تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 9:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

     
اگر غلظت خون دارید، بخوانید


سلامت نیوز:‌ افزایش غلظت خون از این جهت خطرناک است که موجب کند شدن حرکت خون در عروق شده و خطر سکته را افزایش می دهد.

افزایش تعداد گلبول های قرمز خون در واحد حجم را غلظت خون می گویند.
 
در این حالت هموگلوبین‌ خون بیمار بیشتر از یك فرد عادی است. به این معنی که هموگلوبین بالاتر از 18 در مردان و بیشتر از16 در زنان به عنوان غلظت خون تشخیص داده می شود.

بیماری غلظت خون به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود كه در بیماری غلظت خون اولیه، تولید گلبول‌های قرمز خون توسط سیستم خون ساز بدن به صورت خودكار بالاست. در غلظت خون ثانویه، سیستم خون ساز بدن سالم است ولی بیماری‌هایی مانند بیماری‌های مزمن ریوی، كلیوی و قلبی و یا تومورها، کاهش اکسیژن رسانی بافتی، بودن در ارتفاعات، سیگار کشیدن و زندگی در هوای آلوده موجب افزایش غلظت خون می شوند.

افزایش غلظت خون از این جهت خطرناک است که موجب کند شدن حرکت خون در عروق شده و خطر سکته را افزایش می دهد.

برخی از افراد مبتلا به افزایش غلظت خون هیچ گونه علایمی ندارند و در برخی افراد اختلالاتی مانند برافروختگی پوست صورت، قرمزی چشم‌ها، اختلالات هوشیاری، منگی، سردرد، خواب آلودگی و گزگز دست و پا مشاهده می شود. خارش پوست به ویژه پس از استحمام، برجسته شدن وریدهای چشم، بزرگی کبد و طحال نیز از علایم شایع این مشکل هستند. در صورت عدم کنترل و درمان غلظت خون، بیماری هایی مانند زخم معده ، دردهای استخوانی و در مراحل بعد نقرس و سنگ کلیوی بروز می کنند.

در شرایطی که غلظت خون به صورت اولیه باشد، درمان از طریق خون گیری و مصرف برخی داروها است. در نوع ثانویه می بایست علت زمینه ای غلظت خون برطرف شود.

برخی پزشکان روش حجامت را نیز برای کاهش غلظت خون پیشنهاد می نمایند. در مورد مقایسه حجامت و خون دادن باید گفت که اگرچه حجامت می تواند به عنوان یک روش درمانی در بعضی بیمارهای خاص مورد استفاده قرار گیرد ولی نمی تواند در این مورد، جای خون دادن را بگیرد. زیرا حجم خونی که در حجامت از بدن خارج می شود زیاد نیست و ما در این مورد نیاز به خارج کردن مقادیری از خون بدن داریم.
منبع:‌ سیمرغ

بیشتر: سلامت نیوز (تندرستی): بیماری ها:اگر غلظت خون دارید، بخوانید::.



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 9:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که دچار گوش دردهای مختلف شوید و این گوش درد مشکلات جانبی را برای شما ایجاد کرده است و خیلی سخت از دست آن راحت شده اید.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، تمامی اندام های بدن نیاز به مراقبت های مختلف دارند و در صورتی که دچار مشکل شوند باید به آن ها دقت بیشتری کنیم چرا که در این زمان بسیار حساس شده و ممکن است حتی مشکلات بزرگتر را به همراه خود آورند.

گوش از جمله مواردی است که اگر دچار مشکل شود به همراه خود دردهای شدید را دارد که ممکن است ناشی از بیماری های مختلف باشد. برای اینکه از شر این دردهای طاقت فرسا رهایی پیدا کنید باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

** اولین کاری که باید انجام دهید استفاده از کمپرس گرم است. یک اتو را داغ کنید و سپس یک حوله را روی آن بکشید تا حوله گرم شود. این حوله گرم را روی گوش قرار دهید تا رگ های آن گشاد شده و درد آن به مرور کمتر شود. این کار را به مدت 20 دقیقا انجام دهید.

** از مایعات و غذاهای آبکی استفاده کنید. این غذاها به راحتی خورده می شوند و نیاز به جویدن زیاد ندارد چرا که تکان دادن فک و جویدن غذاها می تواند دردهای گوش را تشدید کرده و حتی باعث رشد عفونت های گوش شود که دردهای شما را ایجاد کرده اند.

** روغن سیر یک معجزه گر برای دردهای گوش است. چند قطره از این روغن می تواند گوش شما را کاملا خوب کرده و حتی عفونت های آن را نیز از بین می برد. اگر نتوانستید این روغن را تهیه کنید می توانید از این راه استفاده کنید. یک تکه سیر را پوست کنده و درون یک لیوان روغن زیتون تازه اندازید. بعداز چند روز شما معجونی بسیار عالی برای گوش درد دارید. چند قطره از آن را در گوش چکانده و پس از 15 دقیقه آن را کاملا بشویید.

** استفاده از ویتامین های مختلف می تواند کمکی بزرگ به کاهش دردهای گوش باشد. خوردن میوه و مکمل های حاوی ویتامین A و C می تواند کمک بسیار بزرگی به کاهش دردهای گوش باشد. در این فصل می توانید از پرتقال و یا اسفناج به مقدار بیشتری استفاده کنید.

** همانطور که گفتیم گوش درد می تواند نشانی از بیماری های بزرگ باشد از این رو اگر دردها بیشتر شد و امان شما رابربد سریعا به پزشک مراجعه کنید. گاهی اوقات عفونت های گوش می تواند در روند گار دیگر بخش های بدن نیز تاثیر داشته باشد و آن ها را نیز از بین برد.



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 9:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با اعلام فهرست اسامی پذیرفته شدگان دوره بدون آزمون برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری، مهمترین مدارک مورد نیاز و زمان ثبت نام از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از مهر، مهمترین جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان نخستین دوره بدون آزمون سازمان سنجش برای تحصیل در نیمسال دوم تحصیلی جاری، از سوی این سازمان اعلام شد.

مدارک لازم برای ثبت نام

هر یک از پذیرفته ‌شدگان لازم است بر حسب مورد یکی از موارد ذیل را در زمان ثبت نام ارائه دهند:

اصل ‌مدرک گواهینامه دوره چهار ساله و یا شش ساله نظام قدیم ‌آموزش متوسطه با مهر و امضاء مدیر دبیرستان و یا هنرستان به انضمام یک برگ تصویر آن که نوع دیپلم، بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم در آن قید شده باشد.

اصل مدرک و یا گواهی تحصیلی متوسطه سال ماقبل دیپلم و دو سال ماقبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم ‌آموزش متوسطه و یا داوطلبان دارای مدرک شش ساله نظام قدیم آموزش متوسطه با مهر و امضاء مدیر دبیرستان و یا هنرستان به انضمام یک برگ تصویر آن که بخش و شهرستان محل اخذ مدرک تحصیلی سال ماقبل دیپلم و دوسال ماقبل دیپلم در آن مشخص باشد.

اصل گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی یا گواهی آن (که تا تاریخ 30/10/91 اخذ شده باشد) برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه با مهر و امضاء مدیر مرکز پیش دانشگاهی به انضمام یک برگ تصویر آن که نوع رشته تحصیلی دوره پیش دانشگاهی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی در آن قید شده باشد.

اصل ‌مدرک ‌و ‌یا گواهی ‌دیپلم ‌متوسطه ‌نظام ‌جدید آموزش‌ متوسطه ‌و سال‌ ماقبل ‌دیپلم‌ برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه با مهر و امضاء مدیر دبیرستان ‌و ‌یا هنرستان ‌به انضمام ‌یک‌ برگ ‌تصویرآن‌ که بخش و شهرستان ‌محل اخذ مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید و سال ماقبل دیپلم نظام جدید در آن مشخص باشد.

اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام جدید با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه (ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی).

اصل مدرک و یا گواهی دانش آموختگان دوره‌های معادل (دارندگان مدرک معادل کاردانی) به شرط آن که دوره فوق با مجوز شورای‌ گسترش ‌آموزش‌ عالی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فنآوری برگزار شده‌ باشد و مدارک معادل آنان مورد تایید وزارت متبوع باشد.

تبصره: براساس ضوابط مربوط، قبولی این دسته از پذیرفته ‌شدگان در مقطع بالاتر مورد تایید و بدیهی است در صورت پذیرش در مقطع کاردانی قبولی آنان لغو خواهد شد.

اصل و یا گواهی مدرک دوره کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برای پذیرفته‌شدگان دارای مدرک مذکور با قید تاریخ اخذ مدرک ‌کاردانی حداکثر تا تاریخ 30/11/91 مشخص شده باشد، بانضمام‌ تصویر آن.

اصل و یا گواهی مدرک دوره کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای وابسته به وزارت آموزش و پرورش برای پذیرفته‌شدگان دارای مدرک مذکور با قید تاریخ اخذ مدرک ‌کاردانی (حداکثر تا تاریخ 30/11/91) مشخص شده باشد، به انضمام ‌تصویر آن.

تبصره: مدرک کاردانی پیوسته بدون شرط معدل به جای مدرک پیش‌دانشگاهی ملاک عمل و قابل قبول است، لذا این دسته از پذیرفته شدگان (دارندگان مدرک مذکور) می توانند در مقطع کارشناسی به ادامه تحصیل بپردازند.

بدیهی است که دروس گذرانده شده دانش آموختگان دوره فوق در صورت پذیرش در دوره کارشناسی پیوسته مطابق ماده 63 آیین نامه آموزشی دوره‌های کاردانی،‌ کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مصوبه جلسه 399 مورخ 14/2/76 قابل معادل سازی نیست.

اصل یا گواهی سال اول، دوم و سوم دبیرستان و یا هنرستان برای دارندگان مدرک دوره‌های کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش که در آن بخش و شهرستان محل تحصیل در آن درج شده باشد.

اصل شناسنامه و یک برگ فتوکپی از تمام صفحات آن، اصل کارت ملی به انضمام 2 برگ تصویر از پشت و روی آن، شش قطعه عکس تمام رخ 4×3 تهیه شده درسال جاری.

مدرکی‌ که ‌وضعیت ‌نظام ‌وظیفه ‌آنها را (برای برادران) با توجه ‌به ‌یکی از بند‌های مندرج در صفحه 140 دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

اصل حکم مرخصی سالانه یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط سازمان متبوع برای کارمندان دولت.

اعلام زمان ثبت نام

پذیرفته شدگان در کد رشته محلهای دانشگاههای پیام نور و موسسات غیردولتی غیرانتفاعی لازم است در یکی از روزها 5 و 6 اسفند ماه به ترتیب حروف الفبا برای ثبت نام به مراکز قبولی مراجعه کنند.

توضیحات سهمیه های نهادی

معرفی نامه رسمی از ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا اداره کل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی با امضاء و مهر هریک از روسای ارگانهای مذکور.

مهم: هر یک از معرفی‌ نامه‌های فوق الذکر لازم است‌ حداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نیمسال‌ اول ‌‌سال تحصیلی93-1392 توسط پذیرفته‌شدگان و یا از طریق ارگان ذیربط ‌به ‌موسسه ‌آموزش عالی تحویل و یا ارسال شود، در غیر این صورت برای نیمسال اول سال ‌تحصیلی ‌93-92 از ثبت‌نام‌ پذیرفته شده ممانعت بعمل‌ می‌آید، لذا لازم است پذیرفته شدگان ذینفع در این خصوص پیگیری لازم را از موسسه آموزش عالی و ارگان ذیربط داشته باشند.

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان پیام نور

پذیرفته شدگان هر یک از رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور لازم است در زمان مقرر علاوه بر مدارک فوق الذکر مدارک ذیل را ارائه دهند.

نام نویسی از پذیرفته شدگان این دانشگاه ‌به صورت غیرحضوری از طریق سامانه جامع دانشگاهی به آدرس  http://reg.pun.ac.ir انجام خواهد شد.

محل اخــذ مدرک تحصیلی سال آخر دوره متوسطه داوطلب در شهرستان زیر پوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

دو سال آخر اقامت داوطلب به صورت پیوسته از تاریخ 1/7/1389 تا 31/6/1391 در شهرستان زیر پوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

محل تولد و سال آخر اقامت داوطلب از تاریخ 1/7/1390 تا 31/6/1391 در شهرستان زیر پوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

محل اشتغال حداقل تا تاریخ 30/11/91 در شهرستان زیر پوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

زمان ارائه معرفی نامه پیام نوریها

معرفی نامه‌هایی که در بالا به آن اشاره شد، باید حداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نیمسال اول سال تحصیلی 93-1392 توسط ارگانهای ذیربط برای پذیرفته شدگان با سهمیه‌های مربوط به مرکز دانشگاهی پیام‌نور محل قبولی پذیرفته شده تحویل داده شود، در غیر اینصورت برای نیمسال دوم سال تحصیلی مذکور از آنان ثبت نام به عمل نخواهد آمد و قبولی آنان لغو خواهد شد.

علاوه بر این، اصل فرم انصراف قطعی از تحصیل برای دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی که به تایید موسسه آموزش عالی محل تحصیل قبلی و اداره کل امور دانشجویان داخل ذیربط رسیده باشد، از دیگر مدارک مورد نیاز اعلام شده است.

تذکر1: در تمام رشته محل‌های مربوط به گروه‌های آموزشی هنر و فنی و مهندسی محدوده جغرافیایی پذیرش دانشجو علاوه بر جدول شهرستان‌های زیر پوشش مراکز و واحدهای ذیربط به صورت بومی-استانی هم انجام شده است.

کارمندان مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور با هر وضعیت استخدامی مجاز به انتخاب رشته از مرکز یا واحد محل اشتغال خود نبوده‌اند و در صورت قبولی در سایر مراکز و واحدها تقاضای انتقال و یا مهمان شدن به مرکز یا واحد محل اشتغال آنها قابل بررسی نیست.

جهت اطلاع کلیه داوطلبان

با توجه به کنترلهای متعدد و بررسی هایی که به صورت مختلف به عمل آمده، از صحت کد رشته محل قبولی اعلام شده پذیرفته شدگان، اطمینان حاصل شده است. با این حال، داوطلبان در صورتی که منحصراً درباره کد رشته های انتخابی و سوالی داشته باشند، می توانند حداکثر تا 15/12/91 منحصرا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان سنجش، اقدام کنند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیدا خودداری کنند



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 8:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 8:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در حالی که تنها حدود 10 روز به زمان برگزاری مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در قزاقستان باقی مانده، خبرگزاری رویترز امروز با انتشار خبری مدعی شده از پیشنهادی که قرار است اعضای این گروه به ایران ارائه دهند آگاهی یافته است. پیشنهادی عجیب که در صورت صحت، می تواند نتیجه مذاکرات را از هم اکنون مشخص سازد.
به گزارش مشرق به نقل از تابناک، در حالی که تنها حدود 10 روز به زمان برگزاری مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در قزاقستان باقی مانده، خبرگزاری رویترز امروز با انتشار خبری مدعی شده از پیشنهادی که قرار است اعضای این گروه به ایران ارائه دهند آگاهی یافته است. پیشنهادی عجیب که در صورت صحت، می تواند نتیجه مذاکرات را از هم اکنون مشخص سازد.
 
خبرگزاری «رویترز» ساعاتی پیش با انتشار خبری اعلام کرد از محتوای پیشنهادی که قرار است کشورهای عضو 1+5 به ایران ارائه دهند، آگاهی یافته است. اما در کمال تعجب، این پیشنهاد تنها عبارت است از کاهش تحریم های وضع شده بر تجارت طلا با ایران!
 
این خبرگزاری که منبع خبر خود را «مقامات غربی» اعلام کرده، در این رابطه می نویسد قدرت های غربی قصد دارند تا در ازای تعطیل شده تأسیسات غنی سازی اورانیوم ایران در «فردو»، تحریم های وضع شده بر تجارت طلا و دیگر فلزات گرانبها با ایران را کاهش دهند.
 
این مقامات تأیید کرده اند که قرار است این پیشنهاد در مذاکرات روز 26 فوریه در آلماتی قزاقستان به ایران ارائه شود و  اظهار داشته اند این پیشنهاد، نوعی اصلاح و به روز رسانی پیشنهاداتی است که در دوره های پیشین به ایران ارائه شده بود.
 
اما این خبر در حالی توسط رویترز مطرح می شود که در صورت صحت، این پیشنهاد نه تنها عجیب، بلکه عملاً برای ایران تحقیرآمیز خواهد بود. از مدت ها پیش یکی از مباحث مطرح درباره مذاکرات هسته ای ایران آن بود که غرب در فرایندی مستمر، تحریم ها علیه ایران را افزایش می دهد و سپس در مذاکرات از همان تحریم هایی که به تازگی وضع کرده به عنوان ابزار برای چانه زنی استفاده می کند.
 
مقامات غربی در حالی از لزوم حصول پیشرفت در مذاکرات هسته ای دم زده و با انداختن توپ به زمین ایران، خواستار انجام «اقدامات عملی و واقعی» از سوی ایران می شوند که خود عملاً اصلی ترین شروط پیشبرد یک فرایند دیپلماتیک را به دست فراموشی سپرده اند.
 
به هر حال، آنچه مشخص است، تا زمانی که غرب دست از رویکرد غیرواقع بینانه و متکبرانه خود در مذاکرات هسته ای برنداشته و پیشنهاداتی واقعی و عملی به ایران ارائه ندهد، نباید انتظار اقدامی از سوی ایران را داشته باشد و چنین پیشنهادی نیز عملاً از پیش راه هرگونه توافقی را در مذاکرات آلماتی می بندد.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 6:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران در میان ویتامین های مختلفی که از راه تغذیه وارد بدن می شوند محققان به این نتیجه رسیده اند که برخی برای مردان بهتر هستند و هر مردی باید از این ویتامین ها همیشه در بدن خود داشته باشد.

** سلنیوم: آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که در مردان از ریزش مو جلوگیری می کند و همچنین محققان در مطالعات خود به این نتیجه رسیده اند که این ویتامین می تواند میزان کلسترول بد خون را نیز کاهش دهد. برای بدست آوردن میزان زیادی سلنیوم می توانید سراغ غذاهای دریایی بروید.

** ویتامین ب: به طور کلی این ویتامین برای سلامت و قوای بدن لازم و است همیشه باید در بدن به میزان لازم وجود داشته باشد. همچنین محققان به این نتیجه رسیده اند که ویتامین ب در آقایان می تواند از بیماری های مو وپوست جلوگیری کند. بهترین منبع برای کسب این ویتامین غلات و سبزی های مختلف است.

** امگا -۳: به طور کلی اسید چرب امگا ۳ برای بدن بسیار لازم است اما در کنار آن این ویتامین در مردان می تواند معجزه کند. جلوگیری از افزایش می زان کلسترول و نابود کردن عوامل ایجاد سکته های قلبی و مغزی تنها بخشی از خواص امگا-۳ درمردان است. همانطور که می دانید ماهی و میگو بهترین منبع برای کسب این اسید چرب است.

** ویتامین دی: ویتامینی که در هرکجا می توانید آن را پیدا کنید ویتامین دی است. این ویتامین در نوز خورشید وجود دارد و برای کسب آن تنها کافی است مقداری زیر نور خورشید قدم بزنید. در مردان این ویتامین می تواند از میزان مرگ و میز بر اثر سرطان پروستات بکاهد و همچنین میزان تستسترون خون را نیز کنترل می کند. به غیر از خورشید می توانید این ویتامین را در تخم مرغ نیز پیدا کنید.

** منیزیم: این ماده معدنی و ویتامین مهمترین عنصری است که باعث می شود تا استخوان ها محکم و غیرقابل شکست شوند. این ماده معدنی در مردان می تواند از سرطان های مختلف جلوگیری کند و همچنین سلامت کلی بدن را نیز افزایش می دهد. بهترین منبع برای دریافت منیزیم آجیل و تخم کتان است.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

افکار - با حضور عاقد در زندان، دو تن از مددجویان ندامتگاه شیروان به نام «ح. س» و «م .ا» با یکدیگر ازدواج کردند.

این دو مددجو از زندان شیروان هستند که با حضور روحانی زندان و مسئول سردفتر ازدواج و طلاق شهرستان شیروان طی مراسمی رسمی به عقد یکدیگر درآمدند و به همین مناسبت جشن عقدکنان در زندان برای این مددجویان نیز برگزار شد.

به گزارش فارس، شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 6:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تا به حال چیزی از کویر ترسناکی که مردم محلی ادعا می کنند محل زندگی ارواح و اجنه است و هر انسانی از آنجا عبور کند گرفتار ارواح شده و زنده نمی ماند شنیده اید؟

 

محل زندگی جن و شیطان یا مثلث برمودای ایران؟!+تصاویر

     
     
   

به گزارش اروم نیوز ، تا به حال چیزی از کویر ترسناکی که مردم محلی ادعا می کنند محل زندگی ارواح و اجنه است و هر انسانی از آنجا عبور کند گرفتار ارواح شده و زنده نمی ماند شنیده اید؟ شاید این اعتقاد قدیمی ها به این دلیل باشد که در گذشته افرادی بدون در نظر گرفتن شرایط سخت سفر به این کویر راهی آن شده اند و هرگز بازنگشته اند.
کویر ریگ جن از صعب العبورترین نواحی دنیا، منطقه کویری و پر از تپه های شنی و باتلاق های نمکی است. مردم محلی معتقدند این سرزمین نفرین شده است. در قدیم کاروان ها و مسافران هرگز از این کویر عبور نمی کردند. در حال حاضر در این منطقه هیچ علایمی از حیات دیده نمی شود.
کویر «ریگ جن» در جنوب غربی و غرب دشت کویر، جنوب سمنان، جنوب شرق گرمسار، شرق منطقه حفاظت شده کویر، شمال انارک و غرب جندق قرار گرفته است و وسعتی برابر با ۳۸۰۰ کیلومتر مربع دارد. هیچ گونه چشمه یا چاه آبی در این منطقه وجود ندارد. در بیشتر نقشه ها نامی از این منطقه نبرده شده است.تنها دو کویر شناس اروپایی در گذشته در سفرنامه های خود به وجود چنین کویری در ایران اشاره ای کرده اند.

 

قدیمی ها معتقد بودند، این سرزمین نفرین شده و پایگاه شیطان ها و ارواح پلید است. مردمی که در اطراف این کویر زندگی می کنند بر همین باور هستند.این مردم محلی می گویند هر کسی که وارد این سرزمین شده زنده نمانده و ناپدید شده است.بعضی ها می گویند شاید این افراد درون باتلاق های نمکی گرفتار شده یا از تشنگی تلف شده اند.
 

” اسون هیدن ” کویرنورد معروف در سفر خود در سال ۱۹۰۰ به ایران از سفر به این ناحیه اجتناب کرد.” آلفرنس گابریل ” توانست در سال ۱۹۳۰ از عرض آن عبور کند. علی پارسا، فارغ التحصیل علوم رایانه از دانشگاه صنعتی شریف همراه با گروهش توانست از طول این کویر چند بار عبور کند.

این منطقه بدون هرگونه پوشش گیاهی و جانوری است و تا به حال گزارشی درباره حیوانات احتمالی که امکان زندگی شان در این منطقه وجود دارد ارایه نشده است.
ریگ جن را مثلث برمودای ایران هم می نامند. شنزارهای گسترده این منطقه و باتلاق های این منطقه هر انسانی را به وحشت می اندازند. اگر کسی به این منطقه سفر کند گرفتار گل و لجن های بیابان شده و به کسانی می پیوندد که در این بیابان ناپدید شده یا جان خود را از دست داده اند.
با وجود اینکه محققان و کویرنوردانی توانسته اند از این منطقه عبور کنند، اما هنوز هم مردم محلی معتقدند این سرزمین نفرین شده است و هر کسی پا به این سرزمین بگذارد گرفتار شیاطین و ارواح می شود و دیگر هرگز از آن باز نمی گردد.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 5:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سفارت ايران در طرابلس از شهروندان كشورمان خواست به اين كشور سفر نكنند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران:به نقل از شبكه الميادين:سفارت كشورمان درطرابلس پايتخت ليبي طي بيانيه اي از شهروندان كشورمان خواست به ليبي سفر نكنند.

همچنين اين سفارتخانه از اتباع ايراني در ليبي خواست كه هرچه سريعتر اين كشور را ترك كنند.
 



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 5:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور از آموزش‌هایی برای کلیه واجدین شرایط رای در سطح کشور خبر داد و گفت: برگزاری همزمان دو انتخابات نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی و هماهنگی‌ ویژه است.

به گزارش ایسنا، حسنعلی نوری در نشست خبری صبح روز پنجشنبه در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی توجیهی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهرها تا پایان اسفند ماه امسال در رده بخشداران و فرمانداران به پایان خواهد رسید.
 
وی افزود: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شامل جزیی‌ترین موارد از جمله سایز عکس‌های کاندیداها در تبلیغات نیز می‌شود و همه این هماهنگی‌ها به کمتر شدن تنش‌ها کمک خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که «برگزاری رایانه‌ای انتخابات در سامانه خاصی طراحی شده است» خاطرنشان کرد: حذف تعرفه کاغذی و انجام رای‌گیری الکترونیکی را در این دوره شاهد خواهیم بود.
 
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با اشاره به این‌که «محل شعب اخذ رای برای هر دو انتخابات ثابت است» تصریح کرد: به طور مثال نیازی نیست که رای‌دهندگان برای انتخاب شورای شهر به شعبی و برای انتخاب رییس‌جمهور به شعبه‌ای دیگر مراجعه کنند.
 
وی زمان ثبت نام داوطلبین ریاست جمهوری را 17 اردیبهشت و شورای شهر را 26 فروردین ماه و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان را نیز در 15 فروردین اعلام کرد.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که آیا تاکنون تخلفی صورت گرفته است؟ گفت: بیشتر این تخلفات در زمینه‌ تبلیغات زودهنگام نمود پیدا می‌کند که طبیعتا چنین رخدادی به منزله عدم پایبندی به قانون یک کاندیداست.
 
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: روستاهایی که شامل 20 خانوار شوند و جمعیت آنان به 100 نفر برسد و مایل به تشکیل شعبه باشند یک حوزه‌ انتخاباتی برای آنان تشکیل خواهد شد.
 
وی سواد کاندیداهای شورای شهر را در روستاهای تا 200 خانوار در سطح خواندن و نوشتن، و در شهرهای تا 20 هزار جمعیت را فوق‌دیپلم و شهرهای بالا 20 هزار نفر را لیسانس و معادل لیسانس اعلام کرد.
 
وی با تاکید بر این‌که «به لطف خدا در زمینه اخذ رای از گذشته تاکنون ناامنی وجود نداشته است» گفت: نیروی انتظامی مسوولیت تامین امنیت شعب اخذ رای را دارد که از بسیج و نیروی‌های دیگر نیز در صورت لزوم کمک می‌گیرد.
 
نوری تاکید کرد: دولت تاکنون برنامه‌ای برای کمک مالی به داوطلبین و دادن تسهیلات پولی به آنان نداشته و ندارد و سعی می‌کنیم همواره از ریخت و پاش‌های بی‌مورد جلوگیری کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: مردم بصیر ایران پس از فتنه 88 ، در انتخابات مجلس نهم حضور خیره کننده‌ای را داشتند و ان‌شاءالله در این دوره نیز با حضور پررنگی روبه رو خواهیم بود.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 5:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: بزرگ‌ترین کارخانه NGL سیری توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه NGL در جزیره سیری
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره سیری، این کارخانه از ظرفیت تولید روزانه یک هزار و 500 بشکه پنتان، چهار هزار بشکه بوتان، یک هزار و 400 بشکه میعانات گازی و هشت هزار بشکه پروپان برخوردار بوده که هر بشکه از این محصولات بین 600 تا 700 دلار در بازارهای جهانی خرید و فروش می‌شوند.

برای طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی کارخانه NGL سیری حدود 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

بنا به گفته مسئولان با احتساب قیمت‌های فعلی در بازارهای جهانی فقط از محل فروش مایعات و میعانات گازی روزانه پنج تا هفت میلیارد دلار و سالانه بیش از دو میلیارد دلار درآمد نصیب کشور می‌شود.

با بهره‌برداری و راه‌اندازی نهایی و تکمیلی این کارخانه، مشعل‌های گاز در چهار میدان نفتی ایران در منطقه خلیج فارس خاموش شد، به طوری که در حال حاضر به طور متوسط روزانه با خاموش شدن این مشعل‌ها حدود 100 تا 104 میلیون فوت مکعب گاز خشک به جای سوزاندن، جمع‌آوری می‌شود.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 4:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وضعیت هوای تهران و کشور طی روز‌های آینده اعلام شد.
به گزارش  ایسنا، بنا بر تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی به سبب تداوم فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور بارش در این مناطق برای روز پنجشنبه ادامه دارد اما به تدریج از میزان آن کاسته می‌شود. از اواخر این روز این سامانه از کشور خارج خواهد شد. در روز شنبه با عبور موجی از تراز میانی جو بارش‌های پراکنده و موقتی در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌گردد.

خلیج‌فارس در روز جمعه و شرق آن در روز شنبه صبح مواج خواهد بود. از شنبه بعدازظهر دریای عمان به ویژه مناطق شرقی آن مواج است که تا یکشنبه بعدازظهر ادامه خواهد یافت.

پیش‌بینی وضعیت هوای تهران در روز جمعه27 بهمن ماه صاف گاهی نیمه ابری با حداقل 3 و حداکثر 13 درجه سانتی‌گراد است.

همچنین پیش‌بینی وضعیت هوای تهران در روز شنبه 28 بهمن ماه نیمه ابری در پاره‌ای نقاط بارش خفیف باران با حداقل 5 و حداکثر 16 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 4:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون حج سازمان حج و زیارت با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر افزایش دو برابری شدن قیمت عمره مفرده گفت: قیمت عمره مفرده به هیچ وجه افزایش پیدا نکرده است.
به گزارش مشرق، غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: با توجه به گزارش بعضی از سایت‌ها که گفته‌اند قیمت حج عمره افزایش پیدا کرده است باید گفت که قیمت ثبت‌نام حج عمره به هیچ وجه افزایش پیدا نکرده است و همان قیمت دور اول ثبت‌نام است.

وی گفت: از امروز دور دوم ثبت‌نام حج عمره در سراسر استان‌های کشور آغاز شده است و ثبت‌نام نیز در استان‌های تهران، قم، کرج و قزوین نیز فردا انجام می‌شود.

معاون حج سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در قیمت ثبت‌نام حج عمره هیچ تغییری صورت نگرفته است ادامه داد: اگر سال پیش هزینه اسکان 200 دلار بود امسال نیز همان 200 دلار است و تفاوت قیمت در نرخ ارز سال گذشته نسبت به سال جاری است. به این معنی که سال گذشته با نرخ ارز مرجع و امسال با نرخ ارز مبادله‌ای هزینه اسکان زائران پرداخت می‌شود.

به گفته رضایی قیمت نرخ ارز در مسکن تدارکات و تغذیه و حمل‌ونقل تأثیر می‌گذارد.

معاون حج سازمان حج و زیارت افزود: در قیمت مسکن و تدارکات تغذیه در سال جاری تغییری پیدا نکرده است و فقط در حوزه حمل‌ونقل در خصوص هواپیما افزایش قیمت نامحسوسی داشته‌ایم. اما اثر تغییر قیمت‌ها همان نرخ ارز سال گذشته نسبت به سال جاری است.

رضایی با بیان اینکه ثبت‌نام دور دوم زائران عمره مفرده استانهای تهران، قم، کرج و قزوین فردا انجام می‌شود گفت: با توجه به طرح توسعه مکه و مدینه کسانی که از توان جسمی کمتری برخوردار هستند به دلیل ساخت‌وسازها ثبت‌نام خود را به سال آینده موکول کنند.

رضایی تصریح کرد: به دلیل ساخت‌وسازها و آلودگی صوتی و گردوخاک ناشی از فعالیت‌های عمرانی ممکن است در افراد کهنسال تأثیرگذار باشد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 8:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: سردار شاطری در مسیر دمشق به بیروت به دست مزدوران و حامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

خبرگزاری فارس: سردار شاطری در مسیر دمشق-بیروت به شهادت رسیده است

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، درخصوص شهادت سردار حسن شاطری رییس ستاد بازسازی ایران در لبنان با تبریک و تسلیت این واقعه گفت: سردار شاطری یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که در طول سالهای جنگ تحمیلی با تمام وجود در حوزه های مهندسی جنگ فعالیت داشت.

وی ادامه داد: ایشان همچنین به عنوان یک سرباز ولایتمدار و گوش به فرمان امام و رهبر، در سالهای اخیر نیز به بازسازی مناطق آسیب دیده لبنان در جنگ 33روزه با رژیم صهیونیستی مشغول شد که این امر سرمنشا بسیاری از خیرات و برکات برای مردم مظلوم لبنان بود.

شریف با بیان اینکه این سردار رشید اسلام در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است، تصریح کرد: البته آنچه مسلم است، این مزدوران با انجام این اقدامات شنیع راه به جایی نخواهند برد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان تاکید کرد: این شهادت مزدی بود که سردار شاطری بعد از عمری مجاهدت و ممارست در راه خدا و احیای ارزش های اسلامی و نیز خدمت به مردم مظلوم و مستضعف لبنان از خداوند تبارک و تعالی گرفت و امیدواریم شفاعت ایشان در روز قیامت نصیب حال ما نیز بشود.



تاريخ : 25 / 11 / 1391برچسب:, | 7:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معمولا عراقی ها به دلیل اینکه می دانستند ما با هواپیماهای اف14 منطقه را تحت پوشش داریم، ماموریتشان را کنسل می کردند و ما هم همین را می خواستیم.

به گزارش نامه به نقل از مشرق ، متن زیر خاطره ایست منتشر نشده از زبان امیر خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده فعلی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از یکی از عملیات‌های خود در آخرین روزهای جنگ تحمیلی.

در این خاطره به موضوع رویارویی جنگنده های اف 14 ایرانی با هواپیماهای متجاوز عراقی پرداخته شده که این نبرد در مقابل چشمان یگان‌های شناور آمریکایی در خلیج فارس صورت گرفت و هواپیماهای ایرانی طی آن موفق به دفع یکی از آخرین تجاوزهای هوایی رژیم بعث به آسمان کشورمان می شوند.
***
دهه آخر تیرماه سال 67 بود. طبق معمول که ما از پایگاه هوایی اصفهان به بوشهر مامور می شدیم تا پروازهای کپ و اسکرامبل را برروی خلیج فارس از آنجا انجام دهیم، به همراه تعدادی از همکاران به بوشهر اعزام شدیم.
معمولا در روز اول، افسر اطلاعات عملیات می آمد و یک سری توجیهات نسبت به منطقه برای ما انجام می داد و وضعیت منطقه را تشریح می کرد؛ از استقرار ناوهای فرامنطقه ای گرفته تا استقرار نفت کش‌ها.
در یکی از روزها در جلسه توجیهی گفتند که موقعیت نفت کش ها کجاست واینکه عراق جدیدا فعالیتش بیشتر شده و از هواپیماهای میراژ که هم قابلیت سوختگیری شکاری به شکاری و هم قابلیت درگیری خوبی داشت استفاده می کرد.
ما را توجیه کردند که این هواپیما چه موشکهای هوا به هوایی دارد ودر درگیری با چه خطراتی روبرو هستیم.
تشریح کاملی در این زمینه انجام شد و بعد برنامه ریزی پروازی را نوشتند. من با سرتیپ والی اویسی در آلرت بودیم وتقریبا روز دوم بعد از این توجیه بود.
 
 
امیر خلبان عزیز نصیرزاده

ما کدهای مربوطه را دریافت کردیم و چون شنود دشمن فعال بود، ما با رادار زمینی در ارتباط بودیم و کدهای مربوطه را گرفتیم. شنود آمریکا از طریق هواپیمای آواکس در منطقه فعال بود واطلاعات ما را آنلاین به عراقی ها می داد.
ازآنجا که در درگیری هوایی، پیدا کردن کلمات سخت است، بنابراین ما می بایست آمادگی را روی زمین داشته باشیم.
یک بریف مختصری با امیر اویسی انجام دادیم و یک تقسیم کاری کردیم وموارد مختلف از جمله موارد اضطراری را مورد بررسی قرار دادیم.
در پرواز باید بدترین شرایط اضطراری را هم مورد بررسی قرار می دادیم که اگر دچار مشکلی شدیم و مجبور بودیم هواپیما را ترک کنیم، قایقمان را چگونه بازکنیم ومورد استفاده قرار دهیم؛ این وسایلی که به ما وصل شده چطور مورد استفاده قرار دهیم؛ اگر گروه تجسس و نجات آمد، چگونه با آن ارتباط برقرار کنیم. همه اینها به ریز در بریفینگ قبل از پرواز مرور می شود.
بعد از توجیه به سمت هواپیماها رفتیم.
من یک تجسم فضایی از منطقه تو ذهنم بود و مختصات را داشتم. این مختصات را وارد سیستم ناوبری خودمان می کردیم چون در موقع درگیری آنقدر مسائل مختلف پیش می آید و خطرات زیاد بود که استرس به آدم وارد می شد به طوری که بعضی وقت ها آدم جهت خودش را هم گم می کرد.
اگر شما موقعیت کشور خودمان وعراق را نسبت به خلیج فارس و نیز مناطق حیاتی و حساس را در ذهن داشته باشید و جزایر و مناطق نفتی ما را درنظر بگیرید، عراق می بایست برای حمله به آن مناطق وجزایر، یک مسیر 130درجه نسبت به جنوب شرق را در پیش می گرفت ومی آمد و ما هم اگر از منطقه بوشهر می خواستیم بلند شویم، می توانستیم خیلی را حت جلو آن را بگیریم.
اما عراق تاکتیک دیگری در پیش گرفته بود برای اینکه ما نتوانیم با آن مقابله کنیم. آنها از سمت جنوب می آمدند یعنی ساحل غربی خلیج فار س را می گرفتند از سواحل کویت وعربستان پرواز می کردند ومی رفتند سمت جنوب و وقتی به سواحل کشور بحرین می رسیدند، سمت غرب را می گرفتند و از شمال قطر به سمت شمال حرکت می کردند.
این تاکتیک را به کار گرفته بودند تا از اصل غافلگیری استفاده کنند چون ما در آن سمت راداری نداشتیم و امکان داشت که با پروازهای معمولی کویت وعربستان اشتباه می گرفتیم.
بعد ما این تاکتیک را شناسایی و روشهای مقابله با آن را هم طراحی کردیم.
ما هواپیما را آماده کرده و در آلرت نشسته بودیم.
تقریبا ساعت 9:10 دقیقه بود که زنگ اسکرامبل به صدا در آمد و ما سریع به سمت هواپیما حرکت کردیم و سوار آن شدیم. معمولا آلرت، 15 دقیقه ای بود. یعنی ما حداکثر زمانی که برای بلند شدن از باند نیاز داشتیم تقریبا 15 دقیقه بود. اما برای اینکه ما بتوانیم کارهایمان را سریع تر انجام بدیم، همیشه آمادگی داشتیم و زمان تیک‌آف را معمولا به زیر ده دقیقه رسانده بودیم.
به سرعت در ابتدای باند قرار گرفتیم و تماسها برقرار شد و ما هم تقریبا بین 7 الی 8 دقیقه تیک‌آف را انجام دادیم واز روی باند بلند شدیم.
من 3 فروند هواپیما روی صفحه رادار دیدم که سمت حرکتشان از جنوب به سمت شمال بود و به سمت منطقه  کنگان در حرکت بودند. بنابراین ما این را به سمت جنوب شرق می گرفتیم یعنی ما چون از بوشهر بلند شده بودیم، گشتیم به سمت 30 الی 40 درجه ادامه دادیم. نمی توانستیم میان بر برویم و اینها را بگیریم.
مشکل دیگر برای ما در منطقه خلیج فارس، حضور ناوهای بیگانه و فرامنطقه ای بود. این ها در وسط خلیج فارس یعنی جنوب شرق جزیره فارسی مستقر می شدند. وقتی هواپیماهای عراقی از جنوب به شمال حرکت می کردند و ما می خواستیم با اینها مقابله کنیم، ناوهای بیگانه وسط قرار می گرفتند و هر گونه تقرب ما را هشدار قرار می دادند و تهدید می کردند که شما دارید به ناو آمریکایی نزدیک می شوید و همیشه ما این چالش و درگیری را با ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس داشتیم.
بنابراین ما مجبور بودیم برای مقابله با آنها، کمی به سمت جنوب شرق گشته و بعد به سمت جنوب برویم.
علاوه بر این سه فروند، روی رادار سه فروند دیگر نیز دیده شد که بلافاصله موضوع را به رادار زمینی اطلاع دادیم.
با تایید رادار زمینی، فهمیدیم که ما با سه فلایت سه فروندی که به صورت نیم دایره می آمدند، روبرو هستیم.
از رادار زمینی خواستیم مراقب دو فلایت دیگر باشند و اطلاعات آنها را به ما بدهند تا ما برویم سراغ فلایت اول که به ما نزدیکتر بود.
من روی هواپیمای وسطی که در واقع لیدر آنها بود، قفل کردم. شهید بابایی تاکتیکی را به ما یاد داده بود و می گفت شما از فاصله دور روی هدف قفل کنید. چون وقتی ما قفل راداری انجام می دادیم، هواپیمای هدف هم متوجه می شد و در این حالت دو سناریو محتمل بود: یا مقابله میکردند یا با کنسل کردن عملیات، بر می‌گشتند.
معمولا عراقی ها به دلیل اینکه می دانستند ما با هواپیماهای اف14 منطقه را تحت پوشش داریم، ماموریت را کنسل می کردند و ما هم همین را می خواستیم چون تمایل نداشتیم حتی یک موشک صرف هواپیماهای بعثی شود.
 
 
جنگنده اف14 نیروی هوایی ارتش

اما این بار وقتی ما قفل راداری را با همین نیت انجام دادیم، دیدیم که برعکس همیشه، اینها به ماموریتشان ادامه می دهند. دلیل این کار هم این بود که ما قطعنامه 598 را پذیرفته بودیم وعراق هنوز نپذیرفته بود و بعد از پذیرش ما، به تهاجمات زمینی وهوایی خود می افزود و هدفش هم این بود که سر میز مذاکره، سرزمین بیشتری از ما در اختیار داشته باشند.
با جلو آمدن هواپیماهای عراقی، تصمیم گرفتیم درس خوبی به آنها بدهیم. برای همین هم یک زاویه مناسب نسبت به آنها گرفته و مسیر را ادامه دادیم.
تصمیم گرفتیم به آنها اجازه بدهیم تا نزدیک تر شوند تا از اصابت موشک، اطمینان حاصل کنیم.
بلافاصله با امیر اویسی تقسیم کار کردیم و قرار بر این شد که من فول در داخل کابین باشم و دو فلایت دیگ را تحت نظر بگیرم چون ارتفاعمان پایین بود و داشتیم روی آب پرواز می کردیم. ایشان هم  فول بیرون را داشته باشند و یک هماهنگی به این صورت انجام دادیم.
با رادار زمینی هم هماهنگ شده بودیم و بعد از محاسبه تمام پارامترها، اولین موشک را شلیک کردیم.
موشک که شلیک شد، من دید کافی نسبت به جلو نداشتم و قرار بود که حواسم به دو فلایت دیگر باشد. برای همین زیاد موشک را دنبال نکردم اما امیر اویسی که موشک را دنبال کرد وقتی به هواپیمای عراقی اصابت کرد، فریاد الله اکبر زد. با رادار که تماس گرفتیم دیدم آنها هم فریاد الله اکبر می‌گویند. دیگر مطمئن شدیم که موشک به هدف اصابت کرده و دو هواپیمای دیگر هم وقتی اصابت موشک را دیده بودند، سریع برگشتند و رفتند.
معمولا وقتی روی فرکانس «گارد» صحبت می‌شود، تمام کسانی که رادیوشان روشن باشد، این صدا را می شنوند.
هواپیماهای عراقی ظاهرا روی گارد تقاضای کمک کرده بودند و آن دو فلایت دیگر که متوجه شده بودند، دیگر نتوانستند کاری انجام دهند وپروازشان کنسل شد.
وقتی هواپیما را زدیم، خلبان عراقی اجکت کرده بود وافتاد توی آب و ما دیدیم که جلیقه و قایقش باز شد وچون رنگ نارنجی داشت، خیلی خوب مشخص بود.
ما بالای سر او پرواز کردیم و سریعا با رادار تماس گرفتیم که یک بالگرد بفرستند.
از سوی دیگر، آمریکاییها هم که متوجه این موضوع شده بودند، می خواستند خلبان عراقی را زودتر از ما نجات دهند.
چون سوخت ما کم بود، تقاضا کردیم که یک هواپیمای دیگر بلند کنند.
بعد از آنکه چند دور بالای سر خلبان عراق زدیم، مجبور شدیم منطقه را ترک کنیم.
هواپیمای ایرانی جدید که به منطقه رسید، یک چالش جدی مکالمه ای با ناو آمریکایی داشت. چون آمریکایی‌ها این بار تلاش می کرد مزاحمت بیشتری ایجاد کنند تا بتوانند در یک فرصت مناسب خلبان عراقی را از آب نجات بدهند.
ناو آمریکایی مدام هشدار می داد و تهدید می کرد که شما دارید به ما نزدیک می شوید.
یادم هست، خلبان ایرانی بسیار تند و خشن با ناو آمریکایی صحبت می کرد به گونه ای که امریکایی ها دائما به او می گفتند: please speak slowly (لطفا آرام و شمرده صحبت کنید).
البته به دلیل فاصله زیاد با محل سقوط خلبان عراقی، بالگرد ما نتوانست خود را به موقع برساند و چون فاصله ناو آمریکایی نزدیکتر بود، خلبان عراقی را نجات داد.
وقتی که ما در پایگاه نشستیم، به ما گفتند از 3 فروند هواپیمای عراقی، تنها یک فروند موفق شده به پایگاهشان برگردد و ممکن است هواپیمای دیگر هم موقع برگشت، دچار سانحه شده باشد.



تاريخ : 25 / 11 / 1391برچسب:, | 6:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شکارچی دختران شرق تهران که به خاطر دو جنایت به قصاص محکوم شده است، دقایقی قبل در خیابان مدنی به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  این شکارچی 24 ساله که علی نام دارد در آبان و آذرماه سال 84 دو دختر به نام های ندا و اعظم را بی رحمانه به قتل رساند و پنج دختر دیگر را با چاقو هدف قرار داد اما این دختران جان سالم به در بردند.

شامگاه 30 آبان ماه سال 84 پلیس پایتخت در جریان قتل دختر 21 ساله ای به نام ندا قرار گرفتند. وی جلوی خانه شان واقع در حوالی اتوبان بابایی با ضربات چاقو روی زمین افتاده و با وجود انتقال به بیمارستان تسلیم سرنوشت مرگ شده بود.در حالی که تحقیقات برای افشای راز قتل دختر جوان ادامه داشت عصر 30 آذرماه سال 84 کارآگاهان پلیس از مرگ دختر دیگری با ضربات چاقو در اتوبان باقری اطلاع یافتند.

کارآگاهان در محل جنایت به تحقیقات میدانی دست زدند و مشخص شد دختر جوان دانشجوی 26 ساله ای به نام اعظم است که وقتی پشت فرمان خودروی پرایدش بود با ضربه چاقو به قتل رسیده است. کارآگاهان در حالی همه توان خود را روی ردیابی قاتلان دو دختر جوان در شرق پایتخت متمرکز کرده بودند که هیچ مشابهتی بین آنها دیده نمی شد.

هنوز سرنخی در دست نبود تا اینکه روز 24 آذرماه 84 دختر جوانی در شرق تهران از سوی یک ناشناس موردحمله قرار گرفته و مجروح شده بود. این دختر جوان که جان سالم به در برده بود در تحقیقات به پلیس گفت: وقتی از محل کارم در شرق تهران خارج شدم، می خواستم به خانه بروم، ناگهان پسر جوانی از پشت سر به من حمله ور شد و با چاقویی که در دست داشت، ضربه ای به کمرم زد.

وقتی کارآگاهان دیدند که دختران در شرق تهران هدف حملات دزد تک رویی قرار می گیرند، همه فرضیات حاشیه ای که ساعت ها کار را پیش روی آنان قرار داده بود، حذف کردند و به جست و جوی دزد چاقوکش پرداختند. این در حالی بود که اواخر سال 84 زن جوان دیگری که در شرق تهران مورد حمله مرد شکارچی قرار گرفته بود، جان سالم به در برد و با مشخصاتی که وی ارائه داد، مشخص شد این پسر همان دزد تحت تعقیب است.

هیچ کس دزد را نمی شناخت تا این که بار دیگر دختر جوانی در شرق تهران با اصابت ضربات چاقو به پرتگاه مرگ نزدیک شد و با جراحی های پزشکی از مرگ حتمی جان سالم به در برد.

شکارچی دختران در شرق تهران پس از هفتمین اقدام که روز 16 خردادماه سال 85 صورت گرفت، به خاطر سرقت تلفن همراه دختر جوان تحت کنترل مخابرات قرار گرفت، چرا که قاتل سریالی با شماره یکی از دوستان آخرین طعمه اش تماس گرفته و قصد داشت با وی طرح دوستی بریزد.

با آموزش های پلیسی این دختر در همان اتوبان بابایی با قاتل چاقوکش قرار عاشقانه گذاشت و وقتی شکارچی پای در کمین گاه پلیس گذاشت، دستگیر شد.

شکارچی دختران شرق تهران در بازجویی های جنایی به اعترافات هولناک دست زد و انگیزه اش را دزدی از دختران و وحشت دانست و گفت در سرقت هایش وقتی دختران می خواستند مقاومت کنند، با چاقو ضرباتی به آنان می زد که نمی دانسته دو تن از آنان کشته شده اند.

 قاضی شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پس از محاکمه شکارچی دختران شرق پایتخت را به خاطر جنایاتش به 2 بار قصاص نفس - اعدام -5 سال زندان و 74 ضربه شلاق و به خاطر سرقت به یک سال زندان و به خاطر جراحت دختر دیگر به پرداخت دیه محکوم کرد.

 قضات شعبه 42 دیوان عالی کشور پس از بررسی حکم شکارچی دختران شرق با تایید نظر به اجرای آن دادند و پرونده در اختیار اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت.

با استیذان حکم از سوی رئیس قوه قضائیه ، مرد جنایتکار سحرگاه امروز در خیابان مدنی تهران به دار مجازات آویخته شد. پس از اجرای حکم اعدام افرادی که در محل حاضر بودند با سر دادن شعارهایی از قوه قضائیه به خاطر اجرای حکم این جنایتکار تشکر کردند.



تاريخ : 25 / 11 / 1391برچسب:, | 1:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

براساس اخبار منتشر شده وانسا کری دختر کوچک جان کری از همسر اولش، با یک پزشک ایرانی ساکن آمریکا ازدواج کرده است.
گروه بین‌الملل مشرق – پس از بحث‌ها و انتقادات فراوان به انتخاب جان کری به عنوان نامزد تصدی پست وزارت خارجه دولت جدید اوباما بدلیل مواضع قبلی وی در قبال ایران و سوریه، برخی اخبار منتشر شده از ایرانی بودن داماد وزیر جدید امور خارجه آمریکا حکایت دارد.

بهروز - برایان - والا ناهید و وانسا کری دختر وزیر امور خارجه آمریکا

با مشخص شدن نامزد وزارت کلیدی امور خارجه در دولت جدید اوباما، بسیاری از جمهوری‌خواهان و نومحافظه‌کاران نزدیک به لابی اسرائیل روند تخریب جان کری و عدم تایید وی در سنا را آغاز کردند.


انتقادات به جان کری بیشتر به مواضع وی در قبال برنامه هسته‌ای ایران و تاکید بر حل دیپلماتیک آن، روابط نزدیک با بشار اسد، ابراز تمایل برای سفر به تهران و ... متمرکز شده بود. اما در نهایت جان کری با تاکید بر بکارگیری تمام توان خود برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای، خیال جمهوری‌خواهان راحت شد و سنا جان کری را برای تصدی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد.


پس از رای مثبت سنا به جان کری، اخباری مبنی بر ایرانی بودن داماد وزیر امور خارجه آمریکا منتشر شد.

براساس این اخبار، وانسا کری دختر کوچک جان کری از همسر اولش در سال 2009 با یک پزشک ایرانی ساکن آمریکا ازدواج کرده است. جولیا ترون همسر اول جان کری و مادر وانسا در سال 2006 درگذشت.


دکتر بهروز برایان - والا ناهید جراح مغز و اعصاب به همراه همسرش وانسا کری در بیمارستان ماساچوست بوستون مشغول طبابت هستند. دکتر بهروز والا ناهید همچنین استادیار دانشگاه هاروارد در رشته جراحی اعصاب نیز هست.

مراسم عروسی بهروز ناهید و وانسا کری

دکتر وانسا کری و بهروز والا ناهید در همین بیمارستان در سال 2005 با یکدیگر آشنا شدند و پس از 4 سال در سال 2009 رسما ازدواج کردند. بنابر برخی اخبار غیررسمی، این زوج پیش‌تر به ایران نیز سفر کرده‌اند.


به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل مشرق، بهروز والا ناهید فرزند دکتر نوشین پور حسن و دکتر رضا ناهید است که آن‌ها نیز سا‌ل‌هاست در آمریکا و در شهر لس‌آنجلس ساکن هستند.

منتقدان کری پس از انتشار این خبر ابراز نگرانی کرده‌اند که احساسات جان کری نسبت به ایران که بعضا آن‌ را ابراز کرده است مانند تمایل به سفر به ایران و مخالفت با تشدید فشارها و حمله نظامی به ایران بدلیل وجود روابط عاطفی با یک خانواده ایرانی است و این ارتباطات می‌تواند بر سیاست‌های وی در قبال ایران تاثیرگذار باشد.



تاريخ : 25 / 11 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون اجتماعی و فرهنگ و ترافیک راهور ناجا گفت: پیامک‌های صفر شدن خلافی که برای شهروندان ارسال شده دروغ و کذب است.

سرهنگ خسروی معاون اجتماعی و فرهنگ و ترافیک راهور ناجا در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: در پی پخش پیامک‌ تحت عنوان پاک کردن خلافی و یا کسر خلافی خودرو به مناسبت دهه فجر و 22 بهمن، پلیس راهنمایی و رانندگی این پیامک‌ها را غیرقانونی و دروغین اعلام می‌کند.
 



تاريخ : 24 / 11 / 1391برچسب:, | 8:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این نمایشگاه ها در سراسر کشور با هماهنگی کامل استانداران برپا خواهد شد.
400 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا به تدریج تا 25 اسفند در سراسر کشور برگزار می شوند.

به گزارش ایسنا حسن رادمرد، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام خبر بالا گفت: نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور کار خود را با برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم مواد غذایی و شوینده در مصلی امام خمینی (ره) تهران از 25 بهمن آغاز خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاهها در سراسر کشور از 25 بهمن تا 25 اسفند متناسب با شرایط آب و هوایی هر استان آغاز به کار خواهند کرد که این زمان در تهران از فردا چهارشنبه خواهد بود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این نمایشگاه ها در سراسر کشور با هماهنگی کامل استانداران برپا خواهد شد.

رادمرد در ادامه اظهار کرد: بنا داریم فروش های فوق العاده ای را نیز برای کالاهای اساسی در این نمایشگاهها داشته باشیم و نیازهای مردم را در حوزه های پوشاک، لوازم خانگی، مواد غذایی و دکوراسیون منزل با قیمت مناسب تامین کنیم که در این راستا هماهنگی هایی با اتحادیه ها، مجامع امور صنفی و تشکل های تامین کننده صورت گرفته است.