تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 5:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

استاندار تهران گفت: شنبه،‌ روز قبل از 22 بهمن تعطیل نیست.
 
به گزارش تسنیم، مرتضی تمدن درباره احتمال تعطیلی کشور در روز شنبه، اظهار داشت: دولت برای تعطیل کردن این روز برنامه‌ای ندارد و تعطیلی در پیش نخواهد بود.
 
به گفته وی، شهروندان می توانند طبق روال روزهای عادی به فعالیت و امور روزانه خود بپردازند.
 
شنبه بین دو روز تعطیل جمعه و یک‌شنبه که مصادف با یوم‌الله 22 بهمن است قرار دارد و برخی اخبار حاکی از احتمال تعطیلی روز شنبه بود.



تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 3:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تاری دید یکطرفه، دوبینی، تاری بیش از ۲۴ ساعت و گاهی چندین هفته، ناتوانی و بی‌تعادلی در راه رفتن و هرگونه اشکال در تکلم می تواند از نشانه‌های بیماری ام‌اس باشد.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت قره‌گزلو اظهار داشت: معمولاً شروع بیماری ام‌اس از 15 تا 45 سالگی است و فرد در اوج شکوفایی سنی و جنسی و زمانی که نقشی فعال در جامعه دارد، درگیر این بیماری می‌شود.

وی افزود: علائم اولیه این بیماری بسیار خفیف و شامل مواردی مانند سرگیجه و نبود تعادل، خستگی، ضعف دست و پا، التهاب اعصاب چشمی، بی‌حسی یا سوزش موضعی، درد شدید در ناحیه صورت و نقص در بینایی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: گاهی جوانان می‌گویند زمانی که از جا بلند می‌شوند، چشمانشان تار می‌شود و گاهی تعادل ندارند و به زمین می‌خورند، دستهایشان خواب می‌رود و نگران بیماری ام‌اس هستند باید این نکته را یادآوری کرد که در بسیاری از موارد، این علائم نشانه‌های بیماری ام‌اس نیست.

وی خاطرنشان کرد: این نشانه‌ها باعث کوتاهی عمر شخص بیمار نمی‌شود و بسیاری از آنها مانند افراد سالم به زندگی فعال خود ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار فارس، بیماری ام اس از جمله بیماری‌هایی است که به تأیید متخصصان مغز و اعصاب بیشتر در قشر جوان و تحصیلکرده به چشم می‌خورد ولی منشا ایجاد آن هنوز مشخص نیست.این بیماری اگر چه قابل درمان است ولی مصرف نکردن دارو می‌تواند به پیشرفت بیماری و ناتوانی فرد در حرکت و راه رفتن شود.



تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جنگنده قاهر313 با طول کمتر از ۱۶متر می‌تواند در محفظه حمل جنگ افزار خود حداقل دو بمب ۲هزار پوندی و تعدادی بمب کوچک نقطه زن هدایت شونده، یا ۶ موشک هوا به هوا را جای دهد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، جنگنده قاهر313 با طول کمتر از ۱۶متر می‌تواند در محفظه حمل جنگ افزار خود حداقل دو بمب ۲هزار پوندی و تعدادی بمب کوچک نقطه زن هدایت شونده، یا ۶ موشک هوا به هوا را جای دهد.

با توجه به ظاهر نامتعارف این هواپیما و مطالب مطرح شده پیرامون آن به توضیح می‌پردازیم.

ویژگی‌های رادارگریزی جنگنده قاهر 312

طراحی یک هواپیما به نحوی که کمترین بازتاب راداری و حرارتی را داشته باشد از اصول مهم برای به تأخیر انداختن شناسایی هواپیمای خودی توسط سامانه‌های دشمن است که منجر به افزایش بقاپذیری رزمی می‌شود.

۱- در این هواپیما با استفاده از سطوح تخت و کمی هم سطوح منحنی در بالای بدنه بر مبنای اصول طراحی هواپیماهای پنهانکار اقدام شده است. به عنوان مثال شکل دماغه و زوایای پهلوهای بدنه مطابق اصول پنهانکاری راداری انتخاب و طراحی شده است و می‌توان گفت از این لحاظ قاهر ۳۱۳ هواپیمای رزمی نسل پنجمی (با تعاریف مرسوم دنیا) است.

۲- شکل شکسته بال که جالب و عجیب ترین نکته ظاهری قاهر۳۱۳ است به کاهش اثرات راداری و حرارتی کمک می‌کند هر چند که مأموریت اصلی آن چیز دیگری است.

۳- به احتمال زیاد، عمده تسلیحات قاهر در محفظه داخلی بین دو ارابه فرود اصلی حمل می‌شود که برای کاهش بازتاب راداری ناشی از نصب تسلیحات زیر بال و بدنه روش مطمئنی است.

۴- ورودی هوای موتور بالای بدنه قرار گرفته است که باعث کاهش بازتاب راداری در برابر رادارهایی که از پایین به هواپیما نگاه می‌کنند، می‌شود.

۵- استفاده از دو ورودی که از دو مجرا هوا را به موتور می‌رسانند به دلیل ایجاد زاویه غیر مستقیم از موتور تا ورودی هوا، باعث کاهش بازتاب راداری می‌شود ضمن اینکه احتمال طراحی خود مجرا با سطوح زاویه دار برای گرفتن انرژی امواج رادار مانند شیوه استفاده شده در جنگنده اف-۳۵ وجود دارد.

۶- زائده‌های اطراف خروجی موتور می‌تواند برای کاهش اثرات حرارتی و راداری و نصب خروجی بردار متغیر در آینده مفید باشد.

۷- استفاده از زاویه حمله و فرارهای یکسان در بیشتر سطوح بدنه به علاوه خطوط شکسته در لبه دریچه‌های ارابه‌های فرود برای پنهانکاری یکی از روش‌های لازم است که در قاهر۳۱۳ دیده می‌شود.

۸- سکان‌های عمودی V شکل به پنهانکاری یک هواپیما کمک شایانی می‌کنند که در این جنگنده مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

۹- باید دید برای کاهش اثرات بازتاب راداری کلاه و صندلی خلبان و خود خلبان با توجه بزرگ بودن کانوپی (طلق کابین) چه تدبیری اندیشیده شده است.

۱۰- گازهای داغ خروجی موتور، پیش از خروج از هواپیما با هوای سرد از طریق دو مجرای بالای بدنه ترکیب شده و با دمای پائین از هواپیما خارج می‌شوند تا اثرات حرارتی کاهش یابد.

۱۱- استفاده از مواد جاذب امواج راداری در بدنه برای جذب انرژی امواج رادار و کاهش بازتاب راداری از دیگر روش های استفاده شده در قاهر برای افزایش پنهانکاری است.

ویژگی‌های پروازی

۱۲- تمرکز جرم حول محور طولی جنگنده قاهر۳۱۳ موجب افزایش مانور پذیری می‌شود.

ادامه....



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 1:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: یک قطعه موسیقی و نماهنگ برای پخش در روز 19 بهمن، روز نیروی هوایی ارتش تهیه و تولید شده است.

خبرگزاری فارس: جدیدترین نماهنگ نیروی هوایی ارتش با نام «دریای بیداری» تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس، به مناسبت 19 بهمن‌ماه روز نیروی هوایی ارتش (بیعت همافران با امام خمینی) و دیدار کارکنان این نیرو با امام خامنه‌ای، یک قطعه موسیقی و نماهنگ با نام «دریای بیداری» در ستاد تخصصی موزیک این نیرو تولید شد.

این قطعه موسیقی که با موضوع ایمان، خودباوری،توانمندی و پیمان با ارزش‌های انقلاب اسلامی است، تقریبا چهار دقیقه و با آهنگ سازی رضا پوررمضان، تنظیم افشار حشمتیان و صدای جاوید عسگری و شعری از مهدی خادمیان به کارگردانی و تدوین علیرضا مرادعلی بیگی ساخته شده است.

این قطعه موسیقی و نماهنگ که در آن تصاویری منحصربه فرد از پرواز جنگنده های نهاجا و دیدار کارکنان این نیرو با رهبری به نمایش درآمده، برای پخش در روز 19 بهمن، روز نیروی هوایی ارتش تهیه و تولید شده است.



تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 11:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

دقایقی پیش، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری کشورمان برای دفاع از شیخ‌الاسلامی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی وارد صحن علنی مجلس شد که البته شماری از وزرای کابینه از جمله رحیمی معاون اول، خلیلیان و دانشجو وزرای کشاورزی، علوم  و فروزنده و میرتاج‌الدینی، معاونان رئیس جمهور نیز به همراه وی وارد صحن علنی مجلس شدند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، روح الله حسینیان و ایرج ندیمی و شمار دیگری از نمایندگان به استقبال احمدی‌نژاد رفتند.

به گزارش «تابناک»، طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه احتماعی، چهارم بهمن ماه با هجده امضا و در هفت بند از سوی هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.
 
شیخ‌الاسلام، دومین وزیر استیضاحی در مجلس نهم است

پیش از این، نمایندگان مجلس نهم، استیضاح وزیر ورزش را هم پیگیری می‌کردند که این استیضاح پس از حاشیه‌های فراوان ناکام ماند.



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 11 / 1391برچسب:, | 11:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط دفاعی قرار دارد و با توکل به ذات اقدس الهی در کنار سایر نیروهای مسلح برای دفاع از دین ، میهن و ملت بزرگوار ایران اسلامی آماده و استوار ایستاده است .
به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران سنندج ، حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم در مراسم افتتاح صندوق قرض الحسنه تیپ 228 ارتش سقز که با حضور فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی رؤسای عقیدتی سیاسی و تعدادی از مسئولان شهرستان سقز ، گفت: امروز ارتش پا در رکاب رهبری و فرماندهی کل قوا و با بهره گیری از پرسنلی با ایمان که در هیچ ارتشی در جهان وجود ندارد ، مقتدرانه برای سربلندی ایران عزیز اسلامی تلاش می کند.
حجت السلام آل هاشم گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران برای رفاه و آسایش پرسنل خدوم و خدمتگذار خود که در این کشور عزیز اسلامی برای دفاع از مرزو بوم نظام مقدس اسلامی شبانه روز تلاش می کنند در صدد آن است که امکانات رفاهی ایجاد کند که این صندوق هم در این راستا ایجاد شده است .
در پایان مراسم صندوق قرض الحسنه تیپ 228 ارتش واقع در بلوار ارتش این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسی



تاريخ : 14 / 11 / 1391برچسب:, | 8:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در چند ماهه اخیر با بروز مشکلاتی در روند تولید و عرضه خودرو، فعالیت شرکت‌های فروش اقساطی (لیزینگ) این محصول نیز دوباره رونق گرفته است. در این میان هستند شرکتهایی که با سوءاستفاده از عدم آگاهی برخی مشتریان دست به اقداماتی خلاف قانون و فریب خریداران می‌زنند.
 برخی از شرکت‌های فروش اقساطی خودرو با سو‌ءاستفاده از شرایط کاهش عرضه و رشد شدید قیمت‌ها در بازار خودرو به کلاهبرداری از مشتریان اقدام می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در چند ماهه اخیر با بروز مشکلاتی در روند تولید و عرضه خودرو، فعالیت شرکت‌های فروش اقساطی (لیزینگ) این محصول نیز دوباره رونق گرفته است. در این میان هستند شرکتهایی که با سوءاستفاده از عدم آگاهی برخی مشتریان دست به اقداماتی خلاف قانون و فریب خریداران می‌زنند.

در این زمینه یکی از شهروندان در تماس با ما از تخلفات یکی از این شرکت‌ها خبر داد. به گفته وی، این شرکت در حالی به صورت لیزینگ و با دریافت حدود یک چهارم قیمت وعده تحویل خودرو ظرف دو تا سه هفته را می‌دهد که هیچ تضمینی نسبت به تحویل خودرو به پیش خریداران وجود ندارد.

وی می‌گوید: در شرایطی که پرسنل این شرکت به صورت شفاهی اعلام می‌کنند که خودرو پس از واریز پیش پرداخت ظرف دو یا سه هفته تحویل خواهد شد اما در نمونه قرارداد مربوطه زمان تحویل خودرو قید نشده و به شرایط خودروساز و شرکت لیزینگ کننده منوط شده است.

این شهروند خاطرنشان می‌کند: در حالیکه بانک‌های دولتی تسهیلات را با حداقل بهره 21 درصد و بانک‌های خصوصی 27 درصد آن هم در ازای دریافت وثیقه ملکی پرداخت می‌کنند اما این شرکت بهره تسهیلات خود را سالانه تنها 19 درصد عنوان می‌کند که بسیار فریبنده بوده و با واقعیت‌های موجود همخوانی ندارد.

وی ادامه می‌دهد: این شرکت اعلام کرده که در صورت وجود یک کارمند به عنوان ضامن، سند خودرو هنگام تحویل به خریدار منتقل خواهد شد که این نیز اقدامی مشکوک است زیرا خودروسازان در فروش‌های اقساطی خود با وجود دریافت چک و دیگر تضامین قانونی تنها پس از اتمام اقساط خودرو اقدام به انتقال سند به خریدار می‌کنند.

این شهروند با بیان اینکه حتی در جداول ارائه شده از سوی این شرکت درباره میزان اقساط ماهانه خودروها نیز تناقضات و اشتباهات محاسباتی فاحشی وجود دارد، خاطرنشان می‌کند: تمام این موارد نشان می‌دهد که این شرکت فعالیت‌های صوری داشته و احتمالا پس از دریافت پیش پرداخت خودرویی به خریداران تحویل نخواهد داد وگرنه دلیلی ندارد که رابین‌هود وار خودرو را با کمترین بهره تحویل و سند را نیز به نام خریدار منتقل کند.

اما دبیر انجمن خودروسازان ایران نیز در این باره می‌گوید: خریداران باید پیش از اطمینان از صحت فعالیت شرکتهای لیزینگ از پرداخت هر مبلغی تحت هر عنوانی به‌ آنها خودداری کنند.

احمد نعمت‌بخش تصریح می‌کند: نکته مهم و کلیدی این است که هر شرکتی به عنوان یک بنگاه اقتصادی به دنبال فعالیتی سودآور است بنابراین دلیلی ندارد که یک شرکت تسهیلات خرید اقساطی خودرو را با بهره‌ای کمتر از بهره بانکی پرداخت کرده و از‌ آن سو سند را نیز به نام خریدار منتقل کند.



تاريخ : 14 / 11 / 1391برچسب:, | 8:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سرو(نگین سبز) چهار هزار و پانصد ساله ابرکوه، با گذشت ۱,۶۴۲,۵۰۰ روز از عمر خود، سرسبز و شاداب در پهنای کویر یزد در شهرستان ابرکوه مقاوم و استوار است و جهانیان را شگفت‌زده کرده است.
 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، دانشمندان و کارشناسان داخلی و خارجی، از این درخت به عنوان کهنسال‌ترین درخت جهان یاد می‌کنند و می‌گویند: دیدن این درخت برای هر کسی جالب و شگفت‌آور است. اخیرا دانشمندانی از ژاپن و روسیه از این درخت دیدن کردند و عمرش را تا هشت هزار سال برآورد کرده‌اند.

پیشتر «الکساندر روف» دانشمند روسی، عمر آن را به ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ سال برآورد کرده بود. «حمدالله مستوفی» هم در کتاب «نزهت القلوب» که به سال ۷۴۰ هجری قمری تالیف شده است، درباره این سرو آورده است: در آنجا سروی است که در جهان شهرتی عظیم دارد چنانچه سرو کشمیر و بلخ، شهرتی داشته و اکنون این از آن بلندتر و بزرگتر است.

برخی مورخین معتقدند: نهال این درخت را «یافث» پسر نوح کاشته است. رئیس اداره محیط زیست ابرکوه هم گفت: این درخت به عنوان یک اثر طبیعی در سال ۱۳۸۲ به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور رسیده است. رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ابرکوه هم از درخت سرو به عنوان یکی از عجایب خلقت یاد کرد و افزود: این درخت خاطرات زیادی را در لابلای شناسنامه چندین هزارساله‌اش به یادگار دارد. وی ارتفاع این درخت را ۲۵ متر، دور تنه آن را ۵/۱۱ متر و محیط آن را ۱۸ متر اعلام کرده‌اند. وی درخت سرو ابرکوه را از نوع سروهای مدیترانه‌ای دانست و گفت: این گیاه بزرگترین درخت موجود زنده روی زمین است./س



تاريخ : 13 / 11 / 1391برچسب:, | 4:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حسن حبیبی را تسلیت گفتند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت آقای دكتر حسن حبیبی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با دریغ و تأسف خبر درگذشت یار دیرین انقلاب و دانشمند متعهد مرحوم مغفور آقای دكتر حسن حبیبی رحمة‌الله‌علیه را دریافت كردم.

ایشان مؤمنی صادق و پارسا و خدوم بود. تاریخچه‌ خدمات وی به نظام جمهوری اسلامی از پیش از انقلاب و به‌هنگام تدوین پیش‌نویس قانون اساسی آغاز شده و در طول سال‌های متمادی در عضویت شورای انقلاب و سپس بر عهده گرفتن مسوولیت‌های بزرگ دیگر ادامه یافته است. بیماری جانكاه و طولانی وی، صبر و تسلیم و توكل او را نیز بر فهرست مزایای شخصیتی وی افزود و امید است رحمت و مغفرت و رضوان الهی شامل حال ایشان گردد. لازم می‌دانم به همسر گرامی و باوفای ایشان و دیگر بازماندگان و نیز به همكاران و علاقمندان به آن فقید سعید تسلیت خویش را تقدیم نمایم.

سیدعلی خامنه‌ای
12 بهمن 1391



تاريخ : 13 / 11 / 1391برچسب:, | 3:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: احسان روزبهانی بوکسور ملی پوش تیم آستانه آرلانز قزاقستان لحظاتی قبل در لیگ جهانی بوکس نیمه حرفه ای موفق شد جمال بوشاک بوکسور بوسنیایی تیم ناکوتز آمریکا را مقتدرانه شکست دهد.

خبرگزاری فارس: روزبهانی بوکسور آمریکا را شکست داد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون بوکس، احسان روزبهانی نابغه بوکس ایران و آسیا لحظاتی قبل در عین شگفتی موفق شد در مسابقات لیگ جهانی بوکس نیمه حرفه‌ای مقابل جمال بوشاک بوکسور قدرتمند بوسنیایی تیم ناکوتز امریکا به برتری دست یابد.

روزبهانی که به همراه تیم آستانه آرلانز قزاقستان در آمریکا به سر می برد موفق شد به دومین برد با ارزش خود در لیگ جهانی دست یابد. تیم آستانه آرلانز هم موفق شد با شکست 4 بر 1 مقابل تیم ناکوتز ایالات متحده با کسب 21 امتیاز در صدر جدول گروه B مسابقات لیگ جهانی بوکس نیمه حرفه‌ای قرار بگیرد.



تاريخ : 12 / 11 / 1391برچسب:, | 9:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با نصب نرم افزار Harald Meyer CameraPro بر روي نوكياي خود می توانید با امکانات بیشتری عکس یا فیلم بگیرد.
 
قدرت دوربين گوشي خود را ارتقا دهيد + دانلود
 
افکارنیوز: اين نرم افزار مي تواند امكانات خوبي را به دوربين گوشي شما اضافه كند كه عكاسي و فيلمبرداري موبايل را ارتقا مي دهد.

امکانات نرم افزار:

- امکان فیلم برداری HD ( کیفیت کامل و ۱۵ ،۲۵ ،۳۰ فریم )
- ابزار های کنترل تصاویر : روشنایی ، کنتراست ، اشباع
- افکت ها : نگاتیو ، سیاه و سفید ،طبیعی و…
- دارا بودن زوم دیجیتال قدرتمند تا ۱۱ برابر
- دسترسی سریع به امکانات برنامه
- حالت های مختلف فلاش
- تعادل رنگ سفید

نکته :این نسخه از نرم افزار سازگاری کامل با گوشی Nokia N۸ ندارد.

* این نسخه قابلیت نصب بر روی گوشی های سیمبیان S^۳ , Anna , Belle را دارا است. براي اجرا به QT نياز داريد.

لینک دانلود



تاريخ : 12 / 11 / 1391برچسب:, | 9:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از خاطره ای که در سال ۱۳۸۹ در کتاب'تقویم تارخ،تحلیل تاریخ' منتشر شده آورده است:
سرانجام روز ۱۲ بهمن ۵۷ فرا رسيد. مردم تهران به آسمان و مردم ايران به تهران خيره شده بودند كه كي هواپيماي حامل امام بر خاك وطن و قلوب مردم مي نشيند. 

ياد همرزمان شهيد آيت الله دكتر بهشتي و آيت الله دكتر باهنر و بزرگاني چون آيت الله طالقاني را گرامي مي دارم كه در آن لحظات به همراه آيت الله موسوي اردبيلي گوشه اي در امواج مردمي به اتفاقاتي مي نگريستم كه اگر وعده خداوندي در "انا له لحافظون " نبود ، هر حادثه اي پيش مي آمد. 

اعتراف مي كنم كه با همه برنامه ريزي هايي كه در شوراي انقلاب داشتيم ، روند امور در اختيار ما نبود و وقتي از كاروان مردمي كه به همراه قافله سالار خويش به بهشت زهرا مي رفتند ، جا ماتديم ، به منزل آيت الله موسوي اردبيلي در حوالي ميدان توحيد رفتيم و دلهره آور ترين ساعات زندگي را به خصوص بعد از خبر گم شدن امام در مسير برگشت ، گذرانديم تا اينكه اواحر شب خبر آوردند ايشان در سلامت كامل مهمان برادر خويش مي باشند . 

فرداي آن روز ، وقتي پس از فراق طولاني ، در مدرسه رفاه به خدمت ايشان رسيديم ، هنوز شيريني آن كلام همراه با عتاب و عطوفتشان را در دل دارم كه "كجايي ؟! دو روزه اينجاييم و شما را نمي بينيم ؟" 

امام آمد و پس از سالها بي پناهي در مبارزات نفس گير ، پناهگاه مردم و مبارزان شد . آثار وجودي ۱۰ سال رهبري مستقيم ايشان در ايران چنان تا عمق جان جامعه نفوذ كرد كه پس از ۲۱سال از رحلت جانسوزشان ، هنوز و تا هميشه خاطرات ، سخنان و مهمتر از همه مديريت شبه آسماني شان گره گشا در تنگناهاست .



تاريخ : 12 / 11 / 1391برچسب:, | 9:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

دکتر حسن‌ابراهیم حبیبی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر حسن حبیبی متولد سال ۱۳۱۵ در تهران بود. وی سال‌ها از بیماری رنج می‌برد.

 

حبیبی رییس بنیاد ایران شناسی بود. وی هم‌چنین وزیر ارشاد دولت بازرگان، وزیر علوم و آموزش عالی و پس از آن وزیر دادگستری دولت میرحسین موسوی و معاون اول اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت اولِ سیدمحمد خاتمی در ایران بود.

 

وی هم چنین ازجمله حقوق‌دانانی بود که پس از انقلاب ایران، پیش‌نویس متن قانون اساسی را با استفاده از قوانین اساسی سایر کشورها تهیه کرد.

 

وی در روز دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۱ در سن ۷۵ سالگی دیده از جهان فرو بست.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام آزمون دوره‌ مهندسی فناوری کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی 92 تا روز شنبه، گفت: تاکنون بیش از 65 هزار و 717 نفر در این دوره‌ ثبت‌نام کرده‌اند.

 

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام در دوره‌ مهندسی فناوری کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی 92 تا ساعت 24 روز شنبه 14 بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: متقاضیان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما که از طریق سایت سازمان قابل دسترسی است و همچنین فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در این دوره‌ اقدام کنند.

 

وی با اشاره به خرید کارت شرکت در این آزمون از طریق اینترنت، گفت: پرداخت هزینه ثبت‌نام اینترنتی به وسیله کارت‌های عضو شتاب به مبلغ 14 هزار و 400 تومان می‌باشد.

 

مشاور عالی سازمان سنجش از برگزاری آزمون دوره‌های مهندسی فناوری کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته ترمی علمی‌کاربردی در 20 اردیبهشت ماه خبر داد.



تاريخ : 12 / 11 / 1391برچسب:, | 7:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاري آريا- معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه دو تهران با اشاره به برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي در نظر گرفته شده در دهه مبارک فجر گفت: برگزاري مسابقه پيامکي بزرگ فجر انقلاب از جمله برنامه هايي است که در سطح منطقه دو تهران اجرايي خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه دو تهران، "صابونچي" اظهارداشت: در مسابقه پيامکي بزرگ دهه فجر هر روز يک سوال با موضوعات سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مطرح شد و شهروندان توانند پاسخ هاي خود را به سامانه پيامکي در نظر گرفته شده براي اين مسابقه ارسال نمايند.
وي با بيان اينکه اطلاعات مربوط به سامانه مسابقه پيامکي از طريق سراهاي محله، مراکز فرهنگي و سايت منطقه دو تهران اعلام خواهد شد، افزود: علاوه بر شهروندان ساکن در منطقه دو، تمامي شهروندان تهراني مي توانند در اين مسابقه شرکت کنند.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه دو تهران با بيان اينکه شهرداري اين منطقه دهها ويژه برنامه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را در نظذ گرفته است خاطرنشان کرد: اين برنامه ها متناسب با ايام الله دهه فجر در سطح محلات منطقه اجرايي خواهد شد.



تاريخ : 11 / 11 / 1391برچسب:, | 7:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شروین سرابی، کودک نابغه سه ساله ایرانی مقیم انگلستان، از سوی انجمن جهانی تیزهوشان – منسا (MENSA) حائز عنوان خردسال‌ترین نابغه جهان شد.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، اگرچه اغلب والدین در باهوشی فرزندانشان مبالغه می‌کنند، اما این قضیه در مورد والدین شروین سرابی صدق نمی‌کند، چرا که فرزند آنان می‌تواند در سن سه سالگی تا عدد 200 شمرده و نام تمام کشورهای جهان را از حفظ بازگو کند.

داشتن ضریب هوشی 136، شروین را در زمره معدود افراد باهوش دنیا قرار داده است، زیرا تنها یک درصد در جهان دارای این ضریب هوشی منحصر به فرد هستند.


شروین از 10ماهگی شروع به تکلم کرد و در20 ماهگی می‌توانست جملات را کامل ادا کند. در سن دوسالگی قادر بود ضمن شروع به خواندن، تا 200 شمرده و با تشخیص پرچم‌ کشورها نام آنها را بگوید.

وی همچنین توانایی نام بردن سیارات منظومه‌شمسی و اعضای بدن انسان و اندام‌های داخلی آن را داشت.

آماندا سرابی، مادر شروین می‌گوید در سن 18 ماهگی متوجه شوق شروین به یادگیری شده اما این مسئله برای آنان طبیعی به نظر می‌رسید تا این که مردم عنوان کردند که این قابلیت وی بسیار غیرمعمول و منحصر به فرد است.

در حال حاضر شروین به عضویت جامعه تیزهوشان منسا درآمده است و تنها 100 کودک زیر 10 سال از مجموع 22 هزار عضو آن در سراسر انگلستان حائز این عنوان هستند.



تاريخ : 11 / 11 / 1391برچسب:, | 5:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محمد رویانیان امروز با بازیکنان پرسپولیس به ورزشگاه آزادی آمد.
 
به گزارش فارس، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد خوزستان از ساعت 16:50 دقیقه امروز  در چارچوب هفته بیست وچهارم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که حاشیه‌های قبل از این دیدار را در زیر می‌خوانیم:
 
*گل محمدی در ترکیب امروز پرسپولیس تغییراتی را داشته است. حضور بنگر، نوروزی و فشنگچی در ترکیب اصلی و نیمکت‌نشینی انصاری‌فرد در نوع خود جالب است.
 
*رویانیان امروز همراه پرسپولیسی‌ها به ورزشگاه آزادی آمد. وی پس از اینکه از اتوبوس قرمزپوشان پیاده شد دقایقی با بازیکنان به گفت‌وگو پرداخت و سپس سریعا ورزشگاه آزادی را ترک کرد.
 
*ریزش شدید در مقابل تونل ورزشگاه آزادی مشکلاتی را به وجود آورده است. این ریزش به دلیل ترکیدن لوله‌های آب در انتهای تونل ورزشگاه آزادی اتفاق افتاده است. به همین دلیل از ورود ماشین‌ها به داخل استادیوم آزادی و پارک کردن در مقابل تونل خودداری می‌شود.
 
*سرود باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی قبل از بازی نواخته شد.
 
*200 هوادار فولادی با لباس‌های زرد به تشویق تیم خود می‌پردازند.
 
* یک جانباز جنگ تحمیلی  با لباس گرمکن قرمز قبل از بازی امروز با بازیکنان و کادر فنی به خوش‌ و بش پرداخت.
 
*هواداران تیم فوتبال پرسپولیس با شعارهایی در حمایت از امیر عابدزاده او را به شدت تشویق کردند.
 
*اسکوربورد ورزشگاه دهه فجر را به مردم ایران بارها تبریک گفت.
 
* اصفهانیان رئیس کمیته داوران در ورزشگاه آزادی حضور دارد.
 
*هواداران پرسپولیس به شدت نیلسون دروازه‌بان قرمزپوشان را تشویق کردند.
 
*برخورد گرم آرش افشین با قرمزپوشان نیز قبل از بازی امروز دیده می‌شد.
 
*شوت‌های پولادی در هنگام گرم کردن که به تیر دروازه برخورد می‌کرد باعث شد هواداران به شدت او را مورد تشویق قرار دهند.



تاريخ : 11 / 11 / 1391برچسب:, | 10:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

خبرگزاری فارس: نماینده اتحادیه تعاونی‌های عشایری آذربایجان‌شرقی از تولید 22 هزار و 854 متر مربع قالی و 9 هزار و 839 متر مربع قالیچه توسط عشایر استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: عشایر آذربایجان 30 هزار متر مربع قالی و گلیم تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب جهدی صبح امروز در جلسه نحوه حضور موثر و مطلوب عشایر استان در جشنواره ملی عشایر کشور در تهران نیز در این نشست اظهار کرد: اهم تولیدات سالانه عشایر استان، شامل گوشت قرمز به مقدار 9 هزار و 958 تن، شیر به مقدار 30 هزار و 100 تن، پشم به مقدار 893 تن، گلیم و ورنی 22 هزار و 854 متر مربع و قالی و قالیچه به مقدار 9 هزار و 839 مترمربع است.

وی افزود: هنر در زندگی عشایر آذربایجان‌شرقی، نقش بسزایی داشته و در این زمینه می‌توان به گلیم، ورنی و موسیقی اشاره کرد و این جشنواره فرصتی قابل توجه و ارزشمند برای عشایر استان در معرفی هنر و فرهنگ اصیل ایرانی خود را ایجاد و تلاش بر این است با همکاری و تعامل با تمام نهادهای مرتبط، برگزاری و ارائه آن به مطلوب‌ترین و بهترین شیوه ممکن امکانپذیر شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: عشایر استان در جشنواره ملی عشایر، با هدف معرفی قابلیت‌های عینی غنای  فرهنگی، تاریخی و تمدنی عشایر استانی در بعد ملی، حضوری پررنگ خواهند داشت.

سید محمدحسن آل‌هاشم افزود: آذربایجان‌شرقی از ایل‌ها و عشایر متعددی برخوردار است که مهم‌ترین و منسجم‌ترین آن‌ها ایل‌های شاهسون و ارسباران هستند که در مناطق مختلف زندگی و به فعالیت تولیدی و اقتصادی اشتغال دارند. ایل شاهسون، از مهم‌ترین و معروف‌ترین ایل‌های استان آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در زمینه برپایی جشنواره در بعد استانی اضافه کرد: جشنواره سوارکاری، همزمان با آغاز کوچ بهاره هر ساله برگزار در بخش ورزشی، سوارکاران زن و مرد عشایر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و این مسابقات مورد استقبال مردم به خصوص میهمانان استان‌های همجوار قرارگرفته است.

آل‌هاشم ادامه داد: در بخش فرهنگی نیز نمایشگاهی از نحوه زندگی عشایر، سنت و آیین عشایری در محل جشنواره برپا می‌شود تا بازدیدکنندگان بتوانند با فرهنگ و رسوم عشایر آشنا شوند و در حاشیه این جشنواره فرهنگی ورزشی، فرآورده‌های لبنی، صنایع دستی، نان و آش سنتی تولید عشایر نیز به مردم عرضه می‌شود. 

مدیرکل امور عشایری استان آذربایجان‌شرقی گفت: در این نمایشگاه ملی، تلاش بر این است، با تعامل و همکاری اتحادیه تعاونی‌های عشایری و بسیج عشایر استان، در کنار حمایت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان جهادسازندگی، حضور قابل توجه، موثر و مطلوب در عرصه ملی تحقق یابد.

نخستین جشنواره ملی صدای عشایر و اقوام ایران زمین، از تاریخ 14 تا 19 بهمن ماه سال‌جاری با حضور 31 استان کشور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و در آن، صنایع دستی، جلوه‌های زندگی عشایر، جلوه‌های ویژه آثار هنری عشایری، بازی‌های محلی و قومی، نمایشگاه عکس کوچ عشایرکشور، آداب ورسوم عشایر، محصولات دامی و کشاورزی، سوغات، انواع شیرینی‌جات و ترشیجات، آش، حلواهای محلی عشایر استان‌های کشور، در معرض دید بازدیدکنندگان خواهد بود.

عشایر استان آذربایجان‌شرقی، در فضایی به وسعت 3 هزار متر مربع، شامل یک هزار متر مربع فضای باز و دو هزار متر مربع فضای مسقف، به عرضه توانمندی‌های فرهنگی و تولیدی خود خواهد پرداخت.

 



تاريخ : 11 / 11 / 1391برچسب:, | 8:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ذخیره سازی نفت سرقت شده از خطوط انتقال نفت در نیجریه و پالایش یا فروش آن در خارج از کشور، به درآمد اصلی عده ای از مردم نیجریه تبدیل شده است.

ژنرال جانسون اُچوگا که به عنوان فرمانده یک کمپین نظامی علیه قاچاق سوخت تحت فرماندهی رییس جمهور گودلوک جاناتان انجام وظیفه می کند، در این باره به رویترز گفت: در سال 2012 نزدیک به 2000 مظنون دراین باره دستگیر شدند و 4000 سایت پالایش غیرقانونی و 30000 بشکه مشتقات نفتی و هزاران قایق نفتکش نابود شد.

 

A passenger speedboat churns up the water, while in the background an illegal oil refinery is left burning after a military chase had occurred earlier in a windy creek near river Nun in Nigeria's oil state of Bayelsa December 6, 2012. Thousands of people in Nigeria engage in a practice known locally as “oil bunkering” – hacking into pipelines to steal crude then refining it or selling it abroad. The practice, which leaves oil spewing from pipelines for miles around, managed to lift around a fifth of Nigeria's two million barrel a day production last year according to the finance ministry. (Photo by Akintunde Akinleye/Reuters)


یک قایق تندروی مسافربری که به دلیل حمله نظامیان به سایت غیرقانونی پالایش نفت خامشان در کنار رود "نون" و آتش گرفتن آن در حال فرار هستند.



Ebiowei, 48, carries refined oil in buckets at an illegal oil refinery site near river Nun in Nigeria's oil state of Bayelsa November 27, 2012. Thousands of people in Nigeria engage in a practice known locally as 'oil bunkering' - hacking into pipelines to steal crude then refining it or selling it abroad. The practice, which leaves oil spewing from pipelines for miles around, managed to lift around a fifth of Nigeria's two million barrel a day production last year according to the finance ministry. (Photo by Akintunde Akinleye/Reuters)


ابیووی 48 ساله در حال حمل نفت پالایش شده در یک سایت غیرقانونی در کنار رود "نون" در تاریخ 27 نوامبر 2012 است.



Ebiowei, 48, carries an empty oil container on his head to a place where it would be filled with refined fuel at an illegal refinery site near river Nun in Nigeria's oil state of Bayelsa November 27, 2012. Locals in the industry say workers can earn $50 to $60 a day. Thousands of people in Nigeria engage in a practice known locally as 'oil bunkering' - hacking into pipelines to steal crude then refining it or selling it abroad. The practice, which leaves oil spewing from pipelines for miles around, managed to lift around a fifth of Nigeria's two million barrel a day production last year according to the finance ministry. (Photo by Akintunde Akinleye/Reuters)
ابیووی در حال حمل بشکه خالی نفت! او می گوید از این راه روزانه 50 تا 60 دلار درآمد دارد.

A crude oil refinery worker stands in front of a locally made burner in an illegal oil refinery site near river Nun in Nigeria's oil state of Bayelsa, November 27, 2012. The worker said that he had been doing the job for two years and earned the equivalent of around $60 a day. Thousands of people in Nigeria engage in a practice known locally as 'oil bunkering' - hacking into pipelines to steal crude then refining it or selling it abroad. The practice, which leaves oil spewing from pipelines for miles around, managed to lift around a fifth of Nigeria's two million barrel a day production last year according to the finance ministry. (Photo by Akintunde Akinleye/Reuters)
یک کارگر جوان سایت غیرقانونی نفت خام! او می گوید در دو سال گذشته که به این کار مشغول بوده، روزانه 60 دلار درآمد داشته است.

A worker pours crude oil into a locally made burner using a funnel at an illegal oil refinery site near river Nun in Nigeria's oil state of Bayelsa November 25, 2012. Thousands of people in Nigeria engage in a practice known locally as “oil bunkering” – hacking into pipelines to steal crude then refining it or selling it abroad. The practice, which leaves oil spewing from pipelines for miles around, managed to lift around a fifth of Nigeria's two million barrel a day production last year according to the finance ministry. (Photo by Akintunde Akinleye/Reuters)

A man named Godswill collects crude oil from a mini storage unit filled with oil, which is waiting to be refined at an illegal refinery site near river Nun in Nigeria's oil state of Bayelsa November 27, 2012. Thousands of people in Nigeria engage in a practice known locally as 'oil bunkering' - hacking into pipelines to steal crude then refining it or selling it abroad. The practice, which leaves oil spewing from pipelines for miles around, managed to lift around a fifth of Nigeria's two million barrel a day production last year according to the finance ministry. (Photo by Akintunde Akinleye/Reuters)
این مرد که گادسویل نام دارد، در حال حمل نفت خامی است که در یک مخزن کوچک ذخیره شده و در انتظار پالایش است.

A man works at an illegal oil refinery site near river Nun in Nigeria's oil state of Bayelsa November 27, 2012. Thousands of people in Nigeria engage in a practice known locally as 'oil bunkering' - hacking into pipelines to steal crude then refining it or selling it abroad. The practice, which leaves oil spewing from pipelines for miles around, managed to lift around a fifth of Nigeria's two million barrel a day production last year according to the finance ministry. (Photo by Akintunde Akinleye/Reuters)

A man working at an illegal oil refinery site pours oil under a locally made burner to keep the fire going, near river Nun in Nigeria's oil state of Bayelsa November 27, 2012. Thousands of people in Nigeria engage in a practice known locally as “oil bunkering” – hacking into pipelines to steal crude then refining it or selling it abroad. The practice, which leaves oil spewing from pipelines for miles around, managed to lift around a fifth of Nigeria's two million barrel a day production last year according to the finance ministry. (Photo by Akintunde Akinleye/Reuters)
برای فعالیت سایت های دست ساز پالایش نفت خام، همواره باید آتش کوره ها را روشن نگه داشت.



تاريخ : 11 / 11 / 1391برچسب:, | 1:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کم کم به پایان سال ۱۳۹۱ نزدیک می شویم و تقویمی جدید برای روزهای سال نو لازم می شود.
تقویم بسیار زیبای سال ۱۳۹۲ + دانلود
افکارنیوز: در این مطلب می توانید سه مدل تقویم مربوط به سال ۱۳۹۲ را دانلود کنید.

تقویم اول یک تقویم همراه با تمام مناسبت ها و رویدادهای نجومی سال جدید است که با فرمت Pdf تهیه شده است. برگه های تقویم دوم عکس هایی از طبیعت و تقویم سوم برای علاقمندان به ماشین تهیه شده است.

سال ۱۳۹۲ سال مار

زمان تحویل سال: ساعت ۱۴ و ۳۱ دقیقه و ۵۶ ثانیه روز چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ هجری شمسی

مطابق ۸ جمادی الاولی ۱۴۳۴ هجری قمری و ۲۰ مارس ۲۰۱۳ میلادی


برای دانلود تقویم ۹۲ به فرمت Pdf اینجا را کلیک کنید.

برای دانلود تقویم طبیعت اینجا را کلیک کنید.

برای دانلود تقویم ماشین اینجا را کلیک کنید.