوم است كه ايران از حقوق خودش دست‌بردار نيست. هر جائى كه در اثناى مذاكره ببينند طرف مقابل يك حرف منطقى‌اى ميزند و آنها كم مى‌آورند، در مقابل ايران همان جا مذاكره را قطع ميكنند؛ ميگويند ايران حاضر نيست حرف بزند! شبكه‌هاى خبرى و سياسى هم دست آنهاست؛ تبليغات ميكنند. اين را ما تجربه كرديم. در اين ده پانزده سال گذشته، دو سه مرتبه اتفاق افتاد كه آمريكائى‌ها سر يك موضوع مشخصى به مسئولين ما پيغام دادند، اصرار كردند كه يك امر خيلى لازمِ فورىِ فوتىِ واجبى است، بيايد بنشينيم يك صحبتى بكنيم. خب، مأمورين دولتى - معمولاً يك نفر، دو نفر - رفتند يك جائى نشستند صحبت كردند؛ بمجرد اينكه حرف منطقى اينها بيان شد و آنها جوابى نداشتند، يكجانبه مذاكره‌ها قطع شد! البته استفاده‌ى تبليغاتى‌شان را هم كردند. اين، تجربه‌ى ماست. خب، «من جرّب المجرّب حلّت به النّدامة».(۲)
 نكته‌ى چهارم: در تبليغات وانمود ميكنند كه اگر ايران با آمريكا سر ميز مذاكره بنشيند، تحريمها برداشته ميشود. اين هم دروغ است. هدفشان اين است كه با وعده‌ى برداشتن تحريمها، ملت ايران را وادار كنند كه اشتياق به مذاكره‌ى با آمريكا پيدا كند. تصور آنها اين است كه ملت ايران ديگر از تحريمها به ستوه آمده‌اند، پدرشان دارد در مى‌آيد، همه چيز به هم ريخته است؛ پس ما بگوئيم خيلى خوب، بيائيد مذاكره كنيد تا تحريم را برداريم، يكهو جمعيت ملت ايران راه بيفتند كه بله، بيائيد مذاكره كنيم.
 اين حرف هم از همان حرفهاى غير منطقى و همراه با فريب و يك وسيله‌اى براى زورگوئى است. اولاً - همان طور كه عرض كرديم - اينكه ميگويند بيائيد مذاكره كنيم، مقصودشان از مذاكره، واقعاً يك گفتگوى عادلانه و منطقى نيست؛ مذاكره يعنى شما بيائيد حرفهاى ما را قبول كنيد، تسليم شويد، تا ما تحريمها را برداريم. خب، اگر ملت ايران ميخواستند تسليم شوند، چرا انقلاب كردند؟ آمريكا بر اوضاع ايران مسلط بود و هر كار دلش ميخواست، ميكرد. ملت ايران انقلاب كردند براى اينكه از زير يوغ آمريكا خارج شوند؛ حالا بيايند بنشينند باز مجدداً تسليم شما شوند؟ اين، اشكال اول.
 اشكال بعد اين است كه تحريمها با مذاكره برداشته نخواهد شد؛ اين را من به شما عرض بكنم. هدف تحريمها چيز ديگرى است. هدف تحريمها خسته كردن ملت ايران است، جدا كردن ملت ايران از نظام اسلامى است. مذاكره هم كه انجام بگيرد، اگر ملت ايران باز در صحنه باقى باشد و بر حقوق خود اصرار بورزد، اين تحريمها وجود خواهد داشت. ملت ايران در مقابل اين فكر غلط دشمن چه كار ميكند؟
 ببينيد، يك ملاحظه‌اى در ذهن طرفهاى مقابل ما هست كه اين ملاحظه را باز كنيم، تحليل كنيم. آنها ميگويند تكيه‌ى نظام جمهورى اسلامى به اين مردم است؛ اگر توانستيم اين مردم را از نظام جمهورى اسلامى جدا كنيم، قدرت مقاومت از نظام جمهورى اسلامى گرفته خواهد شد. اين فكرِ طرف مقابل ماست. خب، اين فكر دو قسمت دارد؛ يك قسمتش را درست فهميدند، يك قسمتش را غلط فهميدند، غلط كردند. آن قسمتى كه درست فهميدند، اين است كه بله، تكيه‌ى جمهورى اسلامى به اين مردم است؛ پشتوانه‌ى نظام اسلامى، هيچ كس جز انبوه توده‌هاى عظيم ملت ايران نيست؛ حصار اين كشور و اين نظام، همين مردمند. آنچه كه غلط فهميدند، اين است كه خيال كردند با فشار تحريم، با زورگوئى در زمينه‌ى مسائل بين‌المللى و بازرگانى و توليد و غيره، خواهند توانست ملت ايران را به زانو در بياورند و عاجز كنند. اگر فكر ميكنند خواهند توانست اين پشتوانه را از جمهورى اسلامى بگيرند، اينجا را اشتباه كرده‌اند.
 بله، ملت ايران در مقابل آنچه كه دشمن ميخواهد انجام دهد، دنبال تدبير خواهد بود. ملت ايران دنبال شكوفائى اقتصادى، رونق اقتصادى و رفاه كامل است؛ اما ملت ايران نميخواهد اين را از راه ذلت در مقابل دشمن به دست بياورد؛ اين را ميخواهد با نيروى خود، با عزم خود، با شجاعت خود، با پيشروى خود، با توانائى جوانانش به دست آورد؛ لا غير. بله، تحريم، فشار است، آزار است - شكى نيست - اما در مقابله‌ى با اين فشار و آزار، دو راه وجود دارد: ملتهاى ضعيف وقتى كه دشمن فشار آورد، ميروند در مقابل دشمن تسليم ميشوند، خشوع ميكنند، توبه ميكنند. اما ملت شجاعى مثل ايران بمجرد اينكه ديد دشمن دارد فشار مى‌آورد، سعى ميكند نيروهاى درونى خود را فعال كند، با قدرت و شجاعت از منطقه‌ى خطر عبور كند؛ و همين كار را خواهد كرد. اين هم تجربه‌ى سى ساله‌ى ماست.
 كشورهائى در همين منطقه‌ى ما هستند و سى و چند سال در مشت آمريكا بودند، دولتهاشان نوكر و مطيع و فرمانبر آمريكا بودند؛ آنها كجا هستند؟ ملت ايران هم سى و چند سال در مقابل آمريكا ايستاده؛ ملت ايران كجاست؟ در مقابل سى سال فشار آمريكا، ملت ما از لحاظ پيشرفت علمى، پيشرفت اقتصادى، پيشرفت فرهنگى، آبروى بين‌المللى، نفوذ و اقتدار سياسى، به جائى رسيده است كه در دوران رژيمهاى پهلوى و قاجار خوابش را هم نميديدند؛ نه مردم، نه مسئولان. ما تجربه كرديم، ما امتحان كرديم. سى سال ما در مقابل فشارهاى آمريكا ايستاده‌ايم، اينجائيم؛ ملتهائى هم هستند كه سى سال تسليم آمريكا شدند و مراحل متعددى عقبند. ما بدى نديديم از ايستادگى، از مقاومت. مقاومت، نيروى درونى يك ملت را احياء ميكند و به فعليت ميرساند. همين تحريمهائى كه ميكنند، به كمك ملت ايران خواهد آمد و ملت ايران را به اذن اللّه و به حول و قوه‌ى الهى به رشد و شكوفائى خواهد رساند. اين، نكته‌ى مهمى است.
 خب، امسال شما ديديد در اين راهپيمائى، مردم چه كردند. نميشود گفت مردم از گرانى و مشكلات شكايتى ندارند؛ چرا، گرانى هست، مشكلات اقتصادى هست، مردم هم آن را لمس ميكنند - مخصوصاً طبقات ضعيف - اما اين موجب نشد كه مردم بين خودشان و نظام اسلامى فاصله بيندازند. مردم ميدانند كه آن دست قدرتمندى كه بتواند اين مشكلات را حل كند، نظام اسلامى است؛ آن اسلام عزيز و اسلام مقتدر و مسئولانى است كه به اسلام پايبندند؛ اينها ميتوانند مشكلات را برطرف كنند. تسليم شدن در مقابل دشمنان، مشكلى را برطرف نميكند.
 نكته‌ى آخر: ما بعكس آنها، منطقى هستيم. مسئولين ما منطقى‌اند، ملت ما منطقى‌اند. حرف منطقى و كار منطقى را ما قبول داريم. آمريكائى‌ها نشان بدهند كه زور نميگويند، نشان بدهند كه شرارت نميكنند، نشان بدهند كه در حرف و عملشان غير منطقى حرف نميزنند و عمل نميكنند، نشان بدهند كه به حقوق ملت ايران احترام ميگذارند، نشان بدهند كه در منطقه آتش‌افروزى نميكنند، نشان بدهند كه در مسائل ملت ايران دخالت نميكنند؛ آنچنان كه در فتنه‌ى ۸۸ دخالت كردند، از فتنه‌گران پشتيبانى كردند، شبكه‌هاى اجتماعى را در خدمت فتنه‌گران قرار دادند - يك شبكه‌ى اجتماعى آن روزها ميخواست براى تعميرات تعطيل كند، گفتند تعطيل نكن؛ براى اينكه بتوانند روى فتنه و آتش فتنه اثر بگذارند! - اين كارها را نكنند، خواهند ديد جمهورى اسلامى يك نظام خيرخواه است؛ مردم، مردم منطقى‌اى هستند. راه تعامل با جمهورى اسلامى فقط اين چيزى است كه گفتيم و لاغير؛ از اين راه ميتوانند با جمهورى اسلامى تعامل داشته باشند. آمريكائى‌ها بايد حسن نيت خودشان را اثبات كنند؛ نشان بدهند كه درصدد زورگوئى نيستند. اگر چنانچه اين را نشان دادند، آن وقت خواهند ديد كه ملت ايران پاسخ خواهد داد. شرارت نباشد، دخالت نباشد، زورگوئى نباشد، شناختن حقوق ملت ايران باشد، آن وقت جواب مناسب از طرف ايران داده خواهد شد.
 يك نكته هم راجع به مسائل داخلى كشورمان عرض كنم، كه اين هم مسئله‌ى مهمى است. قضيه‌اى در مجلس پيش آمد؛ قضيه‌ى بدى بود، قضيه‌ى نامناسبى بود؛ هم ملت را ناراحت كرد، هم نخبگان را ناراحت كرد. بنده‌ى حقير هم از دو جهت ناراحت شدم: هم خودم در مقابل اين قضايا احساس تأثر ميكنم؛ هم به خاطر ناراحتى مردم، انسان احساس تأثر ميكند. خب، رئيس يك قوه به استناد يك اتهامِ ثابت نشده و مطرح نشده‌اى در دادگاه، دو قوه‌ى ديگر را متهم كرد؛ اين كار بدى بود، اين كار نامناسبى بود؛ اينجور كارها، هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است، هم خلاف اخلاق است، هم تضييع حقوق اساسى مردم است. يكى از حقوق اساسى مهم مردم اين است كه در آرامش روانى و در امنيت روانى زندگى كنند؛ در كشور امنيت اخلاقى برقرار باشد. اگر يك فردى متهم به فساد است، نميشود به خاطر او انسان ديگران را متهم كند؛ حتّى اگر ثابت هم ميشد، چه برسد به اينكه ثابت نشده است، دادگاهى نرفته، محاكمه‌اى نشده. به استناد متهم كردن يك نفر، انسان بيايد ديگران را، مجلس را، قوه‌ى قضائيه را متهم كند؛ اين كار درست نيست، اين كار غلط است. بنده فعلاً نصيحت ميكنم. اين كار، كار شايسته‌اى براى نظام جمهورى اسلامى نيست. آن طرف قضيه هم، اصل اين استيضاحى كه در مجلس انجام گرفت، غلط بود. خب، استيضاح بايد يك فايده‌اى داشته باشد. چند ماه به پايان كار دولت، استيضاح يك وزير، آن هم باز با يك علت و دليلى كه مربوط به خود آن وزير نيست، چه معنى دارد؟ چرا؟ اين هم غلط بود. اين هم كه شنيدم در داخل مجلس كسانى حرفهاى نامناسبى بر زبان آوردند، اين هم غلط است. همه‌ى اين قضايا، قضاياى نامتناسبى است با نظام جمهورى اسلامى؛ نه آن متهم كردن، نه آن برخورد كردن، نه آن استيضاح. دفاعى هم كه رئيس محترم قوه از خودش كرد، آن هم يك قدرى زياده‌روى بود؛ لزومى نداشت.
 وقتى ما همه با هم برادريم، وقتى دشمن مشترك جلوى روى ما هست، وقتى توطئه را مى‌بينيم، چه كار بايد بكنيم؟ تا امروز مسئولين در مقابل توطئه‌هاى دشمن هميشه كنار هم ايستاده‌اند، حالا هم بايد همين جور باشد، هميشه هم بايد همين جور باشد.
 من از مسئولان قوا و مسئولان كشور هميشه حمايت كردم؛ باز هم هر كسى كه مسئوليتى بر دوش دارد، بنده از او حمايت ميكنم، به او كمك ميكنم؛ اما اين كارها را نمى‌پسنديم؛ اين كارها متناسب با تعهدها نيست؛ با سوگندهائى كه خورده شده، مناسب نيست. اين ملت عظيم را ببينند؛ شايسته‌ى اين ملت، رفتار ديگرى است. امروز مسئولان بايد همه‌ى تلاششان را بكنند براى اينكه گره‌هاى اقتصادى را باز كنند، مشكلات را برطرف كنند. بنده سه چهار سال قبل از اين، در صحبت اول سال صريحاً به مردم و به مسئولين گفتم كه نقشه‌ى دشمنان ملت ايران از حالا به بعد، بيش از همه، نقشه‌ى اقتصادى است. خب، مى‌بينيد كه همين جور شد. هم دولت، هم مجلس، همه‌ى نيرويشان را، همه‌ى فكر و ذكرشان را متمركز كنند بر روى سياستهاى درست اقتصادى. چند سال قبل از اين، بنده درباره‌ى فساد اقتصادى، به رؤساى قوا نامه دادم. خب، با فساد اقتصادى مبارزه كنيد. به زبان گفتن كه مطلب تمام نميشود؛ عملاً با فساد مبارزه كنيد. هى بگوئيم مبارزه با فساد اقتصادى. خب، كو؟ در عمل چه كار شد؟ چه كار كرديد؟ اينهاست كه انسان را متأثر ميكند.
 توقع بنده از مسئولين اين است كه حالا كه رفتار دشمن شدت پيدا كرده است، شما هم رفاقتهاتان را با هم شدت بدهيد و بيشتر با هم باشيد. تقوا، تقوا، تقوا، صبر، ميدان ندادن به احساسات سركش، ملاحظه‌ى مصالح كشور، متمركز كردن همه‌ى توان و نيرو براى حل مشكلات مردم و مشكلات كشور؛ اين توقع ماست. اميدواريم ان‌شاءاللّه اين نصيحتِ خيرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولين محترم، بخصوص مسئولين بالا قرار بگيرد؛ به اين مسئله پايبند باشند.
 اين را هم عرض بكنيم؛ اين حرفى كه من امروز زدم و از بعضى از مسئولان و سران كشور گله‌گزارى كردم، موجب نشود كه حالا يك عده‌اى راه بيفتند، بنا كنند عليه اين و آن شعار دادن؛ نه، بنده با اين كار هم مخالفم. اينكه شما يك نفر را به عنوان ضد ولايت، ضد بصيرت، ضد چه، مشخص كنيد، بعد يك عده‌اى راه بيفتند عليه او  شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با اين كارها هم مخالفم؛ اين را من صريح بگويم. اين كارهائى كه در قم اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. آن كارهائى كه در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. بارها به مسئولين و كسانى كه ميتوانند جلوى اين چيزها را بگيرند، تذكر داده‌ام. آن كسانى كه اين كارها را ميكنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نكنند. مى‌بينيد كه تشخيص ما اين است كه اين كارها به ضرر كشور است، اين كارها به نفع نيست. با احساساتشان راه بيفتند اينجا، آنجا، عليه اين شعار بدهند، عليه آن شعار بدهند؛ اين شعاردادن‌ها كارى از پيش نميبرد. اين خشمها را، اين احساسات را براى جاى لازم نگه داريد. در دوران دفاع مقدس اگر بسيجى‌ها ميخواستند همين طور بروند يك جائى، طبق ميل خودشان حمله كنند، كه خب پدر كشور در مى‌آمد. نظمى لازم است، انضباطى لازم است، مراعاتى لازم است. اگر چنانچه به اين حرفها اعتنائى ندارند، آنها كه خب حسابشان جداست؛ اما آن كسانى كه به اين حرفها اعتناء دارند و مقيدند كه برخلاف موازين شرع حركت نكنند، بايد مراقبت كنند، از اين كارها نكنند.
 البته ملت ايران به لطف الهى، به هدايت الهى، ملت بصيرى است. من به شما عرض بكنم جوانها ! آن روزى كه ما نيستيم و شما هستيد، بدانيد آن روز ملت ايران وضعش، افقش، زندگى مادى و معنوى‌اش، بمراتب از امروز بهتر خواهد بود. حركت ملت ايران به سمت روشنى است، افقها روشن است. ما يك قدرى بايد مراقب خودمان باشيم.
 از خداوند متعال هم بايد كمك بگيريم؛ از ارواح طيبه‌ى شهدا و روح مطهر امام هم بايد كمك بگيريم. ان‌شاءاللّه دعاى حضرت بقيةاللّه الأعظم (ارواحنا فداه) شامل حال ما و شما بشود.
    والسّلام عليكم و رحمةالله و بركاته‌



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 12:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(شنبه) در آستانه 29 بهمن، سالروز قیام مردم تبریز بر ضد رژیم ستم شاهی در سال 1356با هزاران نفر از علما، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند.