تاريخ : 24 / 11 / 1391برچسب:, | 8:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کار این دستگاه این است که ابتدا قند خون را اندازه گیری کرده، قند خون مستقیم وارد پمپ شده و سوابق قند خون بیمار مشخص می‌شود دیگر نیازی نیست که شخص هر بار این عمل را انجام دهد.

با این دستگاه بیماران دیابتی باری تزریق انسولین نیاز به سرنگ نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، مهندس مینا کثیری، محقق، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص این دستگاه گفت: یکی از دردسرهایی که بیماران دیابتی با آن مواجه هستند حداقل روی سه بار تزریق انسولین است که این دستگاه انجام تزریق انسولین را بدون استفاده از سرنگ امکان پذیر کرده است.

وی گفت: کار این دستگاه این است که ابتدا قند خون را اندازه گیری کرده، قند خون مستقیم وارد پمپ شده و سوابق قند خون بیمار مشخص می‌شود دیگر نیازی نیست که شخص هر بار این عمل را انجام دهد.

کثیری در ادامه افزود: این دستگاه بر اساس فاکتورهای نرم افزاری میزان انسولین لازم را اعلام می‌کند و دیگر نیاز نیست فرد برای هر بار تزریق میزان انسولین را مشخص کند سپس انسولین محاسبه شده توسط یک پاد (دستگاهی که تزریق ها را حذف کرده است) که به بدن می‌چسبد وارد بدن می‌شود.

این مخترع اذعان داشت: این دستگاه به افراد امکان می دهد حتی در هنگام خواب یا فعالیت های دیگر هم به طور خودکار انسولین به بدنشان وارد شود و دیگر نگران فراموش کردن تزریق نباشند.



تاريخ : 24 / 11 / 1391برچسب:, | 3:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بازار خودرو در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمتها بود و این در حالی است که اواخر هفته قبل روند قیمتی خودروها نزولی شده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  دلیل رشد قیمتها در بازار به خاطر اعلام نرخهای رسمی خودروها از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و پیش فروش برخی از محصولات خودرو سازان با تحویل چند ماه است و این در حالی است که طبق مصوبه جدید، خودروسازان موظف هستند برای شکستن قیمتهای کاذب بازار ، به سرعت عرضه خودرو با موعد تحویل یک ماه را آغاز کنند.

 

گفتنی است، برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس حذف تعرفه واردات خودروهای سبک را برای کاهش قیمتها و افزایش کیفیت محصولات داخلی الزامی میدانند.

در حال حاضر قیمت خودروهای پر فروش داخلی به روایت جدول زیر است./س

پراید 111

19 میلیون تومان

پراید 131 SL

17 میلیون و 500 هزار تومان

 

پراید 131 SX

18 میلیون و 500 هزار تومان

 

مگان دنده اتوما ت

82 میلیون تومان

 

تندر 90 پارس خودرومدل E2

38  میلیون تومان

 

تندر 90 ایران خودرو مدل E2

37 میلیون تومان

 

تیبا

22 میلیون و 500 هزار تومان

 

ماکسیما

112 میلیون تومان

 

پژو 206 صندوقدار V8

48 میلیونتومان

 

پژو 206 صندوقدار V9

57 میلیون تومان

 

پژو پارس سال

35 میلیون و 500 هزارتومان

 

پژو 405

26 میلیون تومان

 

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با ابلاغ سیاست‌های کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیری‌های قانونی را انجام دهد.

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را ابلاغ فرمودند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی با ابلاغ سیاستهای کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیریهای قانونی را انجام دهد.

متن سیاستهای کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

سیاست‌‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

1-    بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره ‌وری عوامل تولید با:

-    اصلاح و بازسازی ساختار تولید ملی

-    کاهش هزینه‌ ها و بهبود کیفیت تولید

-    اتخاذ انواع تدابیر تشویقی و تنبیهی

-    بهینه سازی تعامل عوامل تولید

2-    هدایت و تقویت تحقیق و توسعه و نوآوری ‌ها و زیربناهای آنها و بهره‌ گیری از آنها، با هدف:

-    ارتقاء کیفی و افزایش کمّی تولید ملّی

-    بالا بردن درجه ساخت داخل تا محصول نهایی

-    حمایت از تجاری سازی فناوری محصول و بهره‌ گیری از جذب و انتقال دانش فنی و فناوری‌ های روز و ایجاد نظام ملّی نوآوری

3-    گسترش اقتصاد دانش بنیان با تأکید بر توسعه مؤلفه‌ های اصلی آن، از جمله: زیر ساخت ‌های ارتباطی، زمینه‌ های تسهیل تبدیل دستاوردهای پژوهش به فناوری و گسترش کاربرد آن، حمایت قانونی از حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی و مرتبط کردن بخشهای علمی و پژوهشی با بخشهای تولیدی کشور.

4-    حمایت از تولید محصولات با ماهیت راهبردی مورد نیاز مصارف عمومی یا بخش تولید کشور.

5-    تکمیل زنجیره تولید از مواد خام تا محصولات نهایی با رعایت اصل رقابت‌ پذیری و فاصله گرفتن از خام فروشی در بازه زمانی معین.

6-    حمایت از تولید محصولاتی که عرضه رقابتی آنها با خالص ارز آوری مثبت یا خالص ارزبری منفی همراه باشد.

7-    مدیریت منابع ارزی با تأکید بر تأمین نیازهای تولید ملی و کارآفرینی، و ثبات ارزش پول ملّی.

8-    بهبود فضای کسب و کار با هدف افزایش تولید ملّی و اصلاح زمینه ‌های فرهنگی، قانونی، اجرایی و اداری.

9-    افزایش سهم بخشهای تعاونی و خصوصی در تولید ملّی از طریق:

-    تقویت انگیزه و عزم ملّی و تأکید و تسریع در اجرای کامل سیاست ‌های کلی اصل 44، رعایت انضباط مالی و بودجه ‌ای دولت

-    رفع تبعیض بین بخش دولتی و بخش ‌های خصوصی و تعاونی

-    ساماندهی و حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط در جهت کارآمدسازی آنها

10-    تنظیم نقش نهادهای عمومیِ غیر دولتیِ اقتصادی در جهت تولید ملّی.

11-    شفاف سازی و به هنگام سازی آمار و اطلاعات و تسهیل دسترسی به آن و اطلاع رسانی در مورد ابعاد و فرصت‌ های سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در رشته‌ های مختلف و مقابله جدی با استفاده از هر گونه دسترسی اطلاعاتی ویژه.

12-    توانمند سازی و ارتقاء بهره‌ وری نیروی کار با افزایش انگیزه، مهارت و خلاقیت و ایجاد تناسب بین مراکز آموزشی و پژوهشی با نیازهای بازار کار.

13-    بسترسازی و ساماندهی اشتغال و حرکت نیروی کار ایرانی در سطح ملی، منطقه‌ ای و جهانی.

14-    ارتقاء سرمایه های انسانی، طبیعی، اجتماعی و فیزیکی با تأکید بر توسعه نهادهای مردمی برای رشد تولید ملی.

15-    توسعه فرهنگ حمایت از سرمایه، کار، کالاها و خدمات ایرانی و استفاده از نظرات متخصصان و صاحب نظران در تصمیمات اقتصادی.

16-    جلوگیری از اتلاف و راکد ماندن سرمایه‌ های فیزیکی و انسانی ایرانی با تأکید بر ایجاد و توسعه خدمات فنی و مشاوره‌ ای فرا بنگاهی و ارتقاء بازده اقتصادی این سرمایه‌ ها در بخش‌ های مختلف اقتصادی.

17-    گسترش تنوع ابزارهای سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه و تکمیل ساختارهای آن و اعمال سیاست‌ های تشویقی برای حضور عموم مردم و سرمایه‌ گذاران داخلی و بین ‌المللی بویژه منطقه ‌ای در بازار سرمایه.

18-    حمایت از محققان و سرمایه‌ گذاران و تشویق ورود سرمایه‌ های ایرانی به حوزه‌ های سرمایه‌ گذاری خطرپذیر متضمن تحقیق و توسعه با تأسیس صندوق‌ های شراکت یا ضمانت برای سرمایه‌ گذاری در این حوزه.

19-    کارآمد سازی مدیریت منابع موجود در صندوق توسعه ملّی در جهت بهینه سازی و هم ‌افزایی ظرفیت‌های تولیدی و ارتقاء کیفی کار و سرمایه ایرانی.

20-    تنقیح و اصلاح قوانین و مقررات (از جمله اصلاح قانون پولی و بانکی، تأمین اجتماعی و مالیات‌ ها) برای تسهیل فعالیت در بخش‌ های تولیدی و رفع موانع سرمایه‌ گذاری در سطح ملی با رویکرد ثبات نسبی در قوانین.

21-    کارآمد کردن نظام توزیع کالاها و خدمات با استفاده از ساز و کار شفاف سازی و اطلاع رسانی و کاهش واسطه‌ های غیر ضرور و ناکارآمد.

22-    گسترش منابع مالی و کارآمد سازی مدیریت آن در جهت افزایش ظرفیت تولید ملّی و کاهش هزینه ‌های تأمین مالی مورد نیاز بویژه با ساماندهی، گسترش و حمایت از نهادهای مالی توسعه ‌ای و بیمه ‌ای.

23-    جلوگیری از ایجاد انحصار در چرخه تولید و تجارت تا مصرف.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حماسه‌آفرینی مردم سربلند ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن ستودنی است و البته این حضور زمینه‌ای برای حضور پرشورتر مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جمع کارکنان این سازمان با بیان این‌که مردم شهید‌پرور ایران اسلامی با حضور پرشور خود در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن، تمام معادلات دشمنان را برهم ریخت، اظهار کرد: آحاد ملت بار دیگر نشان دادند که وقتی پای منافع نظام در میان باشد گوش به فرمان ولایت بوده و اختلاف‌ها وسلیقه‌ها را کنار خواهند گذاشت و با وحدت و یکپارچگی از دستاوردهای انقلابشان صیانت خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه "22 بهمن روز پاسخ به تهدیدهای دشمن بود و آنان نیز این پیام را به خوبی دریافت کردند که مردم در عین سلایق مختلف از نظام و رهبری دفاع می‌کنند"، گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که همسو با افزایش تهدیدها و فشار‌ها، مقاومت مردم نیز افزایش پیدا می‌کند و روز 22 بهمن، نمادی از حمایت مرد از آرمان‌های امام(ره) و انقلاب بود.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه ضمن تشکر از رسانه‌ها، بوی‍ژه رسانه ملی در انعکاس شایسته این حضور، از پخش تصاویر به یاد ماندنی و تاریخی دوران انقلاب قدردانی کرد.

 

آل‌هاشم در پایان تصریح کرد: مردم، پاسخ نهایی به تهدیدهای دشمنان را در پای صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهند داد.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم که امیر سرتیپ دادرس - معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران - نیز حضور داشت، سرهنگ شاهین تقی‌خانی جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به درجه سرتیپ دومی نائل شد.



تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 5:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارسالی از مینا جواهرده از گیلان



تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 5:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

از امروز اسم سعید مرتضوی از سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مدیرعامل این سازمان حذف شده است.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، سایت وزارت تعاون از امروز اسم سعید مرتضوی را به عنوان رئیس سازمان تأمین اجتماعی حذف کرده است.

براساس این گزارش قبلاً اسم مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تأمین اجتماعی در این سایت وجود داشت.

با توجه به اینکه گفته می‌شود مرتضوی در محل کار خود حضور دارد ولی بعد از اینکه لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه دولت را باطل کرد؛ عملا مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی مسئولیتی ندارد.



تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 3:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نرم افزار YoWindow Unlimited Edition 3S Build 145 Final قادر است تا آخرین اطلاعات مربوط به منطقه مورد نظر و محل زندگی شما را در یک تصویر بسیار زیبا نمایش می دهد. در واقع طبق شرایط آب و هوایی منظقه شما، تصویر مربوط به آن در دسکتاپ شما نمایش داده خواهد شد. به طور مثال اگر در محل سکونت شما یک روز آفتابی است، پوسته ی یک شهر یا روستای آفتابی مطابق با محل زندگی شما در دسکتاپ نمایش داده می شود. همچنین تمام پوسته های این برنامه به صورت متحرک بوده که اگر در محل سکونت شما یک روز برفی یا بارانی باشد تصویری که در دسکتاپ نمایش داده می شود همراه با ریزش برف و باران خواهد بود. یکی از قابلیت های جالب این برنامه آن است که شما می توانید در طول مدت روز، شاهد طلوع و غروب خورشید نیز باشد. علاوه بر این اطلاعات دقیقی از دما و سایر اطلاعات مربوط به هواشناسی توسط این نرم افزار در گوشه و کنار دسکتاپ نمایش داده می شود. این برنامه قادر است سرعت وزش باد، رطوبت، درجه حرارت و اطلاعات دیگر را در هر منطقه دلخواه شما به نمایش گذارد.

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 1:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدتي قبل سازمان لیگ برنامه بازي‌هاي ليگ برتر و جام حذفي را به باشگاه‌ها ارسال كرد تا نظر باشگاه‌هاي ليگ برتري را قبل از اعلام رسمي اين برنامه جويا شود.استقلال اولين باشگاهي است كه به فشردگي برنامه‌ريزي سازمان ليگ براي روزهاي پاياني امسال و اولين روزهاي سال آينده معترض شده است. ميرشاد ماجدي سرپرست استقلال در اعتراض به اين برنامه مي‌گويد: «تيم ملي صبح روز هفتم فروردين به تهران مي‌رسد و بازيكنان هشتم به اردوي استقلال ملحق مي‌شوند و عصر روز نهم بايد در ورزشگاه آزادي به مصاف سپاهان برويم.

 ما 4 ملي‌پوش ثابت در تركيب تيم ملي داريم كه در اين بازي حساس نمي‌توانيم به آنها استراحت بدهيم. هر تيمي كه 3 ملي‌پوش دارد بايد طبق قانون بازي‌هايش راجا به جا كنند.» مهدي تاج، سرپرست سازمان ليگ به استقلالي‌ها حق مي‌دهد و مي‌گويد: «آنچه ما در اختيار استقلال گذاشتيم يك برنامه پيشنهادي است. آنها به اين بازي اعتراض دارند و سازمان ليگ تمام تلاشش را مي‌كند كه برنامه اين بازي جا به جا شود.» مهدي تاج اصالت اصفهاني دارد و از افراد منتسب به باشگاه سپاهان است. قابل پيش‌بيني است كه او براي مبرا كردن حودش از اتهامات ريز و درشت، زمان اين بازي را تغير خواهد داد



تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 10:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ضاربان با یک موتورسیکلت (پالس/پولسار) آبی‌رنگ از پشت سر به وی حمله کرده و ضمن وارد آوردن جراحاتی عمیق بر شقیقه و دست راست وی تلفن همراه او را سرقت کرده و متواری شدند.
به گزارش مشرق - اواخر هفته گذشته ساعت 20.30 دقیقه شب یکی از خبرنگاران  مشرق که قصد عزیمت از دفتر این خبرگزاری واقع در خیابان سپهبد قرنی به سمت منزل را داشت، توسط سه زور گیر مسلح از ناحیه سر و دست مجروح شد.

ضاربان با یک موتورسیکلت (پالس/پولسار) آبی‌رنگ از پشت سر به وی حمله کرده و ضمن وارد آوردن جراحاتی عمیق بر شقیقه و دست راست وی تلفن همراه او را سرقت کرده و متواری شدند. خبرنگار مذکور سپس با کمک همکارانش و به دلیل خونریزی شدید به بیمارستان منتقل شد تا تحت درمان قرار بگیرد. 


پیش از این نیز در تابستان سال جاری، یکی دیگر از خبرنگاران مشرق در همین خیابان مورد هجوم قرار گرفت که او نیز از ناحیه صورت مجروح شده و‌ به‌ناچار تلفن همراه خود را به زورگیران تسلیم کرد.

البته این آخرین مورد نبود و مدتی قبل از آن یکی دیگر از کارمندان مشرق، در مقابل بانک با حدود دو میلیون تومان وجه نقد با چاقو تهدید شد و نهایتاً مجبور به تسلیم پول‌ها به زورگیران شد.


به دنبال این حوادث، خبرنگاران مشرق اقدام به جمع‌آوری برخی اطلاعات میدانی از سارقان کردند که در نهایت مشخص شد از چند ماه قبل تا کنون تعداد زیادی زورگیری و کیف‌قاپی در مرکز شهر (فردوسی، سپهبد قرنی، سمیه، شهيد نجات‌اللهی و...) توسط یک پولسار یا پالس آبی‌رنگ رخ داده و به شدت باعث ناامنی این منطقه شده است.

 پزشکان بخش اورژانس نیز در بیمارستان های این ناحیه این موارد را تأیید کرده و اظهار داشتند که به‌صورت میانگین  هر هفته یک نفر به دلیل جراحت با چاقو و تهدید به مرگ به این مراکز مراجعه می‌کنند و در توضیح اتفاقات رخ داده از یک موتور سیکلت آبی‌رنگ نام می‌برند.

زورگیری و اخاذی در حومه شهر یا محله های خلوت، آن هم در نیمه‌های شب شاید برای پلیس قابل توجبه باشد اما وقوع این اتفاق آن هم به صورت مستمر در مرکز شهر که تا ساعت‌های پایانی شب همچنان شلوغ است، به هیچ وجه جایز نبوده و با شعار جدید نیروی انتظامی یعنی "تهران، شهر ایمنی و قانون"  مغایرت دارد.

از مال‌باختگانی که به این موارد برخورد کرده‌اند، تقاضا می‌شود که در بخش نظرات، اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار دهند.



تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 5:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

انفجار یک منزل مسکونی در خیایان مولوی تهران به سوختگی ۳ نفر منجر شد که یکی از آنها ۷۰ درصد دچار سوختگی شده و حالش وخیم است.
به گزارش مشرق، هوشنگ فولادی، رئیس اورژانس تهران در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: حادثه انفجار یک واحد مسکونی در خیابان بوربور در خیابان مولوی تهران به سوختگی 3 نفر منجر شد که حال یکی از آنها با میزان سوختگی 70 درصد وخیم است.
 
وی ادامه داد: این حادثه ساعت 15 و 9 دقیقه به اورژانس تهران گزارش شد و بلافاصله 3 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و 3 مصدوم را که یکی 70 درصد سوختگی دارد و دو نفر دیگر که خانم های 16 و 24 با درجه سوختگی 35 و 30 درصد به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری منتقل کردند.
 
رئیس اورژانس تهران گفت: گزارشهای اولیه علت این انفجار را وجود بنزین در این خانه و اشتعال آن نشان می‌دهد.



تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 3:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: بانک مرکزی به زودی پیش‌فروش سکه را با اعمال برخی تغییرات در مکانیزم آن آغاز می‌کند.

خبرگزاری فارس: آغاز دور جدید پیش‌فروش سکه/ ارائه ادله قانونی برداشت از حساب بانک‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا» مرحله جدید پیش‌فروش سکه توسط بانک مرکزی به زودی آغاز می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده، مکانیزم پیش‌فروش نسبت به دوره قبل که سال گذشته بود، تغییر خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در این مرحله  از پیش‌فروش سکه به زودی آغاز خواهد شد، همانند دور قبل پرداخت‌ها بدون محدودیت نیست و فروش سکه محدود خواهد بود.

در دوره قبل بیش از 9.5 میلیون سکه در دو مرحله پیش‌فروش و طی چند ماه به متقاضیان تحویل داده شد و به گفته مسئولان بانک مرکزی، با این اقدام 56 هزار میلیارد ریال نقدینگی جمع‌آوری شد. به نظر می‌رسد، امسال هم یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح جمع‌آوری نقدینگی است.

همچنین یک مقام ارشد بانک مرکزی از ارائه مستندات قانونی برداشت از حساب بانک‌ها توسط این بانک به دیوان محاسبات خبر داد و گفت: بانک مرکزی در خصوص این اقدام به تکلیف قانونی عمل کرده و از این بابت مشکلی ندارد.



تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 8:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق تهران در حاشیه بیست‌وپنجمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: با توافق دولت و مجلس ۷۰ هزار تومان به ۶۰ میلیون ایرانی به عنوان عیدانه پرداخت می‌شود.

خبرگزاری فارس: پرداخت ۷۰ هزار تومان عیدانه به هر نفر/ ۶۰ میلیون ایرانی عیدی می‌گیرند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یحیی آل اسحاق امروز در حاشیه بیست‌وپنجمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: با توافق دولت و مجلس مبلغ 70 هزار تومان برای هر نفر کمک عیدانه 60 میلیون ایرانی پرداخت می‌شود، همچنین برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی 90 هزار تومان پرداخت می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: همه این مبالغ به صورت نقدی پرداخت می‌شود، کل مبلغ پرداختی به عنوان عیدی 6 هزار میلیارد تومان خواهد شد.



تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: سعید مرتضوی دادستان سابق تهران شامگاه گذشته بازداشت شد.

خبرگزاری فارس: سعید مرتضوی بازداشت شد

به گزارش خبرنگار قضایی فارس به نقل از دادسرای تهران، سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی و دادستان عمومی و انقلاب سابق تهران، شب گذشته بازداشت شد.

دادستانی تهران، هنوز درباره علت بازداشت مرتضوی اظهار نظری نکرده است.

اخبار تکمیلی به نقل از دیگر منابع خبری حاکی است، مرتضوی هنگام خروج از محل کار خود بازداشت شده و معاون دادستان تهران در هنگام بازداشت نامبرده در محل حضور داشته‌ است.

گفته می‌شود مرتضوی پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده است. 

سعید مرتضوی در پرونده کهریزک به همراه تعدادی از همکارانش از کار معلق شد و پرونده مفتوحی داشت که احتمال می‌رود علت بازداشت وی همین باشد.

پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود عنوان کرده بود اسفندماه امسال دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار خواهد شد.



تاريخ : 16 / 11 / 1391برچسب:, | 4:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک بمب 500 پوندی در منطقه شیبان اهواز کشف شد.
رهیاب نیوز نوشت: در پی گزارش‌های مردمی بنا بر وجود شیء مشکوک در منطقه خیط الرواس (شهرک شهید بهشتی) شیبان نیروهای سپاه و ناجا به منطقه اعزام شدند و پس از بررسی‌ها مشخص شد که آن شی مشکوک یک بمب هواپیمایی ۵۰۰ پوندی عمل نکرده از جنگ تحمیلی بوده است.


با هماهنگی‌های صورت گرفته با نیروهای چک و خنثی سپاه طی یک عملیات کار‌شناسی بمب از زیر زمین خارج و با موفقیت به بیرون کشیده شد. گروه چک و خنثی سپاه بعد از کشیدن این راکت از زیر زمین مقدمات انتقال آن را برای انهدام انجام دادند.

گفتنی است جای جای خوزستان هنوز نشانه‌هایی از دوران دفاع مقدس دارد که هرازچندگاهی شاهد کشف اقلام جنگی در نقاط مختلف استان هستیم.


باتوجه به اینکه شیبان از مرز کشور و خط مقدم جنگ فاصله بسیاری دارد و تقریبا چسبیده به اهواز است ضرورت توجه به مناطق بمباران شده توسط تیم‌های پاکسازی را طلب می‌کند.



تاريخ : 16 / 11 / 1391برچسب:, | 10:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رستوران کازابار ترکیب رستوران و کلوبی شبانه است. در این حالت می‌توان کازابار را بار خانگی یا بار خانوادگی معنا کرد. بعید است گردانندگان این رستوران پیش از انتخاب و یا ساختن کلمه کازابار ریشه‌ آن را بررسی نکرده باشند.
مشرق؛ تغذیه یکی از حوزه هایی است که از سبک زندگی تاثیر پذیرفته و بر آن تاثیر می‌‌گذارد چرا که خود بخش مهمی از فرهنگ و سبک زندگی فرد و جامعه است. غذاها، مواد اولیه، نوشیدنی ها، میوه ها و... همچنان که بر جسم انسان اثر دارند بر خلقیات و رفتار و در واقع روان او نیز تاثیرات متفاوتی می‌گذارند. حلال و حرام بودن خوردنی ها و نوشیدنی ها، سرد و گرم بودن آن ها، موافقت و تضاد با طبع انسان، میزان انرژی، پروتئین، فیبر و سایر ویژگی های غذا، نوع پخت و... از جمله مواردی است که درباره ی خورد و خوراک باید به آن ها توجه کرد.

در کنار محتوی، کیفیت و چگونگی اغذیه و اشربه، روش و مکان خوردن آن ها نیز نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم تعیین کننده روش زندگی یک فرد یا جامعه است. از این رو  همواره یکی از راه های عرصه فرهنگ خودی در کشورهای بیگانه افتتاح یک رستوران بوده است. رستوران های چینی، هندی، اسپانیایی، ایتالیایی و... امروز در اکثر کشورها وجود دارند. در ایران و اغلب در تهران نیز رستوران های مختلفی که غذاهای ملیت های گوناگون را عرضه می‌کنند وجود دارد. یکی از این رستوران ها، رستوران کازابار است.

 
کازابار(Casa Bar) در 18 مهر 1390(10 اکتبر2011) در بازار بزرگ میرداماد افتتاح شد. کازابار یک رستوران کوچک و جمع و جور است که با شعار "مزه ساندویچ را احساس کنید" انواع فست فود را در کنار نوشیدنی های متنوع عرضه می‌کند. کازابار نمونه یک رستوران مدرن است که در میان محیطی پر از شلوغی، ترافیک و سایر اجزای استرس آفرین زندگی شهری فضایی آرام، شیک، ساده با منویی متفاوت را بوجود آورده است. تنها نکته ای که درباره کازابار جای تأمل دارد نام است.

    
کازابار از ترکیب دو کلمه کازا + بار تشکیل شده است. واژه "کازا" که در فارسی وجود ندارد، از میان معانی و کاربردهای بسیار واژه "بار" نیز تنها دو معنی به تغذیه ارتباط دارد:
*غله و جز آن. آنچه در دیگ ریزند از حبوب و بُقول و گوشت و جز آن پختن را. مظروف دیگی. مظروف ظرفی. هر چیز که آنرا خورند. (برهان). قوت و خوراک هرچه باشد. (ناظم الاطباء).خوردنی. محصول و بَرِ زمین یا درخت. تره بار. خشکبار. خشکه بار. خواربار.

*حاصل درخت را گویند از میوه و گل و غیره. (برهان). میوه و گل و شکوفه. (ناظم الاطباء). میوه درخت که آنرا بر نیز گویند. (شرفنامه منیری). ثمره و میوه هر درخت. (غیاث). میوه و ثمر درخت. (انجمن آرا) (آنندراج). میوه درخت. (فرهنگ رشیدی) (سروری). حاصل نباتات را گویند ازگل و میوه. (جهانگیری). میوه درخت که درختش را درخت بارور و شاخش را شاخ بربار گویند. بطور خصوصی میوه خوردنی را گویند و در عربی فاکهه. حاصل نباتات. (شعوری ج 1 ورق 160). بر. میوه. ثمر، میوه درخت است وتا بر درخت است بربار گویند. حاصل، محصول درختی. فایده. آنچه درخت آرد بسالی از میوه خوردنی و ناخوردنی. رجوع به بر شود. تمام شکوفه را گویند. (شعوری ج 1ورق 160 برگ ب از مجمع الفرس)

 از بین معانی ذکر شده هیچ کدام نمی‌تواند به عنوان پسوند مکان به کار رود چنانکه در کازابار به کار رفته است. حال ریشه این کلمه را در زبان های غیر فارسی بررسی می‌کنیم.
کازا(Casa) واژه ای اسپانیایی و به معنای "خانه" است و ترکیبات گوناگونی در این زبان دارد. از طرف دیگر کازا ریشه‌ی لاتین کلمه کازینو(Casino) نیز هست.

 
واژه بار(Bar) نیز هم در انگلیسی و هم در اسپانیایی در کنار سایر معانی غیر مرتبط با تغذیه و یا نشان دادن مکان، به معنای محلی است که در آن مشروبات الکلی سرو می‌شود، چه در رستوران، چه هتل و چه در خانه.



    
برای ریشه یابی کازابار نمی‌توان معنی فارسی واژه بار را در نظر گرفت، چرا که ساختار، منو و چیدمان رستوران کازابار ایرانی نیست، روشن ترین دلیل آن تبریک کریسمس 2013 در صفحه فیس بوک رستوران و درخت تزئین شده جلوی رستوران در ایام کریسمس است بدون کوچکترین اشاره و یا تبریکی درباره عید نوروز. پس نمی‌توان بار را به عنوان عنصری از زیان فارسی در ترکیب کازابار در نظر گرفت.



    
نتیجه آن که کازابار یا کازینو + بار است و یا کازا + بار. از آنجایی که Casa Bar پیش از این به عنوان رستورانی سوئدی انتخاب شده بود انتخاب ترکیب دوم درست تر خواهد بود.
رستوران سوئدی کازابار ترکیب رستوران و کلوبی شبانه است. در این حالت می‌توان کازابار را بار خانگی یا بار خانوادگی معنا کرد. بعید است گردانندگان این رستوران پیش از انتخاب و یا ساختن کلمه کازابار ریشه‌ی آن را بررسی نکرده باشند.
 
http://www.casabar.com/
جدا از نام کازابار که رسماً به فرهنگ ایرانی – اسلامی و به شکلی زیرکانه دهن کجی می‌کند، فضای این رستوران نیز فضایی غربی و تداعی کننده یک بار است.
    
 


   
برای درک دقت گردانندگان رستوران در انتخاب نام و همچنین چیدمان رستوران کافی است به مجسمه چوبی زنی که روی پیشخوان قرار دارد دقت کنیم.





    
    
زنی با ظاهر یک زن کاتولیک که قطعه‌ی چوبی دست او با انار تزئین شده است.
انار از جمله میوه هایی است که در بین تمدن ها، ادیان و اسطوره ها جایگاه ویژه ای داشته و سمبل موارد گوناگونی است.

 
در فرهنگ اسپانیایی انار علاوه بر اینکه به عنوان سمبلی از عشق، صلح، خویشتن داری و ... مطرح است، نماد یکی از حکومت های پادشاهی این کشور نیز می‌باشد، نشانی از پادشاهی گرانادا (انار را در زبان اسپانیولی Granada گویند) که هم اکنون نیز شهری با این نام در اسپانیا وجود دارد.
هم اکنون نیز انار به عنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده نشان پادشاهی و علامتی که بر روی زره و سپر جنگجویان(Spanish coat of arms) درج می‌شود نیز کاربرد دارد.
    
پرچم اسپانیا  



نشان پادشاهی اسپانیا

 
اینکه یک رستوران کوچک از نام گرفته تا چیدمان و کوچکترین عناصرش با فرهنگ جامعه ای که در آن تاسیس شده است تضاد و اختلاف دارد موضوع قابل تأمل و مهمی نیست، مهم رشد روز افزون رستوران ها و کافی شاپ هایی از این دست در پایتخت و شهرهای بزرگ کشور است. رستوران هایی مبلغ فرهنگ های گوناگون، متناسب طبقات مختلف اجتماعی، در محله های متفاوت و نام هایی که ریشه یابی نمی‌شوند.



 
    
سبک زندگی مشتریانی که جذب این رستوران ها شده و طرفدار آن ها می‌شوند از تغییر و دگرگونی مصون نیست. ابتدایی ترین تغییر در سبک زندگی هواداران این رستوران ها که اغلب از جوانان و نوجوانان هستند چرخش در نوع اغذیه و اشربه است.

در مرحله بعد خو گرفتن با عبارات و کلماتی همچون کازابار، کافی بار، سالاد بار و ... و همچنین مبلمان و دکوراسیون متناسب این مفاهیم است، همچنان که هم اکنون کانتر کافی بار خانگی و صنعتی در کنار هم به فروش می‌رسند، به مرور زمان این مبلمان وارد خانه افراد شده و در منازل جایگاه ثابتی برای خود پیدا خواهند کرد همان طور که پیشتر وارد چیدمان منازل بخشی از مدرنیست های جامعه شده اند.

         
    
در کنار حرکت خزنده فروشگاه های زنجیره ای، مراکز تفریحی، رستوران ها و کافی شاپ ها که عمدا و یا سهوا در حال تغییر بخشی از فرهنگ ایرانی – اسلامی هستند برخی رسانه ها نیز گاه آگاهانه و گاه جاهلانه به این حرکت ها دامن می‌زنند. نمونه اخیر آن رپرتاژ تبلیغاتی یکی از ویژه نامه های روزنامه همشهری برای رستوران کازابار است. در آذر 1391 ویژه نامه 6و7 روزنامه همشهری صفحه پایانی خود را به معرفی و تمجید از کازابار اختصاص داد.

 
ویژه نامه روزنامه همشهری

ویژه نامه  "6و7" که بیش از 15 ماه از انتشار آن می‌گذرد به منظور معرفی انواع گزینه های مناسب تعطیلات آخر هفته ایجاد شده است. درباره این ویژه نامه در همشهری آنلاین می‌خوانیم: «6و7 بهانه‌ای است برای گشودن درها تا تغییر رفتارهای زندگی اجتماعی در عصر حاضر نیز اتفاق افتد. ...  غایت شیرین‌دوانی نویسندگان آن انگیزه‌ای است که در شما به‌وجود می‌آورد برای اینکه از خانه بیرون بزنید و به واسطه روزنه‌هایی که 6 و 7 برای شما ایجاد می‌کند آخر هفته مفرحی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.»
 

حداقل انتظاری که از رسانه های دستگاه های فرهنگی دولتی می‌رود این است که به ابتدایی ترین عناصر سبک زندگی اسلامی – ایرانی پایبند بوده و به انبوه فعالیت های ضد فرهنگی دشمنان کشور دامن نزنند، همچنین تیزبینانه گزاره های فرهنگی را رصد کرده و هر گزینه ای را به مخاطبی که به آن رسانه اعتماد کرده است معرفی نکنند. البته انجام این دست اقدامات از رسانه های فرهنگی وابسته به شهرداری تهران امر غریب و جدیدی نیست. هنگامی که معرفی رستوران هایی از این دست در حجم انبوه انجام شود، طبیعتاً خانواده های زیادی تمایل پیدا می-کنند به این مکان ها سر زده و آخر هفته خود را در آنجا بگذرانند، تأثیر انس گرفتن کودکان و نوجوانانی که با خانواده خود در این مراکز حضور پیدا می‌کنند با چیدمان، نوع غذاها و فضای کلی آن ها بی بازگشت است. این نسل به راحتی نمادها و عناصر فرهنگ های بیگانه را وارد خانه و محل کار خود خواهند کرد.



تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 8:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 8:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 یک خودرو پراید به دلیل سقوط یک تابلو تبلیغاتی بر اساس وزش باد خسارت جدی دید.

به گزارش  فارس، وزش باد شدید طی روز یکشنبه برای راننده خودرو پراید که این روزها افزایش قیمت چشمگیری داشته است دردسرساز شد.


در اثر این حادثه که امروز در خیابان 15 خرداد رخ داد یک تابلو تبلیغاتی بر روی یک دستگاه پراید سقوط کرد و به خودرو پراید خسارات جدی وارد کرد.

خوشبختانه در این حادثه راننده خودرو صدمه‌ای ندید.



تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 7:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون استاندار تهران گفت: در صورتی که میزان غلظت آلودگی هوا تا روز دوشنبه افزایش یابد، برای تعطیلی روز سه شنبه تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا محمودیˈروز یکشنبه افزود: مطابق پیش بینی هواشناسی، روز سه شنبه میزان غلظت آلودگی هوا افزایش می یابد و با توجه به کاهش دمای هوا، احتمال پایداری دوباره دما در تهران وجود دارد.

وی اظهار کرد: در صورتی که شاهد افزایش غلظت میزان آلاینده ها بویژه ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون باشیم، جلسه کمیته اضطراری کاهش آلودگی هوا تشکیل و درباره تعطیلی روز سه شنبه تصمیم گیری خواهد شد.

هنگامی که هوای سطح زمین سردتر از هوای بالای خود باشد، به دلیل آن که هوای سرد سنگین تر است، عمل مخلوط شدن هوا انجام نمی شود؛ در این حال گفته می شود هوا در وضعیت پایدار است.



تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 7:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بهابادی گفت: ان شاءالله در اواخر هفته جاری پورتالی معرفی می شود برای ثبت نام متقاضیان دریافت خدمات vpn قانونی در کشور. البته به دلیل ظرفیتی که در اختیار داریم مجبور هستیم ثبت نام را مرحله بندی و اولویت بندی کنیم و در مراحل مختلف زمانی از متقاضیان ثبت نام به عمل بیاوریم.
به گزارش مشرق، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی طی نشستی پاسخگوی سوالات تسنیم شد. عمده ترین محورسوالات مطرح شده در این نشست پیرامون فیلترینگ ،فضای سایبری ،مصادیق فیلترینگ،فعالیت های دستگاه های موازی و.....بود، که دکتر بهابادی با سعه صدر به این سوالات پاسخ گفت. مشروح این نشست صمیمانه در ذیل از نظرتان می گذرد:

*  به طور مشخص برنامه شورای عالی فضای مجازی در ارتباط با پالایش فضای سایبری و هدف‌مندی فیلترینگ چیست؟

اخوان بهابادی :  در حوزه پالایش، اعتقاد قوی و محکم به لزوم حضور سامانه فیلترینگ در کشور داریم ولی معتقد هستیم به دلیل مشکلات در حوزه اجرا از نظر فنی سامانه فیلترینگ کشور به صورت بهینه عمل نمی‌کند به این معنا که به طور مثال در یک وب سایت احتمال دارد چند خط محتوای مجرمانه وحود داشته باشد ار آنجایی که در حال حاضر فیلترینگ روی url اجرا می‌شود ...



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 6:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرداخت اعتبار 50 میلیارد تومان به عملیات متروی تبریز، ابراز امیدواری کرد که فاز نخست این طرح، اردیبشهت سال آینده به بهره‌برداری برسد.
 معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از رتبه نخست استان در طرح مهر ماندگار خبر داد و گفت: فاز نخست قطار شهری تبریز شامل هفت کیلومتر، اردیبهشت 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس، محمد اشرف‌نیا بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، به جایگاه خاص طرح مهر ماندگار و نگاه جامع دولت به حوزه عمران و آبادانی اشاره کرد و گفت: در این راستا، تعدادی از پروژه های کشوری با دستور رئیس‌جمهور و پیگیری مسئولان استانی، با عنوان طرح «مهر ماندگار» تعریف شده و طی آن، استان آذربایجان‌شرقی با اجرای  58 پروژه، از نظر تعداد و ارزش اعتباری پروژه‌ها، رتبه اول کشور را حائز کرده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف راه و شهرسازی، آب، میراث فرهنگی، صنعت و معدن، ورزش و جوانان، بنیاد شهید، علوم پزشکی و شرکت گاز بوده و اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن‌ها حدود 6  هزار میلیارد تومان است.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به آن دسته از پروژه‌های طرح مهر ماندگار که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید، خاطرنشان کرد: در این راستا، قطعه آخر آزادراه قزلجه میدان تا شهید کسایی به طول 17 کیلومتر با اعتبار 40 میلیارد تومان، جاده اصلی میانه - میاندوآب، منتهی به چارویماق به طول 92 کیلومتر و اعتبار تقریبی 50 میلیارد تومان، پروژه کنارگذر غربی تبریز به طول 15 کیلومتر و اعتبار 47 میلیارد تومان و همچنین گشایش 250 کیلومتر راه آسفالت روستایی، از جمله پروژه های مربوط به طرح مهر ماندگار در حوزه راه هستند که همزمان با سالگرد سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به بهره برداری خواهند رسید.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت:  بهره‌برداری از  36 پروژه شامل مقام‌سازی مدارس و بهره‌رداری از تصفیه خانه دوم تبریز- نهند از جمله پروژه های مربوط به طرح مهر ماندگار است که در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

*مترو تبریز 500 میلیارد ریال اعتبار گرفت

وی با اشاره به آخرین وضعیت قطار شهری تبریز گفت: فاز اول قطار شهری تبریز، شامل هفت کیلومتر از مسیر اولیه بوده و برای تسریع در مراحل پیشرفت آن، جزو طرح‌های  مهر ماندگار تعریف شده است.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرداخت اعتبار 50 میلیارد تومان به عملیات متروی تبریز، ابراز امیدواری کرد که فاز نخست این طرح، اردیبشهت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

*بهره‌برداری از بیمارستان شهرهای چاراویماق، ورزقان و مرند

اشرف‌نیا احداث بیمارستان در شهرهای چارویماق، ورزقان، مرند و سراب را از دیگر طرح‌های مربوط به مهر ماندگار خواند و افزود: در این راستا، احداث سه بیمارستان در شهرهای چاراویماق، ورزقان و مرند، به طور کامل به پایان رسیده و پس از تجهیز، آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی افزود: عملیات عمرانی بیمارستان سراب نیز پیشرفت 65 درصدی داشته است و تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشرف‌نیا از افتتاح پروژه عمرانی میدان شهید بهشتی تبریز در روزهای آتی خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار 150 میلیارد تومان، از نظر حجم مسائل عمرانی و اعتبار تخصیص یافته، دارای جایگاه ویژه ای بوده و پس از سال‌ها، در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به همزمانی عملیات حوزه مترو با افتتاح پروژه میدان شهید بهشتی، تصریح کرد:  پروژه میدان شهید بهشتی، از نظر زمانبندی موعد بهره‌برداری، به اتمام رسیده و عملیات عمرانی کنونی در این میدان، مربوط به حفاری‌های ایستگاه مترو است.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: با وجود حجم چشمگیر پروژه‌های عمرانی و با توجه به تمرکز بیشتر اعتبارات عمرانی، در مناطق زلزله‌زده، اراده دولت بر این است که پروژه‌های مورد نظر در زمان‌بندی مقرر و با کمترین تاخیر ممکن، به بهره‌برداری برسند.